6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iBartt

apple tv op hdmi computerbeeldscherm incl. geluid

Beste omt’ers,

als ik een apple tv aansluit op een normaal computer beeldscherm met hdmi, kan ik dan alsnog via de audio-configuratie de audio in/output regelen of heb ik dan helemaal geen geluid? (tijdens het gebruik van ’t beeldscherm wil ik ook een externe geluidskaart gebruiken)

groeten,

Bart

Bijdrager
    iBartt

PS: het beeld komt dan via airplay van een macbook air 2013

Bijdrager
    computer space

Sluit gewoon de MBA aan. Heb je alle beperkingen van de AppleTV ook niet, en gebruik je gewoon optisch uit van de MBA.

Bijdrager
    hokkie
    computer op 27 december 2013

en gebruik je gewoon optisch uit van de MBA.

Heeft de MBair optisch uit dan?

@ibartt

Denk even na en stel de vraag opnieuw, want ik snap niet wat je nu wilt…

1. HDMI vanuit de Apple TV heeft (natuurlijk) geluid
    2. Welke audio wil je regelen? van je monitor of van de apple tv?
    3. Waar wil je de externe geluidskaart op aansluiten? Op de apple tv of MB? Optisch?
    4. Extended desktop middels airplay draagt geen audio met zich mee…

Dus nogmaals, formuleer je vraag correct, dan zal je zien dat je ook een ‘correcte’ oplossing krijgt;)

Bijdrager
    computer space
    hokkie op 27 december 2013

Heeft de MBair optisch uit dan?

Wat een aanfluiting! Lijkt i.d.d. de eerste mac in lange tijd zonder. Tja, met de nieuwe Macbookpro was er al bijna geen reden voor de Air mee, komt er nog een minnetje voor de air bij.
    Dan moet je dus aan de HDMI audio splitter, of genoegen nemen met analoge audio.

Bijdrager
    Hermanko

Hier o.a. een MB Air en Apple TV aan de HDMI: LG TV. Soms wil het geluid niet mee naar de TV en blijft op de MB Air..:?:, ik herstart de MB Air dan is het geluid wel op de LG TV. Waarom dat zo gaat weet ik niet. Optische geluid aansluiting is wel op de LG TV daar staat een speaker set met bassbox op aangesloten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.