8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentvega

apple tv met utp-kabel aansluiten op airport express. kan dat?

ik heb een airport express (1G) die draadloos verbonden is met mijn router. Nu heeft de AE ook een utp-aansluiting. kan ik daar een apparaat (bijv apple tv, tv of dvd-speler) met een utp kabel op aansluiten zodat ik die apparaten bedraad op het internet kan aansluiten?
    zo ja, kan iemand me vertellen hoe ik dat moet instellen?

Bijdrager
    Pieterr

Ja dat kan. Zoek op ”Wireless Ethernet Bridge” en “AirPort Express”.
    Bijvoorbeeld: http://www.tireddonkey.com/files/EthernetBridge.html

De AppleTV heeft zelf natuurlijk ook wireless aan boord, maar dat wist je vast al.

Bijdrager
    vincentvega

dat wist ik ja; echter grote bestanden (bijv MKV bestanden) die ik via XBMC op de ATV wil kijken haperen.

nog een vraag: ik stream nu muziek van mijn iMac via mijn router (geen airport xtreme) naar mijn stereo. als ik mijn instellingen verander zodat ik krijg wat ik wil; kan ik dan ook nog blijven streamen of is het het een of het ander?

Bijdrager
    Pieterr

Het haperen is niet opgelost door het draadloos van de AE te gebruiken ipv de ATV. Dan kun je beter meteen een ethernetkabel trekken (of een homeplug gebruiken).

Misschien is zo’n MKV bestand sowieso een maatje te groot voor je AppleTV (kwa bitrate etc.)

Bijdrager
    Jazzamataz

MKV is toch niet te zwaar voor de aTV. Tenminste als het de aTV2 is. Ik draai ze prima via XBMC.

Bijdrager
    vincentvega

@Jazzmataz bij mij gaat het extreem stroperig; niet naar te kijken. maar eigenlijk geldt dat voor XBMC zelf ook. is niet echt snappy op de ATV2. bij jou wel?

Bijdrager
    Jazzamataz

Ja hoor bij mij wel. Misschien moet je eens een andere skin proberen. Daar zit behoorlijk veel verschil in.

Bijdrager
    Multistrada

Mag ik even inhaken mbt het schokken van de mkv op XBMC. Heb een aantal MKV filmpjes die ik met de duck op de hdd van de atv1 heb gezet.

Elke film stottert en steeds de melding van bufferen in scherm. OP de imac met plex zijn de beelden allemaal strak en vloeiend.

Converteren met handbrake lukt ook maar dan stottert ook dat formaat op de atv1.

Er zijn al heel veel draadjes hierover maar deze zag ik net voorbij komen.

Jan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.