14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    iphonevannick

Apple TV (eerste gen) ervaringen iemand?

Heb altijd een Xtreamer gehad. Gebruiksvriendelijkheid was wat ‘minder’ maar deze streamer speelde wel álle soorten bestanden (mkv, h264 enz). Deze heb ik nu niet meer en zit er aan te denken om een Apple TV aan te schaffen. Eerste generatie wel te verstaan, want de tweede heeft niet de beschikking over een HD, wat voor mijn persoonlijke gebruik dus niet gaat werken.
    De eerste generatie kan wel met HD worden uitgerust, maar mijn vraag is; Wat zijn jullie ervaringen met deze streamer? (gebruiksvriendelijkheid, snelheid, lawaai en kan deze wel .mkv enz afspelen?

Bijdrager
    KarelWillem

Wat zou jou beweegreden voornamelijk zijn om van een Xtreamer naar een Apple TV te gaan?

Er zit meer ontwikkeling in de Xtreamer-serie dan in die van de Apple TV 1 (daar heb je vanuit Apple gezien niets meer van te verwachten), dus ik begrijp de stap niet helemaal.

Ik wil hem je niet direct afraden hoor, maar ik vraag me af wat je voordeel zou zijn in dit geval.

Zeker als je gewoon rechtstreeks van de harddisk van de mediaplayer af wilt spelen.

Bijdrager
    Qmagic

AppleTV kan geen mkv afspelen, alleen (H264/MPEG-4 in een quicktime container:) .m4v, .mp4, .mov
    Alle specificaties van de 1e Gen. AppleTV kan je terug vinden: http://support.apple.com/kb/SP19?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    hotel17

Hallo iphonevannick

Ik heb van bij de lancering van Appletv 1 ene gekocht.
    Ik gebruik die al jaren om mijn filmpjes in imovie gemaakt te bekijken en iphoto albums te syncen.
    Voor filmpjes in .avi containers met .srt gebruikte ik een media-tv harde schijf van freecom (een rotmerk als je het mij vraagt). Deze laatste heb ik zo vaak in garantie moeten binnenbrengen, en telkens weer een nieuw probleem dat ik hem uiteindelijk in de vuilbak gehooid heb.
    De Appletv is zoals alle Apple producten aangenaam om mee te werken en syncronisatie met iTunes gebeurt vlekkeloos. Al blijft hij wel geregeld haperen wanneer de schijf voor 3/4 vol zit.
    Een van de nadelen is dat je hem niet kunt uitzetten, alleen op standby modus(hij verbruikt dus altijd stroom) Niet alleen werkt die standby modus niet altijd, de Appletv springt soms vanzelf op en blijft dan dagen op zonder dat je het in de gaten hebt. Hij wordt dan ook heel warm. Dat komt volgens mij omdat het apparaat koelt via zijn behuizing, er is dus geen ventilatie en dat is dan weer een voordeel: hij is muisstil, je hoort de Appletv nooit draaien, ook geen harde schijf. Je moet er echt je oor tegenaan drukken.

Een paar weken deed ik een fantastische ontdekking: aTV Flash. Dat is een app (volledig legaal en super makkelijk te installeren) die ervoor zorgt dat je Appletv heel wat meer bestanden kan afspelen dat Apple toelaat, waaronder .avi containers én srt (ondertitels). Je kunt bv. ook een externe harde schijf of USB key aan de USB koppelen en alles afspelen.Je kunt dus je interne harde schijf onbeperkt uitbreiden. Echt een top ding! Ik was net van plan om een nieuwe media-tv harde schijf te kopen, maar dat is met dit programma dus niet meer nodig. Het kost amper 29$.

Het enige wat ik betreur is dat er in Benelux nog geen toegang is tot de Movie store. Daar zit ik al jaren op te wachten. Er is wel een workaround (USA iTunes account maken …).

Succes.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    iphonevannick
    KarelWillem op 18 maart 2011

Wat zou jou beweegreden voornamelijk zijn om van een Xtreamer naar een Apple TV te gaan?

Er zit meer ontwikkeling in de Xtreamer-serie dan in die van de Apple TV 1 (daar heb je vanuit Apple gezien niets meer van te verwachten), dus ik begrijp de stap niet helemaal.

Ik wil hem je niet direct afraden hoor, maar ik vraag me af wat je voordeel zou zijn in dit geval.

Zeker als je gewoon rechtstreeks van de harddisk van de mediaplayer af wilt spelen.

