12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Apple TV netwerk /snelheidscontrole

Had de Apple TV in het menu niet eerst een functie waar je een soort WiFi /internet check kon uitvoeren?

Dat heb ik toch niet gedroomd of wel dan. Ik kan het nu nergens meer vinden. Ik moet namelijk een streamingdienst vertellen wat mijn bandbreedte is wanneer ik via de Apple TV kijk omdat mijn verbinding continue wegvalt of blijft hangen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    Spinozo

Gewoon een goede router aanschaffen en niet die kansloze rommel gebruiken die de providers je gratis geven. Power promise en perfecte WiFi…. Dream on! Haal dan een ASUS AC5300, dan weet je zeker dat je kan streamen over WiFi.
    Mensen beseffen niet dat bv met AirPlay je eerst via WiFi van router naar je iOS device gaat, dan weer terug naar je router via WiFi en dan weer via WiFi naar je AppleTV. En dat allemaal in 1 lijn van elkaar en dan stottert je beeld op WiFi kanaal 13 waar de rest van de buurt ook op draait. Duh!

Bijdrager
    Shmoo

Dat was de vraag niet maar bedankt voor je inbreng.

Bijdrager
    Spinozo

Klopt, maar uiteindelijk is het wel het antwoord

Bijdrager
    SvS

Kun je niet speedtest app (tv app dus) gebruiken?

Bijdrager
    Shmoo

Dat zal dan de enige overgebleven optie worden ja.

Bijdrager
    WimVriend

Over welke Apple TV heb je het? Mijn Apple TV 3 heeft die mogelijkheid (nog?) wel.
    Instellingen/algemeen/netwerk/test netwerk

Bijdrager
    Shmoo

Versie 4 – daar is deze optie verdwenen. Jammer genoeg.

Moderator
    Night

Gôh, dat klinkt bekend. Ik lees de hele dag niets anders dat er ineens bepaalde functionaliteit is verdwenen uit iOS11 en MacOS 10.13. Nu dus ook uit tvOS….

Pfffff

Bijdrager
    Shmoo

Het lijkt aan de WiFi /internet van de Apple TV te liggen.. Grrr..

Via speedtest: server Ziggo Utrecht.

WiFi op Apple TV komt uit op 15Mbps download.
    WiFi op iPad Air komt uit op 72Mbps download.
    Ethernet op Apple TV haalt 96Mbps download.

En dan nog, hangt mijn Live-stream zich zo nu en dan op. Ik bedoel volgens het internet raden ze bij Netflix aan om 25Mbps internetsnelheid bij het streamen van 4K content. Ik ga niet eens verder dan gewoon HD content.

Bijdrager
    SvS

Vreemd! Waarom niet bekabelen? Hier al vanaf dag 1 bekabeld en nooit lag het eruit.

Bijdrager
    reddog

ja

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.