9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Quekaa

Apple TV en iMac krijgen geen contact

Mijn iMac en Apple TV zijn recent gestopt met elkaar te herkennen om een WIFI netwerk sinds ik verhuist ben. Hiervoor was dit geen probleem.
    Nu ik dus een nieuw WIFI netwerk heb, kan ik niets meer naar mijn TV streamen, en zie ik de Apple TV niet meer op mijn iMac.

De instellingen van beide apparaten zijn allemaal precies hetzelfde. Thuisdeling staat uiteraard aan, en beide apparaten zijn met hetzelfde WIFI-netwerk verbonden.

Wie kan mijn helpen?

Bijdrager
    fred44nl

wat is er gebeurd, waardoor je een nieuw netwerk hebt ??

Bijdrager
    Beech

Staan de oude gegevens nog in je Apple TV ?

Bijdrager
    Quekaa

Wat bedoel je precies met de oude gegevens?

En ik heb een nieuw netwerk omdat ik verhuist ben, beide apparaten zitten hierbij op WIFI, ik kan namelijk verbinding maken met de iTunes store op mijn Apple TV, en heb ook gewoon internet op mijn iMac.

Bijdrager
    Beech

Wat staat er bij “Netwerk” in je Apple TV ?

Bijdrager
    Quekaa

Bij Netwerk staan alle gegevens van het WIFI netwerk van mijn nieuwe woning; netwerknaam, IP-adres etc alles staat er.
    Mijn iMac zit op hetzelfde netwerk, alleen eindigt bij deze het IP-adres op 0.13 en bij mijn Apple TV op 0.16.

Ik hoop nog steeds dat iemand me kan helpen, zelf kom ik er niet uit.

Bijdrager
    chris24924

Kijk eens bij je netwerkinstellingen van je modem, misschien staat ie op dit moment geen bestandsdeling toe? En check het ook in iTunes op de ATV en iMac.

Bijdrager
    Beech

Trek de voedingskabel eens uit je Apple TV en sluit deze na een minuut weer aan. Als deze het dan nog niet haal je router dan een minuut van de stroom af.

Bijdrager
    Quekaa

Heb mijn router van 2.4 ghz naar 5 ghz gezet en kanaal veranderd, en nu werkt alles. Iedereen bedankt voor de moeite.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.