3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    wilberthuls

Apple TV knippert snel

Ik had mijn Apple TV (3) altijd bedraad aan mijn Zyxell Router (Telfort) en zo kon ik mooi draadloos e.e.a. op de tv tonen vanaf de iPad, iMac en MacBook. Ideaal. Behalve dat de prestaties van de wifi (tussen de apparaten en de routeer/atv) nog wel eens roet in het eten gooiden met haperingen. Gezien de drukte hier in de buurt op de 2.4 GHz-band, heb ik onlangs een Time Capsule aangeschaft. Ideaal, direct een hoop extra opslag (naast mijn trage WD MyBook Live) en een mogelijkheid om mijn eigen apparaten in 5 GHz te laten communiceren. De Apple TV hangt sindsdien direct met een ethernetkabel aan de TC.

Ben er tot nu toe erg tevreden over, op een klein haperingetje zo nu en dan na. Alleen doet de Apple TV nu regelmatig raar terwijl ie niet gebruikt wordt. Zeer regelmatig knippert het ledje voorop snel, zonder dat ik daar zelf een aanleiding voor kan ontdekken. De meeste keren kon ik met de afstandsbediening het ding tot rust manen (en evt. weer laten sluimeren), maar één keer kreeg ik hem er niet meer uit en heb ik hem via iTunes helemaal moeten resetten.

Na al deze voorkennis dan eindelijk mijn vraag: waar kan dit aan liggen en weet iemand wat ik er tegen kan doen? Het knipperende lampje is alleen maar vervelend als ik op de bank zit, maar vaker een fabrieksreset doen terwijl ik net een filmpje wil gaan kijken, zit ik niet op te wachten.

(Ik heb hem overigens bedraad, omdat hij toch op dezelfde plek staat als de TC en ik zo juist het idee had storingsmogelijkheden te elimineren)

Bijdrager
    Ostinato

Van de Apple support forums (http://support.apple.com/kb/ht4380):

Flashes quickly: Having issues. Try restarting or waking your Apple TV. If your Apple TV does not start up properly, you might need to reset the Apple TV or restore it to factory settings. See Apple TV (2nd and 3rd generation): Restoring your Apple TV. If this does not resolve the issue, refer to the Service FAQ for additional assistance.

Bijdrager
    wilberthuls

Bijna een maand verder en inmiddels een nieuwe Apple TV, omdat mijn vorige in de serie viel waarbij zich problemen konden voordoen.

Helaas is bovenstaand issue niet verholpen en ook kleine haperingen komen tijdens het kijken van een film nog steeds voor. Is er nog iets waar ik aan zou kunnen denken om met name de verbinding stabieler te krijgen? Als ik mijn scherm mirror vanaf de iMac of MacBook, loopt bijvoorbeeld een film daar mooi door, terwijl hij op de tv dan een paar tellen wegvalt.

De Apple TV hangt met een ethernetkabel rechtstreeks aan de Time Capsule en die communiceert op 5 GHz met mijn andere Appleproducten (2012 iMac en 2012 MacBook Air). Bij mijn weten kan dit haast niet idealer voor stabiele verbindingen. Maar toch… Heeft iemand nog een gouden tip? Een mogelijke storingsbron wellicht?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.