9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Apple TV gebruiken puur als XMBC mediacenter

Hoi OMT’ers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mediaspeler voor mijn TV, waarmee ik de films op mijn NAS naar de mediaspeler kan streamen.

Een Apple TV 2 kan dit standaard niet echt natuurlijk. Je kan wel je ATV2 jailbreaken en dan XMBC / Boxee software erop gooien waar je veel meer mee kan. Maar als dat eenmaal kan heb je voor 120 euro een perfecte, mooi vormgegeven mediaspeler!

Nu stuit ik tegen 1 ding aan: ik lees hier en daar iets dat alleen 720p wordt ondersteund. Is dit echter alleen als je hem niet jailbreakt? Of is dit een hardwarebeperking?

De vraag is dus als ik XMBC installer of ik dan wel de volle 1080p via HDMI kan halen.

Iemand die hier ervaring of het antwoord op heeft? Alvast bedankt

Bijdrager
    vraptor

De 720p is een hardware beperking. Dus ook na jailbreak zal hij niet meer dan 720p kunnen afspelen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hmm dat is dan toch de enige reden om hem niet te kopen. Wel vreem dat de ene site beweerd dat de 720p een software beperking is en de andere niet.

Bijdrager
    vraptor

Ik kan het je uit eigen ervaring melden. Ik zou hem ook aan niemand adviseren als xbmc mediaserver. Xbmc is gewoon perfect om bijvoorbeeld op een Mac mini te zetten. Direct met artwork, trailers, plot beoordelingen etc. Op de ATV (1 en 2) werkt het allemaal niet zo mooi. De ATV is gewoon een prachtig apparaat zoals hij bedoeld is: AirPlay is perfect. Maar als mediaserver gewoon niet echt. Het kan wel, maar ideaal is het niet.

Geblokkeerd
    Anoniem

Top, bedankt voor je reactie! Dan maar geen Apple TV2, maar een Boxee Box of iets dergelijks. jammer dat deze alleen zo’n raar formaat heeft.

Bijdrager
    Osiso

Om ook even een ander geluid te laten horen: Heb alweer geruime tijd een Apple TV2, gejailbreakt met XBMC en werkt prima. Speel vooral veel episodes van series af in 720p-kwaliteit. Dit werkt allemaal prima. Natuurlijk draait het programma op een Mac Mini een stuk sneller, maar echt vervelend is het niet. Kwestie van de juiste skin uitzoeken.

De Apple TV2 heeft geen 1080p-output, maar d.m.v. XBMC kun je dit wel degelijk afspelen. Voorheen was dit allemaal nog niet zo stabiel, maar dit wordt steeds beter. Houd er echter wel rekening mee dat bepaalde rips wel ’s zouden kunnen stotteren.

Bijdrager
    macbook-Jan

Is het geen optie om een Apple tv versie 1 te nemen en daar een Crystal HD card in te plaatsen?

Geblokkeerd
    Anoniem

De Apple TV2 heeft geen 1080p-output, maar d.m.v. XBMC kun je dit wel degelijk afspelen.

Ik begrijp je even niet. de ATV2 heeft geen output, maar kan het wel afspelen?

Oude apple tv vind ik niet meer de moeite waard.

Bijdrager
    Osiso

De Apple TV2 heeft als output max. 720p. D.m.v. XBMC kun je 1080p-materiaal wel afspelen, maar dit scaled hij dan terug naar 720p.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.