30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    goow72

Apple TV kan thuisvideo’s niet meer streamen.

Dag, ik heb een ATV, deze deed het altijd best ok. Snelheid kon beter, maar acceptabel.

Betreft ATV uit 2013 en werk met een iMac 2011.

Ik heb de laatste versie iTunes en ATV software er op staan.

Beide apparaten diverse keren opnieuw opgestart, zelf ATV helemaal in standaard instellingen terug gezet.

Thuis indeling staat aan.

Ik heb 1 hoofdrouter in de meterkast staan en 1 router versterker in de woonkamer bij de ATV.

Als ik op de iMac wifi selecteer, dan springt deze er soms ook af omdat deze steeds naar het beste wifi signaal zoekt?

Ik ben er al lange tijd mee bezig, maar ik raak steeds meer gefrustreerd omdat ik geen thuisvideos meer kan kijken. Ik krijg het niet opgelost.

Wie kan me helpen?

Bijdrager
    fred44nl

je hebt een modem/router in de meterkast en die functioneert ook als router, neem ik aan.

je hebt een router/versterker bij de ATV, maar werkt die ook als router ??

of is het alleen een wifi access point ??

hoe heb je de verbinding tussen jouw modem/router en de router/versterker gemaakt ??

gaat dat draadloos, of zit daar een utp-kabel tussen ??

Bijdrager
    goow72

even denken…vanuit de meterkast gaat een vaste internetkabel onder de grond naar de router in de woonkamer, waar de ATV aan vast zit met een vaste kabel. Met de iPhone en iPad maken we verbinding via de wifi van de router bij de tv en ATV.

Bijdrager
    fred44nl

heeft het modem/router in de meterkast ook wifi, of is dat een modem/router zonder draadloos internet ??

wat is precies het merk en type van het modem/router in de meterkast ??

en wat voor router heb je in de woonkamer staan ??

Bijdrager
    goow72

Ja beide modems/routers hebben wifi die ik terug zie in de lijst.

De router bij de tv en ATV is het sterkst en wordt het meest gebruikt. Alleen niet in de ruimte waar de iMac staat.

Meterkast:

Technicolour TC7210Z

Woonkamer:

TP Link TLWR841N

Bijdrager
    fred44nl

je hebt dus 2 verschillende wifi-netwerken.

als je met een iPad of iPhone verbinding maakt met het ene wifi-netwerk, welk ip-adres krijg je dan ??

dat is zoiets als 192.168.1.x

en wat krijg je als je het andere wifi-netwerk gebruikt ??

dat zal dan zoiets als 192.168.178.x zijn

Bijdrager
    goow72

Ik krijg verschillende ip adressen en de wifi verspringt steeds bij de iMac, is niet dezelfde als ATV.

Kan m ook niet vast zetten op iMac.

Bijdrager
    goow72

Dit signaal is te zwak of instabiel in de ruimte waar de mac staat, ik heb geprobeerd dit aan te vinden als vaste wifi verbinding.

Bijdrager
    McPim

Heren: als de ATV bekabeld is heeft de WiFi er toch niets mee te maken?

Bijdrager
    goow72

Dat klopt…ben trouwens een dame;-) Maarrrrr..ik heb de kabel er af gehaald, zelfde wifi gepakt, maar blijft het zelfde probleem…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Correctie namens McPim,

Mensen: ……

Het probleem is dus dat de iMac op huidige de locatie geen goede WiFi verbinding heeft om de thuisvideo’s te bekijken via de ATV??

Heeft het ooit wel goed gewerkt? sinds wanneer niet meer?

Bijdrager
    McPim

goow72 op 23 februari 2020 om 15:14
    Dat klopt…ben trouwens een dame;-)

Ohww, sorry! Probeer je altijd genderneutraal te zijn gaat het toch ’n keer mis 🤦🏼‍♂️. Om te testen zou ik ‘m bekabeld aangesloten laten dan sluit je de WiFi uit als oorzaak. Wat is eigenlijk precies het probleem met de thuisvideo’s, stotteren ze, spelen ze helemaal niet? Werken alle andere dingen op je AppleTV wel probleemloos?

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>McPim op 23 februari 2020 om 14:46</p>
    Heren: als de ATV bekabeld is heeft de WiFi er toch niets mee te maken?

nee, dat klopt, maar het blijkt wel, dat er 2 routers actief zijn.

anders krijg je altijd ip-adressen in dezelfde reeks.

m.a.w. de router van de TP-Link behoort uitgeschakeld te worden.

daarna moeten beide wifi netwerken dezelfde naam en wachtwoord krijgen.

Bijdrager
    McPim

Mee eens, en een dubbele router kan ook op je bekabelde netwerk problemen geven 👍🏻.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Gezien het bovenstaande zo het nuttig zijn om te weten of deze configuratie ooit zo wel heeft gewerkt?

