8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Apple

Apple TV diverse vragen

Ik ben van plan om een Apple TV te kopen, het eerste type met 160GB harde schijf. Nu ga hem puur gebruiken voor muziek, hij staat dan rechtstreeks gekoppeld aan mijn stereo receiver.

Een paar vraagjes over zo’n setup:

– in mijn receiver zit een 230v aansluiting. Kan ik de Apple TV daar inprikken zodat hij aangaat als de receiver aangaat en uitgaat als de receiver uitgaat? Of is dat schadelijk voor de harde schijf? Hoe lang duurt het opstarten van de Apple TV eigenlijk, dat bepaalt natuurlijk ook of het handig is om hem uit en aan te zetten.

– kan je met de Remote app op je iPhone de muziek selecteren en afspelen zonder je in het hoofdmenu de Apple TV op ‘Muziek’ zet? De Apple TV komt dus niet aan een TV te hangen.

– Reageert de Apple TV hetzelfde als een Airport Express qua beschikbaarheid? Voorbeeldje ter verduidelijking:

Voorbeeld:

Apple TV speelt muziek naar receiver
    Ik selecteer op mijn iMac in iTunes (naast m’n Airport Express) de Apple TV om af te spelen –> lukt niet
    Ik zet de muziek op de Apple TV op pause
    Nu kan ik de Apple TV weer selecteren in iTunes op de iMac om muziek heen te streamen vanaf mijn iMac naar de Apple TV.

Op deze manier kan je namelijk met een iMac, Airport Express en een Apple TV multiroom muziek luisteren, waarbij je afhankelijk van de bron verschillende muziek kan luisteren in verschillende ruimtes. Dit omdat zoals ik begrepen heb de Apple TV zowel a) bron kan zijn als ook b) een veredelde AirPort Express en daarnaast ook nog eens c) zelf kan streamen naar andere Apple TV’s of AirPort Expressen?

Bijdrager
    iDuck

Zelf gebruik ik ook de (oude) Apple TV alleen voor muziek. Ideaal.

Het opstarten gok ik op ongeveer 45s. Ik laat hem zelf altijd aan, zodat ik instant muziek heb maar dat hoeft natuurlijk niet.
    Met de iPhone Apple Remote kan je de Apple TV besturen, ongeacht hoe het hoofdmenu erbij staat. Voor muziek is de iPhone Remote ideaal. Alleen stand-by zetten kan vreemd genoeg niet, maar dat lukt met een truukje vanaf je IR remote.
    Je voorbeeld klopt, de Apple TV kan als Airtunes station gebruikt worden mits deze niet afspeelt vanuit zijn eigen.

Wat ik wel heb gedaan, is de Apple TV digitaal aangesloten op een DAC, dat maakt de geluidskwaliteit stukken beter. En ik heb hem aangesloten op een 19″ TV-tje, om o.a. voorkeuren in te stellen.

Bijdrager
    Henriboersema

-aansluiten op je 230V receiver. Uiteraard kan het maar ik zou het niet doen. Iedere keer als je de receiver aan en uit doet, gaat ook je Apple tv uit en aan (lees opnieuw opstarten ) afgezien dat het tijd kost lijkt het mij beter voor de hardddisk de apple tv gewoon aan te laten staan
    -Je kan via de app alle content van de appletv openen
    -multiroom muziek afspelen kan. verschullende muziek zou moeten kunnen . via de imac zet je de muziek aan op de Airport express en los daarvan kan je met ke remote app muziek aanzetten op de appletv

Maar waarom koop je de nieuwe appletv niet?

Bijdrager
    gIzMo01

Wss omdat de nieuwe geen interne HD heeft:-)

Bijdrager
    Apple

Dank voor de antwoorden tot nu toe. De nieuwe Apple TV heeft geen eigen harde schijf, waardoor hij in mijn geval dus eigenlijk een veredelde AirPort Express wordt (gebruik alleen de muziek functie). Dan kan je dus niet verschillende muziek in verschillende ruimtes horen. Daarnaast moet je iMac aan staan voor het streamen, die staat tegenwoordig op zolder dus dat is twee trappen lopen om een tik op de spatiebalk te geven, zodat hij uit stand-by komt:grin: Als derde heeft mijn receiver geen optical in, dus ben ik bij de nieuwe Apple TV verplicht om een DAC te kopen.

Zit alleen nog met het stroomverbruik van de oude Apple TV in m’n maag, om dat apparaat nou dag in dag uit 48 Watt te laten slurpen…

Bijdrager
    friesappeltje

Het is inderdaad heerlijk dat die oude ATV een harde schijf heeft. Dat was destijds voor mij ook de reden om zo’n ding aan te schaffen. Je muziek draaien zonder dat de iMac aan hoeft te staan. Ideaal.

Bijdrager
    Maverick9898

Een tip: je kan proberen ‘m in Duitsland bij een APR op de kop te tikken. Daar is de nieuwe ATV al uit dus misschien mikken ze de oude eruit voor een stuk minder;).

Bijdrager
    Apple

Heb hem aangeschaft. Je moet alleen wel beeld hebben voor de configuratie zie ik in de handleiding. Weet iemand toevallig een mooi klein HDMI schermpje (tot 12″ oid)? Ik heb nl geen TV waar hij op aangesloten kan worden. Zo’n klein scherm vind ik wel aardig als fotolijst of om de album art te kunnen zien.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.