11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Henk Jan Borghuis

Apple TV niet als airtunes luidspreker zichtbaar in iTunes

Beste mensen,

Ik heb in huis een iMac met iTunes, een Airport Express als router en een Apple TV
    Nou lukt het mij prima om via de Apple TV mijn iTunes muziek te streamen, ook synchroniseren van de Apple TV gaat prima.
    Via de iPhone kan ik mijn Apple TV bedienen en via de TV gaat het streamen ook prima.

Wat ik graag wil is dat ik, als ik in iTunes muziek luister, ik dit via mijn Apple TV op mijn stereo kan afspelen.

Het probleem:
    Ik kan de Apple TV niet als Airtunes speaker selecteren. Hij wordt hier niet weergegeven.
    Hij staat wel gewoon onder Apparaten, maar dus niet in de speaker mogelijkheden onderin het iTunes scherm.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    jeroentje

ik dacht dit niet een mogelijkheid was van TV

Bijdrager
    Henk Jan Borghuis
    ”jeroentje”

ik dacht dit niet een mogelijkheid was van TV

Volgens mij is dit sinds 2.3 wel degelijk mogelijk.
    Je kunt zelfs via je Apple TV andere airtunes speakers (bijv de airport express) aansturen.

De vraag blijft dus: hoe krijg ik die Apple TV als airtunes speaker zichtbaar

Bijdrager
    Floriaan

Misschien heb je hier wat aan: http://support.apple.com/kb/HT3291

Bijdrager
    Henk Jan Borghuis
    ”Floriaan”

Misschien heb je hier wat aan: http://support.apple.com/kb/HT3291

Dit had ik inderdaad al eerder gelezen.

//
    Using Apple TV as an AirTunes speaker

On Apple TV, choose Settings > AirTunes and set “AirTunes Speaker” to On.
    On the computer, open iTunes preferences (Mac: Choose iTunes > Preferences. Windows: Choose File > Preferences)
    Click Devices and make sure to select the box next to “Look for remote speakers connected with AirTunes.”

Additionally, you can choose to disable the iTunes volume control for the remote speakers, as well as the ability to control iTunes from your remote speakers.

Click OK.
    Choose Apple TV from the bottom right in iTunes .
    //

Het probleem zit in de laatste zin.
    Ik kan daar niets selecteren.

De setting staan wel goed btw.

Anyone?

Bijdrager
    junjur

heb ik ook wel eens gehad. Probeer eens iTunes te sluiten en weer te openen… Dat lost het bij mij meestal wel op. Je kunt ook nog kijken of ze beide op hetzelfde netwerk zitten :wink:

Bijdrager
    csteelooper

Check ook je routerinstellingen eens… Bij een kennis van mij met Windows zat ’t ‘m in een poort die door de firewall in de router geblocked werd (ja, zelfs voor intern verkeer…)

Bijdrager
    Henk Jan Borghuis

Ik gebruik de Airport Express als router.
    Als ik in de Airport Express de Airtunes optie aanzet, wordt de Airport Express wel zichtbaar in iTunes.
    Dus… daar zou het niet aan moeten liggen, toch?

Netwerk is wel hetzelfde en openen en sluiten heb ik natuurlijk al geprobeerd 8)

Weird :grrr:

Bijdrager
    csteelooper
    ”Henk

Ik gebruik de Airport Express als router.
    Als ik in de Airport Express de Airtunes optie aanzet, wordt de Airport Express wel zichtbaar in iTunes.
    Dus… daar zou het niet aan moeten liggen, toch?

Netwerk is wel hetzelfde en openen en sluiten heb ik natuurlijk al geprobeerd 8)

Weird :grrr:

Nah, als je de AirPort Express zelf wel ziet en je die als router gebruikt is het geen router-probleem… Mja, die vriend van mij gebruikt Windows en de een of andere extreem goed te beveiligen D-Link Router. En die laatste had-ie kennelijk iets té goed beveiligd…
    En in je AppleTV staat je AirTunes optie ook aan? Toch eens kijken straks hoe die vriend de instellingen voor AirTunes heeft staan; dan zal ik ze daarna hier posten…

Bijdrager
    Henk Jan Borghuis

Zou het de Apple Express kunnen zijn?

photo
    photo

Zoals jullie op de foto’s kunnen zien is er echt wat mis.

Zou jammer zijn dat ik alleen hiervoor een TimeCapsule moet aanschaffen om dit goed te krijgen

Bijdrager
    Henk Jan Borghuis

Jaaaaaa

iTunes 6.1 heeft het opgelost!

Super, wat heb ik deze functie gemist zeg 8)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.