17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris

Apple TV + Plex: vloeiend mkv's afspelen?

Hallo allemaal,

Ik overweeg om een apple tv te kopen.

maar ik heb nog er nog een paar vragen over, in combinatie met plex erop.

Ik wil graag een apple tv voor in de woonkamer zodat ik films van mijn externe schijven die aangesloten op mijn macbook pro zijn kan afspelen.

Ik zou de volgende opstelling gaan gebruiken:
    -apple tv met plex aan ethernetkabel, op tv aangesloten.
    – macbook pro (draadloos of ethernetkabel) met 2×2 TB harde schijven dmv fw800 aangesloten.
    – ik speel voornamelijk .mkv’s af van ca. 8gb in 720p, en ook .iso’s met VIDEO_TS mappen.

Ik heb een internetsnelheid van 120Mbit/s van ziggo.
    wel zitten er 10 laptops en een ps3 allemaal draadloos op het netwerk.

* Kan ik nu zonder haperen .mkv’s van ca. 8gb 720pmet ondertiteling afspelen op de apple tv?

Voordat ik het apparaat koop wil ik het zeker weten, want als hij vaak hapert en stottert gaat het feest voor mij niet door.

* Dus wie heeft er ervaring mee en kan mij vertellen hoe goed het in de praktijk werkt?

Alvast bedankt,

Gr. Floris

Bijdrager
    denniswe

Bij mij werken de mkv’s prima. De video_ts folders niet.

Bijdrager
    dutchcritic

Ik heb er XBMC op, werkt heel goed, MKV geen probleem. Krijg pas last als de audio in een film AC3 of DTS is, want dan converteert ie dat, en dit kost veel rekenkracht
    Video_ts folders doen het ook met XBMC, ik vind dan de menus af en toe een beetje traag, maar de films doen het prima
    Let overigens wel op: IOS 5 (4.4 op een Apple TV 2) is nog niet untethered te jailbreaken. Hier wordt door de community druk aan gewerkt. Zie ook de XBMC.ORG forums die zeer aktief zijn.

Geblokkeerd
    Bento
    Floris op 27 oktober 2011

…Ik heb een internetsnelheid van 120Mbit/s

Wat heeft de internetsnelheid hiermee van doen?

Bijdrager
    mymac

Heb het zelf gehad en het werkt gewoon goed.

Waarom ik het nu niet meer heb? Ik wilde toch wat meer functionaliteit dus ik heb de ATV ingeruild voor een Mac mini.

Bijdrager
    joshuaq1992

10 laptop :0 Grote familie:)

Bijdrager
    VeRCEttY

ik wist niet eens dat Plex werkt met ATV. maar dat terzijde.
    Het hangt wel degelijk af van de ‘traffic’ in je interne netwerk.
    Als verder niemand van de bandbreedte gebruik maakt, zal 720p met 3000 kb/s geen probleem zijn.
    MKV, mp4, maakt in principe niet uit ik ga ervan uit dat h.264 de codec is. Let ook op geluid. AC3 is natuurlijk trager dan mp3 of mp4. VIDEO_TS is een ander verhaal. Kun je beter een schijfje van branden voor op je dvd speler / Playstation.

Bijdrager
    Floris

Oke als ik het goed begrijp doen video_ts mappen het nog niet echt goed en AC3 audio ook niet.

Ik wil al mijn films zonder gezeur eenvoudig kunnen afspelen dus dan gaat voor mij de apple tv momenteel nog niet door.

Is er kans in de nabije toekomst dat het wel lukt om alles netjes af te spelen?

Bijdrager
    stefsegers

ik gebruik Boxee, is gratis en mooier:)

Werkt ook prima met atv

Bijdrager
    Sascha

Boxee mooier dan Plex? Dan verschillen onze smaken toch.

Boxee:

Plex:

Zo:

Of zo:

Meer info op mijn website: http://macminimediacenter.tk

Bijdrager
    stefsegers

Ik werk met Boxee op de Mac sorry.. heb geen Boxee Box software draaien op Atv.

Even off topic. Heb net de ATV binnen en zou dolgraag lokaal Boxee willen laten draaien. Iemand tips? Ik zag dat er geen app store is voor ATV (duh) maar zoiets zou wel makkelijk zijn toch?

Bijdrager
    DikkeWim

Zelfde vraag voor Plex.

Hoe kan ik Plex op mijn ATV draaien? Moet de ATV daarvoor gejailbreakt worden?

Bijdrager
    Sascha

Ja.

Bijdrager
    koekiewous

Ik gebruik air video (is een app voor je iPad/Phone en een gratis download voor je Mac) en ben daar erg tevreden over (ben al helemaal gestopt met handbrake en iTunes).

Iemand die misschien de voordelen van Plex of dergelijke kan opsommen om mij te laten twijfelen? (of juist jou en de jouwe ook eens een blik richting Air Video te laten werpen)

Bijdrager
    DikkeWim

Plex heeft een hele mooie interface, haalt automatisch informatie over de betreffende films/series op en heeft tevens de mogelijkheid om je iTunes bibliotheek (video, podcasts, muziek, iTunesU, etc) en je foto’s (iPhoto) te bekijken. Zelfs Spotify, Youtube, Academic Earth, etc, etc. kun je via Plex bekijken.

Te veel om op te noemen eigenlijk.

Blijft voor mij de vraag over:

Hoe kan ik mijn ATV jailbreaken? Ik krijg de indruk dat de handleidingen op internet vooral bedoeld zijn voor de oude ATV.

Alle suggesties zijn welkom!

Bijdrager
    Sascha
    Bijdrager
    DikkeWim

Bedankt. Ik heb zojuist aTV flash gekocht in de veronderstelling dat dit programma geen jailbreak nodig zou hebben, het zelf zou doen…..

Kortom, een hoop onverwacht werk en het moeten aanschaffen van een micro-usb kabeltje…. en dat lukt helaas niet op zondag.

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.