11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    VincentFLM

Apple TV op Bang & Olufsen

Ik wil Apple TV aansluiten op mijn Beovision 7. Inmiddels heb ik beeld maar nog geen geluid.
    De HDMI-kabel heb ik met een tussenstukje aangesloten op de DVI-I ingang achterop de TV. Dat werkt prima.
    De optical audio-kabel heb ik aangesloten op een digital audio converter die weer met een RCA-kabeltje is aangesloten op de TV, in de digital audio A1-ingang. Toch hoor ik nog niets als ik een film bekijk of muziek aanzet.
    In het TV-menu heb ik volgens mij de boel goed aangemeld:
    Bij AV1 heb ik als bron V.MEM, bij Audio-ingang A1, bij IR-uitgang GEEN en bij HDTV heb ik DVI-I geselecteerd.
    Zoals gezegd hoor ik geen geluid en doe ik dus iets verkeerd. Misschien weet iemand wat of kan iemand mij vertellen waar ik een antwoord kan vinden. De beste oplossing is natuurlijk gewoon een nieuwere tv kopen, maar naar zulke tips ben ik nu niet op zoek:)
    Alvast ontzettend bedankt voor uw reactie.

Bijdrager
    MacTS

Heeft de B&O geen HDMI-ingang? Dit is op mijn Sony Bravia voldoende voor beeld èn geluid.

Bijdrager
    pim939

misschien is je audio kabel stuk?

Bijdrager
    ramrod

Ga naar systeem voorkeur > geluid , klik op Airplay ,dit zou er ook mee te maken kunnen hebben

Bijdrager
    Victor1994

Wat ik als eerst zou proberen is het controleren van je audiokabels. Hang je audiotulpjes aan een geluidssysteem waarvan je zeker weet dat het werkt. Komt er uit dat geluidssysteem wel geluid? Dan zal er iets mis zijn met de instellingen van je BeoVision. Komt er geen geluid? Dan zal je knutselwerkje van digitaal naar analoog niet kloppen en zul je daar iets anders op moeten verzinnen of moeten aanpassen.

Als je er niet uitkomt, zou ik naar een B&O-dealer gaan. Vaak vinden de gedreven monteurs het leuk zulke probleempjes op te lossen. Daarbij kunnen ze de IR-uitgang ook benutten zodat je met je Beo4/6 remote de Apple TV kan bedienen en wellicht dit ook doen voor eventuele mediaboxen/decoders.

Kan je laten horen wat het geworden is?

Bijdrager
    ramrod

> Wat ik als eerst zou proberen is het controleren van je audiokabels

Ik zou toch eerst eens kijken of je instellingen goed staan , anders kan je aan je kabels trekken en vervangen wat je wil maar gebeurt er echt niks hoor:idea:

Bijdrager
    Victor1994

Als je het tulpje op een aparte versterker met speakers aansluit en deze ook het geluid van de Apple TV niet doorgeeft, weet je zeker dat de kabels het niet doen. Dan weet je dat daar in ieder geval een probleem zit. Dan zit het probleem waarschijnlijk in een kapotte/verkeerde omvormer. Stel er komt wel geluid uit het aangesloten geluidssysteem, dan pas weet je zeker dat het probleem in de instellingen van de BeoVision zit. Maar goed, zoals ik al zei: een B&O-dealer helpt je graag. En als het de dealer is bij wie je de televisie (nieuw?) gekocht hebt, zullen ze waarschijnlijk alleen materiaalkosten in rekening brengen. Dat doen in ieder geval de dealers met wie mijn ouders en sinds kort ik zelf te maken hebben.

Bijdrager
    queenfan

Begrijp niet waarom jij je AppleTV niet aansluit via HDMI, dat zit ook op de B&O. Heb je gelijk beeld en geluid dat is de beste oplossing.

Bijdrager
    jasper050
    queenfan op 22 juni 2013

Begrijp niet waarom jij je AppleTV niet aansluit via HDMI, dat zit ook op de B&O. Heb je gelijk beeld en geluid dat is de beste oplossing.

De eerste generatie Beovision 7 uit 2006 had geen HDMI.

Bijdrager
    Lars1986

Kan het zijn dat je audio instellingen in de apple tv niet goed staan? Volgens mij kun je namelijk selecteren waar de audio uit naar buiten moet gaan..

Bijdrager
    queenfan
    jasper050 op 22 juni 2013
    queenfan op 22 juni 2013

De eerste generatie Beovision 7 uit 2006 had geen HDMI.

Wat een rommel;-)

Maar dat verklaard een hoop.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.