6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentvega

apple tv firmware restore

ik heb een ATV gekocht; hierop staat een oude firmware versie. ik wil deze firmware updaten maar echter niet verder dan de voorlaatste firmware. dit komt omdat ik de firmware wil kunnen jailbreaken met greenp0ison. deze JB werkt alleen met de voorlaatste versie van de firmware.
    na de jailbreak kan ik XBMC op mijn ATV installeren waardoor deze ook andere formaten zoals MKV zonder conversie kan afspelen. maar ik wil ook kunnen genieten van de mogelijkheden die ontstaan zijn sinds IOS 4.3 (streamen van iPhone en iPad van en naar de ATV)

kan iemand me vertellen hoe ik voor elkaar krijg om tot een bepaalde firmware versie te updaten? ik heb deze versie inmiddels al gedownload. weet dus alleen nier hoe ik die kan restoren.

Bijdrager
    Oppie

Lama…

(Edit vanwege reactie hieronder: lama is de ‘afkorting’ van ‘laat maar’ (denk aan het tv programma ‘De Lama’s’). Probleem op dit forum is dat je postings niet kunt verwijderen. En dat wilde ik doen omdat een ‘off topic’ opmerking had gemaakt. Over het ontbreken van hoofdletters, waardoor jouw verhaal nogal moeilijk te lezen is en met het profiel van jou zou je toch iets meer verwachten…
    Maar de kool is het sop niet waard.
    Succes.)

Bijdrager
    vincentvega

@ Oppie Huh?

Sleutelbeheerder
    Night

Euh…

Heb je het gewoon al eens in Google ingevuld?
    Ik krijg gelijk een lijst van alle Firmware updaters die er zijn.
    Om ‘het wiel 2x uit te vinden’ te voorkomen, hierbij de link:
    http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=970

Bijdrager
    vincentvega

Daar vind je de firmware; Die had ik daar ook gevonden. Maar hoe installeer je die?

Sleutelbeheerder
    Night

Note: IF you do not want to use the IPSW you can also download and install the AppleTV firmware directly from Apple by following these steps:

1. Select Settings > General using your Apple Remote.
    2. Select Update Software. At this time your Apple TV checks to see if an update is available and a Download Now message should appear.
    3. Select Download Now to start the download process. When the update has finished downloading, an Update Now message should appear.
    4. To start the update process, select Update Now. During the update process, your Apple TV will conduct a restart which is followed by the Apple logo and a status bar. Note: On some TVs, the screen may display black for up to 15 minutes and the Apple TV may flash an amber light; this is expected behavior. Do not unplug your Apple TV during the update process.
    5. After the final restart, your Apple TV plays the opening video and returns to the main menu.

Before installing version 4.2.1 of Apple TV iOS Firmware for Mac OS X make sure this is the latest version available and that it works with your current operating system and device model. If the driver contains release notes (“readme” files) proceed with reading them first. Second recommended step is creating a restore point to help you later on in case you install the wrong device driver. Note that some drivers will work instantly after installing them, but others will require a system restart in order to function properly.

Lang leve Google:p

Maar goed; dan heb je de laatste firmware en dat wou je niet.

Hier staat de handmatige methode omschreven:
    http://wiki.awkwardtv.org/wiki/OSupdate

Je moet dus eerst het programma OSUpdate downloaden en installeren:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.