5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    klaverentwee

Apple TV (G2) maakt MacBook niet wakker

Ik heb een Apple TV van de tweede generatie, die ik gebruik met een MacBook (late 2008 unibody model) via een time capsule. Met deze combinatie zou wake over air moeten werken. Sinds ik deze combinatie in gebruik heb is dat echter niet het geval. Ik moet steeds eerst de MacBook wakker maken voordat ik de Apple TV kan gebruiken. Sinds enkele weken werkt dit ook niet meer. Ik moet nu elke keer dat ik de Apple TV wil gebruiken eerst thuisdeling opnieuw uit en vervolgens weer aanzetten. Overigens denk ik dat het probleem bij de MacBook of bij de time capsule ligt, omdat dit probleem zich ook voordat als ik via een iPhone of iPad thuisdeling probeer te gebruiken.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden, ook niet tijdens mijn zoektocht via Google en op dit forum. Het probleem doet zich zowel op Lion als op Mountain Lion voor en filevault staat uit. Ook heb ik de Apple TV al herstelt (op de meest recente firmware) en heb ik de time capsule opnieuw ingesteld. Heeft iemand nog een ander idee wat te proberen?

Bijdrager
    iKweethetbeter

Tip: jailbreak je ATV2, zet er aTV Flash op, dan ben je niet meer afhankelijk van iTunes en een MB die toevallig aan dan wel uitstaat. Je films kun je op je Time Capsule zetten, of op een USB schijf die je op je TC kunt aansluiten.

Bijdrager
    Stirf

Wat heeft dat met de vraag te maken?

Bijdrager
    klaverentwee

Tip: jailbreak je ATV2, zet er aTV Flash op, dan ben je niet meer afhankelijk van iTunes en een MB die toevallig aan dan wel uitstaat. Je films kun je op je Time Capsule zetten, of op een USB schijf die je op je TC kunt aansluiten.

Bedankt voor het meedenken. Dat is inderdaad plan B, maar als ik het zo werkend krijg heb ik dat liever. Is makkelijker met updates enzo…

Bijdrager
    iKweethetbeter
    Stirf op 12 augustus 2012

Wat heeft dat met de vraag te maken?

Alles. Zo kun je films kijken als je MB uitstaat, en er is geen noodzaak om je MB te ontwaken, je MB hoeft geen iTunes te hebben draaien, en de film hoeft maar één keer door de lucht, van TC naar ATV, ipv van MB via TC naar ATV.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.