8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Stoyanov

Apple tv op router dmv internet via het stopcontact

Ingewikkelde titel; ik weet het. Maar ik ben een absolute n00b in deze tak van sport.
    Het probleem is als volgt:
    Ik heb een klein appartementje van 65 vierkante meter. De meterkast (waar de router staat) ligt ver verwijderd van mijn huiskamer (waar de stereo en apple tv etc staan).
    De mogelijkheid tot het trekken van een utp-kabel rechtstreeks vanaf de router naar de apple tv heb ik niet, of ik moet mijn halve huis slopen.
    Geen zin in.
    Aangezien de draadloze ontvangst (wifi) in de huiskamer op de i-pad en i-phones ook 3x ruk is, had ik gedacht om een range extender aan te schaffen.
    Heb er 1 gezien bij mediamarkt.
    De verkoper legde mij uit, in Jip en Janneke taal , (houd ik van) dat ik 1 kastje in de meterkast in het stopcontact steek en het utp-kabeltje in de router op lan-2.
    Het andere kastje steek ik in de stekkerdoos waar ook de apple tv op aangesloten is, en dan wederom een utp-kabeltje in de apple tv.
    Dit laatste kastje is tevens een wifi-spot voor de kamer (betere ontvangst)
    Ik stel weinig eisen, maar gaat dit mijn probleem van haperende you-tube filmpjes oplossen?
    Films e.d speel ik af via een iomega mediaspeler, dus dat is geen issue.
    Verder speel ik vanaf de ipad regelmatig via airplay wat muziek af en af en toe een voetbalwedstrijdje van 700Kbps vanaf internet via airplay op de tv.
    Gaat dit werken, of kan ik mijn geld beter besteden?
    Alvast bedankt voor de hulp

Bijdrager
    Verdult

http://www.paradigit.nl/cms/tips/netwerk/stopcontact/default.aspx dit vond ik als een van de eerste links. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt mij gewoon een goede oplossing voor het geen jij wilt.

Bijdrager
    JesperD

Heb ook een aantal keer een home plug systeem gekocht, op aanraden van de MM verkoopmeneer. Een devolo, maar bij mij kreeg ik er hooguit 1mbit vd 150 uit. Niks waard dus!

Bijdrager
    karelschapie

Internet via het stopcontact raad ik af. Het is jammer dat een kabel trekken (vrijwel) geen optie is, maar als jij nog van plan bent voorlopig niet te verhuizen, dan zou ik als ik jou was toch naar de optie kijken om dat te doen want je zal er dan jaren plezier (ipv agressie wegens niet ladende youtube filmpjes) van hebben! Ik heb zelf ook 60 meter UTP kabel door het hele huis van de benedenverdieping naar mijn (studenten)kamer op zolder gelegd om hier 150 mbit te kunnen krijgen

Bijdrager
    SunKeeper

Er zit een groot verschil tussen grofweg twee groepen van die apparaatjes.

De groep die goedkoop is, maar langzaam en storingsgevoelig. (over het algemeen 80-100 Mbp/s)
    Daarnaast de duurdere groep (vanaf € 120,-) die gecertificeerd zijn voor 600 Mbp/s. Deze zijn ook minder storingsgevoelig.

In een flatgebouw waar over het algemeen veel meterkasten op een paar hoofdleidingen zitten is er erg veel ruis op de lijn. Qua homeplugs (zo worden ze meestal genoemd) moet je dan de duurdere versie aanschaffen en dat zal wel voldoen als je een redelijke internetaansluiting hebt.

Bijdrager
    JJmac

Misschien is een tweedehands airport extreme een idee, kost niet veel en het bereik is beter.

Bijdrager
    MFMD

Ik zou een Airport Express gebruiken…dat gebruik ik ook thuis om op zolder een goed WIFI signaal te hebben. Mijn router staat op de 2e verdieping en m’n werkkamer op zolder is op de 4e verdieping. Misschien ken je wel iemand die er een heeft zodat je die setup kan testen?!

Bijdrager
    jebman

Of gewoon kopen in de online Apple store en testen en indien niet goed weer retour en geld terug en geen verzendkosten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.