10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen-B

Apple TV i.c.m. TV zonder HDMI

Hallo,

Ik ben erg geinteresseerd in Apple TV. Helaas kwam ik er net achter dat onze tv (Acer AL2671W) geen HDMI aansluiting heeft. Kan ik op een of andere manier toch Apple TV aansluiten op onze tv of is dit echt onmogelijk?

Twee scart aansluitingen op de tv zijn al bezet… Een voor de dvd speler (waar alle boxen in de huiskamer op aangesloten zijn, surround systeem). Wat zijn mijn mogelijkheden nog?

Ben op het gebied van tv (met kabels als hdmi e.d.) niet erg handig.
    Wat zijn mijn mogelijkheden?

– Jeroen

Bijdrager
    stavos

Dat hangt heel erg af van de mogelijkheden die je TV nog biedt, buiten de twee bezette scart aansluitingen. Als je de andere opties op de TV weet, kun je nagaan of er een verloop mogelijkheid is van HDMI naar die betreffende optie.

Bijdrager
    MennoV

Je zou van HDMI op je Apple TV naar composiet op je TV kunnen gaan, op je TV te herkennen aan een gele, rode en witte tulp ingang. Maar dan heb je wel een converter nodig om het digitale HDMI signaal te vertalen naar een analoog composiet signaal. Ik weet niet in welke mate je beeldkwaliteit daarmee achteruit gaat, maar ik vermoed dat het er niet beter van wordt, zullen we maar zeggen.

Bijdrager
    TheBigZ

Jouw TV heeft een DVI-D ingang aan de onderzijde. Daar kun je je AppleTV op aansluiten. Wel een apart touwtje voor je audio regelen.

Bijdrager
    stavos

Dat bedoel ik.. Alleen lees ik dan over het feit heen dat TS dus al vermelde om welke TV het gaat. Anyway, oplossing bekend. Nice one BigZ!

Bijdrager
    Jeroen-B

Bedankt voor jullie reactie’s.
    Dus met deze kabel zou ik hem aan kunnen sluiten op mijn tv. Wat voor kabel heb ik dan nodig voor het geluid? Wij hebben de Panasonic SA-HT850 set. Wat voor kabel heb ik nodig om het geluid over het surround systeem te spelen?

Bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    stel maar

Met een optisch kabel kan je het geluid naar je Panasonic SA-HT850 set brengen. Daarvoor heb je een toslink kabel nodig.
    deze zit op de apple-tv en op de panasonic dacht ik hem ook te zien, maar check dit even.

Bijdrager
    Jeroen-B

Uit de gebruiksaanwijzing:

Volgens mij zit er geen toslink aansluiting op….

Bijdrager
    stel maar

Ow, ik had op google foto’s gekeken en het leek van een afstandje een toslink.
    Een andere oplossing is om dan een converter te plaatsen van toslink naar tulp.
    Niet echt ideaal maar volgens mij kan het dan niet anders.

Bijdrager
    Jeroen-B

Dan geef ik het op: kan gewoon niet.
    Met omvormers werken word je ook niet vrolijker van. Bedankt voor je hulp!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.