16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Bergbewoner

Apple TV goes internet?

Ik ben even aan het photoshoppen gegaan, maar hoe werkelijk zou dit binnenkort kunnen zijn? En zou Apple deze kant opgaan of moeten?

Ik denk van wel. Volgens mij ligt de toekomst in een systeem waar je alles kunt doen, op alle schermen, geen onderscheid in PC of TV qua hardware, maar qua gebruikersgemak en interface. Een andere aanpak voor luieren op de bank dan actief achter pc of laptop, de hardware staat ons wat dat betreft niets in de weg.

Ik hoop dat Apple het voortouw neemt wat dat betreft en op die manier Yahoo en Intel te snel af kan zijn. Laten we eerlijk wezen: een tv-systeem (met als basis een nieuwe apple-tv) op basis van Widgets (en die heeft Apple/Mac al), dat zou toch geweldig kunnen zijn! Flickr, vimeo, youtube, etc. makkelijk op je tv, ik teken er voor!

En wie kan dat nou beter dan Apple?

Bijdrager
    Sanne

Die interface is niet echt iets voor apple vind ik eerlijk gezegt.

En widgets voor de tv zie ik ook niet echt zitten.

Maargoed, altijd leuk om iemands mening te horen toch?:mrgreen:

Bijdrager
    jeroenth

opzich zie ik widgets wel zitten voor op tv, maar natuurlijk een andere interface dat dat gephotoshopte plaatje.
    Het is een soort teletekst 2.0.

Bijdrager
    Bergbewoner
    ”jeroenth”

opzich zie ik widgets wel zitten voor op tv, maar natuurlijk een andere interface dat dat gephotoshopte plaatje.
    Het is een soort teletekst 2.0.

Geloof of het of niet. Zo ziet Apple TV er nu ongeveer uit:

En ook Yahoo en Intel gaan die kant op:
    http://www.youtube.com/watch?v=YssuBHqDts8

Niet dat het geweldig is of zo, maar toch:-)

Bijdrager
    Josebo.

Bergbewoner. Ik vind het een knap staaltje photoshoppen, ik zou zo’n ding kopen. Heerlijk achterover liggen, beetje voetbal kijken, beetje de widgets gebruiken. Een droom!

Moderator
    Koen van Tongeren

Als je dan toch widgets wil toepassen vraag ik me af waarom je die in zo’n truttig balkje onderin wil proppen, wat iedereen al doet: gewoon net als in OS X, één druk op de knop en ze verschijnen over je beeld heen.

Bijdrager
    Bergbewoner
    ”josebo9″

Bergbewoner. Ik vind het een knap staaltje photoshoppen, ik zou zo’n ding kopen. Heerlijk achterover liggen, beetje voetbal kijken, beetje de widgets gebruiken. Een droom!

Oh nee, knap is het allerminst, dat kan veel beter, maar gewenst is het wel, enorm zelfs!

Bijdrager
    Bergbewoner
    ”Koen

Als je dan toch widgets wil toepassen vraag ik me af waarom je die in zo’n truttig balkje onderin wil proppen, wat iedereen al doet: gewoon net als in OS X, één druk op de knop en ze verschijnen over je beeld heen.

Omdat je tv groot genoeg is; die widgets zie je dan groot genoeg.
    En hoe selecteer je ze dan makkeijk? Ik ga het liefst van links naar rechts ipv over een heel scherm. Je hebt geen muis he.

Maar het lijkt me niet zo moeilijk in te bouwen, dus als optie; waarom niet!

Bijdrager
    1984

Alles wat je met photoshop gedaan hebt is nu al mogelijk met bijvoorbeeld een Macmini EyeTV adapter, de widgets door gebruik van interactieve hoeken (en dat op elke TV) nu heb je voldoende aan een Apple remote en een muis en gebruik daar toetsenbord weergave mee .

Bijdrager
    Josebo.
    ”Bergbewoner”
    ”josebo9″

Oh nee, knap is het allerminst, dat kan veel beter, maar gewenst is het wel, enorm zelfs!

Ja, is natuurlijk erg simpel te maken. Ik was alleen verrast door de widgets, die mij altijd erg bevallen en hier dus ook weer. Dat in combinatie met het voetbal…

Bijdrager
    LEXY

Als ik op de bank zit met de TV aan heb ik ook mijn MacBook voor me staan. Waarom moeilijk doen als het makkelijk en fijner kan…?! :bigsmile:

Bijdrager
    Josebo.

‘2-apparaten-in-1’ lijkt mij in dit geval toch iets makkelijker….

Bijdrager
    macjk

het ziet er inderdaad wel leuk uit al zou je ze beter transparant over de wedstrijd kunnen laten vallen denk ik.

Click for full size

zoiets zegmaar. ( let niet op al me kladblaadjes ben vergeetachtig)

Bijdrager
    BloomPod

Die widgets lijken mij erg handig, vb tv staat uit, widgets blijven nog lekker draaien ( zonder muziek of lawaai ). Beeld je eens in, je loopt voorbij de huiskamer en kijkt snel even wat de weersverwachtingen zijn (zonder aan een knopje te komen, want die widget staat continu aan). Droom…

Bijdrager
    B-mac-fan

Lijkt mij inderdaad ook erg handig om widgets ‘over je scherm’ heen te gebruiken op je tv!
    Hopelijk word dit de Apple TV Take 3:D

Bijdrager
    AAPL

Ik denk dat de Apple TV helemaal geen Tuner of dergelijke zal gaan krijgen.
    In de VS (Apple is Amerikaans) hebben ze al TiVo, Comcast, Netflix,Blockbuster..
    Hooguit dat er een samenwerking komt met eentje, maar daar ga ik nog niet eens van uit..
    Aangezien de VS hun thuismarkt is, biedt een tuner erin voor Amerikanen helemaal geen toegevoegde waarde, alleen concurrentieverhoging. Nu is de Apple TV een net ander product dan de tig andere kastjes wat hun bij hun plasma hebben staan.

Ik hoop eerder dat je kan internetten en je mail kan beheren via het draadloze keyboard en muis.
    Oowja een BR disk eraan koppelen is wel een feature wat ik fijn zal vinden, maar ik verwacht het niet..

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.