14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    ReneSegers

Apple TV instabiel of WiFi-probleem

Heb de laatste tijd vaak problemen met Apple TV:

Af en toe moet ik meerdere keren van ‘AirPlay’ terug naar iPhone en weer terug om muziek via Apple TV te spelen. Ook filmpjes die altijd via Apple TV draaiden haperen nu ineens regelmatig.

Hoe kom ik er nu achter of dit een probleem is van Apple TV of van mijn WiFi-verbinding?

Het is in ieder geval heel vervelend, terwijl ik al bijna 2 jaar met veel plezier gebruik maak van Apple TV.

Alvast dank voor eventuele adviezen!

Bijdrager
    knippie

Ik heb geen oplossing, maar ook ik heb sinds kort dit probleem, haperende muziek, soms maar een paar seconden. Airplay die terug valt naar de ipad als ik iets stream. Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met dit probleem.

Bijdrager
    Shmoo

Ik speel nooit muziek af op de ATV maar ik heb wel onderlaatst een een ethernet kabel getrokken naar de ATV omdat de verbinding via WiFi niet was wat het moest zijn.

Hopelijk komt er dus volgende week een update uit.

Bijdrager
    ReneSegers

Hopelijk komt er dus volgende week een update uit.

Een hardware update wordt verwacht toch? Ik zou hopen dat er een software-update komt als dit idd een veel gekend probleem is. Bovendien ben ik niet van plan mijn Apple TV nu al te vervangen.

Ik vind het vooral gek dat ik er eigenlijk nooit last van heb gehad en sinds kort dus wel (zie ook reactie knip0020).

Zijn er tips hoe hiermee om te gaan en dit te verbeteren zonder nieuwe Apple TV te kopen of kabels te trekken (dat laatste is een beetje helemaal tegen het idee van Apple TV in naar mijn smaak, zou juist een wireless-streaming apparaat moeten zijn).

Bijdrager
    knippie

Het heeft minstens een jaar goed gewerkt, de problemen zijn van de laatste 2 maanden. Mijn wifi signaal is krachtig genoeg om alles aan te sturen in huis, dus waarom zou ik een kabel moeten trekken?

Bijdrager
    ReneSegers

Same here knip0020! En net even gechekct: de software van Apple TV is geheel up-to-date.

Bijdrager
    Shmoo

Meestal komt er met nieuwe hardware ook een software update.

Daarnaast was de laatste ATV update ( paar weken geleden ) ook niet helemaal geweldig want ik kan me niet voorstellen dat gele ondertitels de nieuwe standaard is geworden.
    Ja je kunt ze zelf aanpassen maar waarom zouden ze geel nemen als standaard – lijkt me vrij duidelijk dat daar iets misgegaan is.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Was er niet ergens een probleem met sommige AppleTV’s die hun WiFi-verbinding weg zagen vallen? Er is een inruilprogramma voor die types.
    Heb nu even geen tijd om te zoeken.

Bijdrager
    ReneSegers

Was er niet ergens een probleem met sommige AppleTV’s die hun WiFi-verbinding weg zagen vallen? Er is een inruilprogramma voor die types.

Dat probleem kan er toch niet ineens zijn als het bijna twee jaar zonder problemen heeft gefunctioneerd?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Bijdrager
    ReneSegers

Toch maar even gezocht.

Veel dank! Maar helaas, mijn serienummer valt er niet in. En dan zou ik het ook nog steeds heel raar vinden dat je bijna 2 jaar zonder problemen gebruik ervan maakt…

Bijdrager
    knippie

De mijne is nog van de 2e generatie.

Bijdrager
    ReneSegers

De mijne is nog van de 2e generatie.

Ik denk de mijne ook, weet niet zo goed meer hoe ik daar achter kom…

Bijdrager
    ReneSegers

Wederom tot grote ergernis dit probleem. AirPlay met beeldscherm overnemen (dus bewegend beeld kijken) via Apple TV is niet of nauwelijks ooit een probleem. Maar muziek die ik via m’n iPhone 5c via AirPlay speel hapert continu.

Dit is niet wat ik gewend ben van een all-Apple netwerk:-(

Iemand nog ideeën?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.