@goow72?

Bijdrager
    goow72

Dankjewel voor de antwoorden ‘ mensen ‘:-)

Hier mijn antwoorden:

Ik heb de atv bekabeld omdat de verbinding slecht was.

Het heeft ooit wel best goed gewerkt, op af en toe uitvallen na. Maar is was tevreden.

Werkte niet meer toen de mac in een ruimte wat verder weg stond.

De thuisvideos komen niet in beeld en ik kan ze dus niet afspelen, verder werkt de apple tv wel, maar streamen via telefoon hapert enigszins.

Hoe kan ik de wifi uitschakelen van de atv?

Ik kan het tp link kastje niet verwijderen omdat daar ook tv, spelcomputer en humaan op aangesloten zit via internetkabel. Of moet ik een hub kastje kopen?

Bijdrager
    goow72

Hello ‘ mensen’ , heeft iemand nog een antwoord voor mij?

Bijdrager
    McPim

Hello mevrouw 😁. Als de ATV bekabeld is aangesloten is de WiFi niet actief, daar hoef je niks mee te doen. Als je de TP Link vervangt door een hub heb je geen WiFi meer op die plek, dat wil je niet neem ik aan.

Wat fred44nl bedoelt is dat de TP Link niet als router wordt ingesteld (zoals nu waarschijnlijk) maar als ‘gewoon’ WiFi punt met z’n eigen netwerk. Je moet daarvoor in de instellingen van de TP Link zijn, weet je hoe je die kunt benaderen via je browser?

Bijdrager
    goow72

Ha Mr Mc Pim, dankjewel! Hmmm ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen..maar ik ga op onderzoek uit.

Bijdrager
    McPim

Even een handleiding opsnorren, meestal kom je erin door het IP adres van het apparaat in je browser te typen.

Is het trouwens een optie om de Mac bekabeld aan te sluiten? Want JoopJoopJoop heeft een punt, als het om thuisvideo’s gaat die op je Mac staan dan is de verbindingssnelheid van de Mac ook relevant..

Bijdrager
    goow72

De mac is al bekabeld aangesloten, maar staat in een andere ruimte. Ik probeerde via de wifi verbinding te maken omdat het anders niet lukt? Ik hoopte dat de atv dan ook via de tp link bekabeld zou zijn aangesloten…maar iets gaat er mis. Als ik weer echt tijd heb ga ik er eens goed voor zitten…wordt vervolgd..

Bijdrager
    McPim

Ok, Mac en ATV bekabeld aangesloten is altijd beter, ook voor de probleem-analyse. Als er dan toch iets niet werkt (wat..?) dan zou dat heel goed door het ‘dubbele-router’ probleem kunnen komen.

Bijdrager
    goow72

Ik ben nu in het inlog scherm van de router gekomen, maar begrijp niets van de handleiding. Allemaal termen die ik niet begrijp.

Wat zou ik aan of uit moeten zetten? Of is het zo simpel niet?

Bijdrager
    fred44nl

om te beginnen is het handig om te weten welke ip-adressen het Technicolour TC7210Z modem uitgeeft.

maak daarom verbinding met het wifi-netwerk van de Technicolour en kijk welk ip-adres bijv. jouw iPhone heeft gekregen.

Bijdrager
    McPim

goow72 op 26 februari 2020 om 18:00
    Ik ben nu in het inlog scherm van de router gekomen

En heb je ook daadwerkelijk in kunnen loggen (standaard loginnaam/wachtwoord is admin/admin)? Dan zou je deze pagina bij ‘Status’ moeten kunnen zien:

Wat staat er dan bij jou onder ‘Wireless’ bij ‘Operation Mode’?

Bijdrager
    Stipken

Beste goow72, welke Mac versie heb je?

Bijdrager
    goow72

Ja, heb het juiste IP adres gevonden.

Ik heb in kunnen loggen met 2x admin inderdaad.

Er staat:

Wireless

Wireless Radio:Enabled

Name(SSID):TP-LINK_2B6C

Mode:11bgn mixed

Channel:Auto(Channel 4)

Channel Width:Auto

MAC Address:7C:8B:CA:87:2B:6C

WDS Status:Disabled

De versie op de Mac is Mac OS high Sierra 10.13.6

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>McPim op 26 februari 2020 om 20:29</p>
    <p class=”cite”>En heb je ook daadwerkelijk in kunnen loggen (standaard loginnaam/wachtwoord is admin/admin)? Dan zou je deze pagina bij ‘Status’ moeten kunnen zien:</p>

ik krijg een andere status-pagina.

hebben we het wel over hetzelfde model van TP-Link ??

Bijdrager
    goow72

Ik heb deze…TP-LINK_2B6C

Bijdrager
    goow72

Maar dit is wat er op de router staat:TP Link TLWR841N.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.