Het zit hem vooral in de gebruiksvriendelijkheid dat ik wou overstappen naar Apple. Maar als deze niet eens .mkv bestanden afspeelt, houdt het voor mij al op.
    Wanneer ik grote bestanden op de HD van de streamer wil zetten, ben ik toch genoodzaakt om de streamer los te koppelen van de tv en die naast mijn computer te zetten en er dan een usb kabel tussen hangen. Over het netwerk grote bestanden overzetten gaat mij te traag.
    Hoe doen jullie dat? Zetten jullie alles over via het netwerk of hangen jullie er ook een (usb)kabel tussen?

Bijdrager
    G-Force

Je kunt het toch gewoon streamen vanaf je computer? Zo doe ik het met mijn WDTV, ik ga niet elke keer spul verplaatsen naar een HD aan de WDTV, dat is mij te onhandig en kost me teveel tijd.

Bijdrager
    iphonevannick
    G-Force op 19 maart 2011

Je kunt het toch gewoon streamen vanaf je computer? Zo doe ik het met mijn WDTV, ik ga niet elke keer spul verplaatsen naar een HD aan de WDTV, dat is mij te onhandig en kost me teveel tijd.

Hoelang ben jij dan bezig met een bestand van 10 gb? Toch wel een (paar) uur toch? Duurt mij te lang. Met (usb)kabel verkort je dit tot een kwartiertje/half uurtje

Bijdrager
    Stirf

Als ik het zo lees, dan begrijp je het niet helemaal.

Koop lekker een Apple TV2 en een harde schijf die je aan je Mac koppelt. Vervolgens stream je video, audio, foto’s naar je tv. Voor het begrip streamen dien je even op Wikipedia te zoeken.

Bijdrager
    iphonevannick

Ik begrijp het wel, leg het alleen niet goed uit volgens mij.

Ik stream geen (in dit geval) films naar de Xtreamer of Apple tv toe omdat deze van zulke hoge kwaliteit zijn dat het netwerk dat niet trekt. Hierdoor gaat de film haperen. In plaats daarvan zet ik de film eerst op een aangesloten HD. Dit kun je doen door de film te ‘streamen’ naar de HD en dan later af te spelen wanneer deze volledig is overgezet. Of je kunt de film via een kabel of de HD plaatsen (veel sneller) en dan afspelen.
    En een Apple tv 2 heeft bij mijn weten niet de mogelijkheid om films van de hoogste kwaliteit (1080P) af te spelen (streaming) en heeft ook niet de mogelijkheid om een HD erop aan te sluiten…?

Zo zeg ik het goed toch?:lol:

Ik zou volgens mij nog het beste een supersnelle airport of iets moeten kopen zodat ik deze films wel kan streamen?

Bijdrager
    Sascha

Je hoeft niet per se draadloos te streamen, je kan ook gewoon de Apple TV met een netwerkkabel aan je netwerk hangen, of desnoods rechtsreeks in je Mac. De snelheid is de bottleneck dan niet meer.

Bijdrager
    G-Force

Gebruik je een draadloos netwerk of heb je je mediaspeler met een draad aangesloten, want met een draad zou het geen probleem mogen zijn. Het is dan natuurlijk het beste dat je computer ook gewoon bedraad aan het netwerk hangt.

En bestanden kopiëren naar de harde schijf noem je niet ‘streamen’ maar gewoon kopiëren of verplaatsen, dat is wat duidelijker voor andere lezers van dit topic.;)

En aan de Apple TV kun je zonder hacks geen harde schijf hangen. MKV’s kun je zonder hacks ook vergeten en ik denk dat de processor ook geen 1080p MKV’s trekt. Daarbij zul je dan zeer waarschijnlijk XMBC moeten gebruiken waardoor het gebruiksgemak verloren gaat. Kortom, Apple TV is in dit geval geen juiste keuze.

Bijdrager
    iphonevannick

Hmm, met een draad zou het allemaal wel opgelost moten zijn. Maar wie wil er nou nog met draden werken? Ik niet in ieder geval! Het mooiste zou zijn om alles draadloos voor elkaar te krijgen.

Ik denk dat ik maar gewoon voor een nieuwe Xtreamer ga. Die beschikt over een antenne die tot 300 mbps aankan. Geen idee wat mijn Aiport aankan (802.11n), maar ik ga het maar gewoon proberen om mkv bestanden te streamen (niet kopiëren :sarcastic:)

En als dat toch niet lukt, vertik ik het alsnog om een kabel ertussen te hangen. Dan kopieer ik het bestand wel naar de ingebouwde HD en speel hem dan maar zo af.:grin:

Bijdrager
    Sascha

Mijn Macs hier zijn allemaal draadloos op het netwerk aangesloten. Mijn Mac mini hangt wel rechtsreeks met een netwerkkabel in mijn iMac geplugd, omdat ik dan snel bestanden (lees: films) kan overzetten naar de mini. Draden hebben zo hun voor- en nadelen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.