9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    kumi83

Apple TV jailbreaken of niet

Hoi allemaal,

Wij zijn van plan een nieuwe televisie aan te schaffen zou ook graag een Apple TV erbij kopen. Ik kreeg de indruk dat je het hele beeldscherm dan kunt zien via de tv. Kun je dan alle formaten films afspelen via de Apple TV of moet je het dan eerst jailbreaken?

Gr Kumari

Bijdrager
    aruba

Je kunt op dit moment alleen AppleTV3 noch kopen en deze is nog niet te Jailbreaken.
    AppleTV2 is wel te jailbreakenen, daar kan je bijna alle formaten mee zien.

Inderdaad kan je je hele beeldscherm zien met AppleTV3 maar alleen met iTunes films of gedownloade
    films die omgezet zijn naar Apple Codes, dit kun je doen met “handbrake!

Als je je Mac kan mirroren, kun je ook je iPad gebruiken, alles wat dan op je scherm te zien is bv ( een gedownloade film) met VLC afspelen en streamen via iPad naar AppleTV3!

Bijdrager
    madcat

je kan als je een recente mac hebt je beeldscherm draadloos sharen via de apple tv
    alle quicktime formaten kan het aan, anders zal je handbrake moeten gebruiken om het te converteren
    note: Apple TV 3 is niet te jailbreaken (waarschijnlijk komt er ook nooit een jailbreak voor)

Bijdrager
    kumi83

Bedankt voor de reacties!

@Aruba Mijn macbook kan idd mirroren (als het goed is) heb een Macbook Pro uit 2011 en er ook Mountain Lion op staan. Maar heb geen iPad die ik daarvoor zou kunnen gebruiken.

@madcat. Ik had het idd net gehoord dat er (nog) geen jailbreak voor is.

Een vriendin van mij heeft een Apple Tv staan, denk dat ik ‘m wel even mag lenen om alles eerst uit te proberen voordat we er zelf eentje gaan kopen;-)

Bijdrager
    kumi83

Toeval of niet… nadat ik dit bericht had gepost had ik de nieuwe iCreate op de deurmat liggen, staat een artikel in over de Synchrone AirPlay functie en hoe die te gebruiken met een Apple TV

Bijdrager
    verwijderd-profiel

:lol:

Je hebt ook geen iPad nodig om te streamen hoor. Als je Mac het kan (in jouw geval kan het), dan kun je je hele beeldscherm draadloos op je tv krijgen zonder tussenkomst van een iPad of iets anders (Natuurlijk wel de Apple Tv zelf.. Als je films hebt in het juiste formaat kun je ze ook in QuickTime afspelen en dat via AirPlay Mirroring bekijken (geen mooi beeld, geen synchroon geluid en evt. lagg), maar als je echt goed beeld en synchroon geluid wilt open je ze in iTunes.

Hiervoor moeten ze wel het juiste formaat zijn. Hier staat nu sinds ongeveer 2 of 3 weken ook een Apple TV 3th Gen., en ik stream alle films via iTunes. De films die niet het juiste formaat zijn “rewrap” ik met QuickTime 7 Pro en Perian (sneller), dus dan heb je niet eens HandBrake nodig.

De films die je dan via iTunes streamt zijn gewoon op de hoogste kwaliteit op je tv weergegeven omdat het als film wordt gestreamt, in tegenstelling tot het hele beeld van je Mac.

Bijdrager
    kumi83

Dat is een hele goede tip! bedankt! Hoe stream je het dan naar je tv zonder de Apple TV te gebruiken?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

De Apple TV heb je wel nodig natuurlijk.:)

Bijdrager
    kumi83

whaha ik heb het stukje niet goed gelezen;-) Ik snapte het al niet… ben ik niet eens blond. Maar goed. Dat van Quick Time Pro en Perian had ik wel goed begrepen;-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.