7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

Apple TV erg traag!

Sinds kort heb een Apple TV waar ik tot nog toe best over te spreken ben. Het enige wat me tegenvalt is dat je er (nog) geen apps op kunt installeren wat imo een groot gemis blijft.

Daarnaast valt me één ding op: de Apple TV streamt traaaag. Het bufferen van een 1080p film vanaf mijn MacBook (medio 2010) duurt ongeveer 15 minuten, voordat hij begint te spelen. Is dit normaal? En ook bij het inladen van foto’s uit iPhoto (op mijn externe schijf, via mijn laptop) duurt (te) lang. Ik had gehoopt dat het allemaal wat ‘soepeler’ zou lopen. Iemand enig idee of ik dit kan versnellen? Oh, met mijn netwerk en internet is verder (voor zover ik weet) niets mis. Bedankt.

Bijdrager
    jjmac1975

Hi Mona,

Om voor jezelf een aantal zaken al uit te kunnen sluiten zou je de macbook en indien mogelijk ook de Apple TV eens via een ethernet kabel op de router kunnen aansluiten en te kijken of de Apple TV nu vlotter de media laad.

Mocht dit het geval zijn zul je het in het wifi netwerk moeten zoeken…

gr JJ

Bijdrager
    KarelWillem

15 minuten is niet normaal nee.
    In die tijd download ik 4x een 1080p film.

Bijdrager
    Mona

Heren, bedankt. Hoe kun je dit het beste oplossen? Ik ondervind verder geen moeilijkheden m.b.t. mijn internet verbinding. Tenminste, niet dat ik weet. Router resetten, modem wellicht of kan het ook aan de Apple TV zelf liggen?? Thanks, again.

Bijdrager
    jjmac1975

Hoe kun je dit het beste oplossen?

Heb je bedraad getest? Zo ja, wat is het resultaat?

Bijdrager
    Mona

Nee, nog niet. Ga ik nu proberen!

Bijdrager
    Mona

Opgelost. Dom: zat een draad tussen van misschien we 10 meter opgerold! Nu eentje van 50 centimeter. Thanks, me is happy!:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.