13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    iBrammer

Apple tv icm decoder, bose home cinema set

Goedemiddag,

Mijn vader heeft zojuist een Apple TV besteld, de bedoeling is dat deze in de woonkamer bij de TV komt te staan. Ook staat er nog een HD decoder en een bose 321 home cinema set.

De bedoeling is dat er via de Apple TV muziek kan worden beluisterd op de home cinema set, ook het geluid van films die met de Apple tv worden afgespeeld moet via de bose speakers lopen.

Het probleem is dat mijn vader de decoder ook nog wil aansluiten op de bose set. Dus het geluid van de tv programma’s en opgenomen films en series wilt hij ook nog via de bose set hebben lopen.

Mijn vraag is nu, hoe moet dit alles worden aangesloten? De apple tv heeft een optische uitgang en de decoder ook, maar de bose set heeft maar een optische ingang.

Groeten

Bijdrager
    macboy

Zolang dat je Bose 321 home cinema een toslink ( optical poort) of een HDMI ingang heeft gaat het makkelijk.

Vaak zit er wel op Bose wel een toslink poort.

succes

Bijdrager
    iBrammer

Thanks voor je reactie.

Klopt er zit een optische ingang (toslink) op de bose set.

Maar dan kan ik alleen de apple tv op die manier aansluiten maar kan ik de decoder niet gebruiken icm het bose systeem.

Bijdrager
    maxiBook

@macboy. Volgens mij bedoelt de TS dat niet, maar juist het feit dat er maar één optische ingang op de Bose zit, terwijl je er eigenlijk twee verschillende devices op wil aansluiten.

Ik zou zo even ook geen directe oplossing weten. Het is zonde dat ze bij Bose geen HDMI-ingang op de 3-2-1 hebben gezet, want dan zou het wel oplossen.

Succes ermee, ben benieuwd wat de oplossing wordt!

Bijdrager
    iBrammer

Misschien dat er iets bestaat van een splitter of een switch? De bose set heeft inderdaad geen HDMI helaas.

Probleem is dat ik de kabels niet makkelijk om kan pluggen elke keer. Beide apparaatjes staan in een tv kastje met twee klepjes. Beide maar 40cm breed en 25 cm hoog en aan de achterkant volledig dicht. Bij de achterkant van de apparten kom je dus niet makkelijk zonder ze er helemaal uit te halen en dat is niet echt de bedoeling.

Bijdrager
    Richard74

Ik denk dan gewoon een optische kabel hub/switch.
    Zoiets?
    http://www.onlinekabelshop.nl//webshop/webshop/?_globalsearch=optische%20schakelaar

Bijdrager
    iBrammer

Die splitters zijn vooral voor het output signaal. Ik moet dan een splitter hebben die van 2 input naar 1 input gaat en automatisch switcht afhankelijk van welk apparaat op dat moment gebruikt wordt op de tv (de decoder of de Apple tv)

Bijdrager
    KarelWillem

Voor de input (1 input naar 2):
    http://www.kabeltje.com/hq-optische-splitter-p-49.html?zenid=09bfe19a8f07c087a31dd868471247a3

Zolang er maar één apparaat tegelijk signaal geeft, werkt dat prima.

Bijdrager
    iBrammer

Mhhh, probleem is dat de Apple tv volgens mij altijd signaal afgeeft, niet? Of laat je de Apple TV normaal gesproken niet stand-by staan?

Ziet er wel interessant uit. Zal eens even kijken of dat inderdaad is wat ik nodig heb.

Bijdrager
    KarelWillem

Stand-by geeft hij geen signaal.

Bijdrager
    iBrammer

Thanks. Dan gaan we dat proberen en hopen dat het werkt.

Bijdrager
    iBrammer

Ik heb het adaptertje nog niet gekocht maar ben wel van plan dit te doen, denk dat het wel gaat werken. Maar ik vroeg me het volgende nog af:

Als ik de apple tv en de decoder beide direct met HDMI aansluit op de TV en de tv doormiddel van een optische kabel aan de bose set aansluit zou ik dan niet het geluid van de ATV en de decoder via de TV naar de bose set kunnen laten lopen?

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ik heb deze Optische Switch en die werkt perfect met o.a. de Apple TV en mijn HomeCinemaset :thumbsup:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.