30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    lekiam97

Apple TV ook normale zenders bekijken

Hallo,

Ik ben van plan om een Apple TV aan te schaffen.
    Ik heb nu een tv waarmee ik gewoon de zenders kan bekijken ( nederland 1, veronica enz.)
    Nou is mijn vraag: Als ik mijn Apple TV aansluit, kan ik dn nog steeds deze zenders bekijken?

Alvast bedankt

Bijdrager
    stavos

Ja dat kan. Je kunt gewoon TV blijven kijken nadat je een Apple TV hebt aangesloten. Zou wat zijn, moet ik iedere keer mijn ATV2 loskoppelen als ik gewoon TV wil kijken..:grin:

Bijdrager
    lekiam97

Kan ik dan niet gewoon met de normale afstandsbediening van de tv de tv aanzetten en gewoon die zenders kijken?

Bijdrager
    lekiam97

Hoe werkt dat dan?

Bijdrager
    lekiam97

Hoe doe jij dat dan?
    Gewoon de normale tvafstandsbediening gebruiken?

Bijdrager
    stavos

Je sluit de ATV aan op je TV (standaard via HDMI). Daarnaast heb je ook nog een aansluiting op je TV waar je normale zenders op binnen komen (afhankelijk van de maatschappij waarbij je een TV abonnement hebt). Via je TV kun je tussen die 2 signalen wisselen. Het levert een probleem op wanneer je onvoldoende aansluitingen op je TV hebt en dus beide bronnen niet tegelijk kunt aansluiten op je TV.

Bijdrager
    lekiam97

Dat snap ik, maar hoe wissel je dan tussen de ATV en normale aansluiting?

Bijdrager
    stavos

Dat ligt aan je TV en de afstandsbediening.. Zelf heb ik een knop “Source” op de AB zitten waarmee ik tussen de verschillende aansluitingen kan wisselen.

Bijdrager
    lekiam97

Dat heb ik volgens mij ook, en dan laat jij gewoon de ATV de hele tijd aanstaan?

Bijdrager
    stavos

Ik zet de ATV zelden handmatig op standby, aangezien het kastje na enige tijd zelf ook standby gaat.

Bijdrager
    lekiam97

Staat de ATV bij source dan onder extern 1 ofzo?

Bijdrager
    stavos

Dat verschilt dus per TV. Mijn ATV2 zit op poort “HDMI-1”. De mediabox van UPC zit op poort “TV”. Ik kan mijn MacBook aansluiten op poort “PC”. Enzovoorts..
    En met de afstandsbediening wissel ik wanneer nodig tussen die verschillende kanalen.

Ga zelf eens goed kijken naar de functies op je TV. Wat heb je bijvoorbeeld nu al aangesloten? En wissel je daar tussen (bijvoorbeeld TV kijken of met je Playstation/Xbox/Wii spelen)?

Bijdrager
    lekiam97

Ik heb inderdaad een wii, tv en dvd. Tv zit op TV, dvdspeler op EXTERN 1 en wii op EXTERN 2.
    Ik zal wens kijken ofdat er ook iets staat van HDMI

Bijdrager
    stavos

Kijk dan achterop je TV, dan ben je er sneller achter.:wink:
    Wel zo handig om eerst te controleren of je een Apple TV wel kunt aansluiten op je TV voordat je er eentje aanschaft.

Bijdrager
    fatboysmart

je moet zo’n poort vrij hebben op je TV. Dat is de enige aansluiting die werk op een Apple TV2
    (het getal wat er bij staat maakt niet uit)

Bijdrager
    lekiam97

Ik heb gekeken en bij source – bij mij AV – staat HDMI 1, HDMI 2 en side HDMI
    Ik heb ook op mijn tv gekeken en er zitten dus meerdere hdmi poorten op

Bijdrager
    lekiam97

Dat had ik door, fatboysmart, het ging mij of en hoe ik de andere zenders kan bekijken.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kijkt TV op TV.
    Je kijkt Apple TV op HDMI(1) op je afstandsbediening.

Afhankelijk van de afstandsbediening heb je een speciale knop voor HDMI, of gewoon een source-knop o.i.d., waarmee je wisselt tussen de diverse ‘bronnen’.

Zie de Apple TV maar als een DVD-speler, Video-recorder of Home-cinema-set.
    Daarbij kies je op je TV ook een andere bron dan de normale antenne-aansluiting.

Bijdrager
    TRML

Even voor de duidelijkheid, je kan dus geen kanalen kiezen met je AppleTV, daar zit namelijk geen TV-tuner in.
    Je kan met je AppleTV enkel films bekijken die van internet of van je eigen Mac/PC afkomen. Je kan dus ook niet opnemen met je AppleTV.

Bijdrager
    lekiam97

Zou je de apple tv ook op een pc beeldscherm kunnen aansluiten?
    En kun je hem ook gewoon op dvi of vga aansluiten met een adapter?

Bijdrager
    KarelWillem

A: Mits deze HDMI heeft; ja.

B: Ja.
    Naar DVI eenvoudig. Want dat is digitaal naar digitaal. (Kabeltje van een paar euro).
    Naar VGA is een dure conversie, want van digitaal naar analoog.

Bijdrager
    lekiam97

Zou je de Apple TV ook op een Thunderbolt Display of iMac kunnen aansluiten?

Bijdrager
    Maverick9898

Nou, niet echt tenzij je het converteert van HDMI naar Thunderbolt. Maar waarom wil je dat allemaal weten? Apple TV is ontworpen voor je TV en je hebt een HDMI aansluiting. Waarom sluit je ‘m niet gewoon aan op je TV?

Bijdrager
    lekiam97

Omdat ik hem dan eventueel ook kan aansluiten op mijn iMac of op een van mijn twee Thunderbolt Displays..

Bijdrager
    Maverick9898

Maar een ATV 2 streamed vanaf je Mac, dus dat lijkt me redelijk zinloos. Al je content kan je ook zonder je ATV al gewoon zien en ik betwijfel of het dan ook nog werkt:P.

Bijdrager
    lekiam97

Ik kan de ATV ook vanaf mijn iPad en iPod touch streamen, en op je mac kun je dan ook de dvds en series huren. Maar zou dit wetken en hoe?

Bijdrager
    Kijf

Sorry hoor maar kom je uit een ei ?
    Zou je wel een Apple tv kopen volgens mij weet je helemaal niet wat je er mee moet en kan.
    Het is een geweldig ding alleen bij jouw zal hij volgens mij nooit meer dan 1% van zijn kunnen laten zien en die 1 % is alleen maar het aanzetten.

Maar je zou ook gewoon even de handleiding op Apple.nl kunnen bekijken

Bijdrager
    KarelWillem

Je begint nu inderdaad wel de meest vreemde vragen te stellen.

Open gewoon de Apple TV pagina bij Apple eens wil je?

Dan worden al je vragen netjes beantwoord.

Bijdrager
    lekiam97

Ik ben ook van plan om hem op mijn tv te gebruiken, maar ik vroeg me af of hij ook om mijn Thunderbolt Display werkt, want die heb ik toch niet echt nodig als tweede monitor voor mijn 27″ imac
    Het thunderbolt display heeft namelijk een veel beter en groter beeld dan mijn oude tv

Bijdrager
    1984
    KarelWillem op 22 februari 2012

Dan worden al je vragen netjes beantwoord.

lekiam97
    Lid sinds 21 februari 2012 Posts:110

@lekiam97 zoek de bewerk functie eens , dan hoeven er minder vragen beantwoord te worden

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.