10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    erwin33

Apple TV in sluimer stand zetten, zet ook mijn TV in standby?

Ik heb een Apple TV aangeschaft maar nu het volgende. Als ik hem handmatig op sluimerstand zet op de afstandsbediening schakelt mijn TV ook automatisch in standby waardoor ik niet naar de HDMI van mijn kabel decoder kan schakelen. Mijn TV blijft wel aan als ik nu de afstandsbediening op mijn iPhone gebruik en op sluimer stand klik (TVtje). Hoe kan dit? Is er een manier waardoor mijn TV niet gelijk in standby gaat in de Apple TV settings ofzo?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door erwin33.
    Bijdrager
    bartb112

Zit in instellingen van je Appletv ergens onder uitvoer hdmi. Daar wat uitzetten.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>bartb112 op 26 september 2019 om 18:18</p>
    Zit in instellingen van je Appletv ergens onder uitvoer hdmi. Daar wat uitzetten.

RGB hoog en laag geprobeerd maar helpt niet helaas.

Bijdrager
    fred44nl

het zou me niet verbazen als dat komt door HDM-CEC

dat kun je bij de instellingen van de TV uit zetten.

en anders neem je een andere HDMI-poort,

want deze functie zit doorgaans slechts op één poort.

Bijdrager
    bartb112

hier zit je optie, bediening homecinema en apparaten op uit !
    appletv

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>fred44nl op 26 september 2019 om 19:10</p>
    het zou me niet verbazen als dat komt door HDM-CEC

dat kun je bij de instellingen van de TV uit zetten.

en anders neem je een andere HDMI-poort,

want deze functie zit doorgaans slechts op één poort.

Ik heb geen TV met HDMI CEC. Normale HDMI met 2 poorten waarvan 1 al bezet voor Decoder TVen 1 voor Apple TV.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>bartb112 op 26 september 2019 om 19:10</p>
    hier zit je optie, bediening homecinema en apparaten op uit !
    appletv

Dit staat al uit.

Bijdrager
    Vision1

Het is 100% HDMI CEC. De Apple TV kan de TV namelijk niet uitzetten zonder dat protocol. Sommige merken tv noemen het ook wel eens anders, denk aan SimpLink, Anynet+, Bravia Sync, EasyLink, etc. Vertel anders even wat voor een Model, Merk TV je hebt?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Vision1.
    Bijdrager
    erwin33

Probleem opgelost. Het was toch die bediening TV en ontvangers. Stond toen ik weer even keek, toch niet op uit. Nu blijft mijn TV wel aan als ik hem in sluimerstand zet.

Volgende probleem is dat als ik mijn hardware remote niet gebruik, maar mijn iphone remote, deze in uitschakelt. Pas als ik er weer op klik gaat deze weer aan. Kan deze niet ergens gewoon continu aan blijven in een of andere setting? Hij gaat pas weer aan als ik ergens op klik maar dat is niet zo handig als je b.v. hem snel even wil gebruiken omdat je je telefoon even niet bij de hand hebt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door erwin33.
    Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>Vision1 op 26 september 2019 om 20:39</p>
    Het is 100% HDMI CEC. De Apple TV kan de TV namelijk niet uitzetten zonder dat protocol. Sommige merken tv noemen het ook wel eens anders, denk aan SimpLink, Anynet+, Bravia Sync, EasyLink, etc. Vertel anders even wat voor een Model, Merk TV je hebt?

Het is een Samsung UE40EH5000W en daarbij zie ik de genoemde protocollen niet bij staan. Het is b.v. ook zo dat als mijn TV gewoon aanstaat op de kabel decoder dat als ik iets af wil spelen via Airplay mijn TV niet wordt onderbroken voor dat signaal. Ik moet dan altijd eerst schakelen naar de andere HDMI poort. Daarbij werd voor mij duidelijk dat er geen CEC of welk ander protocol dan ook zit op mijn TV.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door erwin33.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.