One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » Apple TV » Apple TV crasht

Apple TV crasht

Profielfoto van Thomasde_groot

Thomasde_groot op 10 augustus 2017 #

Hallo,

Ik heb sinds kort een Apple tv 4e generatie en nooit problemen mee gehad.

Maar sinds een paar weken is er geen stabiel beeld meer.. het knippert/hapert alleen nog maar en soms zie ik een paar gekleurde blokken of een stukje van het Home scherm.

Maar wat raar is is dat als ik mijn telefoon via AirPlay verbind en synchroon weergeven aanzet, is er niks aan de hand..

Ik heb echt geen idee wat ik eraan kan doen, heb ook al geprobeerd wat er op de site van Apple staat.

Alvast bedankt,
Thomas de Groot

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 augustus 2017 #

Klinkt als een HDMI (storing) probleem.

Heb je toevallig een HDMI-kabel van Apple zelf? Deze zijn heel erg dun en fragiel maar hebben wel hele mooie stekkertjes aan het einde. Je hoeft maar heel rustig tegen het kabeltje te tikken en je krijgt al een storing op het beeld.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 11 augustus 2017 #

Het is wel raar dat een AirPlay verbinding dan wel zonder problemen getoond wordt; dit moet door dezelfde HDMI kabel.

Profielfoto van Thomasde_groot

Thomasde_groot op 15 augustus 2017 #

Ja precies dus het kan eigenlijk niet aan de HDMI kabel liggen

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 15 augustus 2017 #

Misschien toch eerst een andere HDMI kabel proberen (ook al doet het probleem anders suggereren) want een HDMI kabel is tenslotte tot op zekere hoogte bi-directioneel en kan dus verkeerde info terugsturen, waardoor er een verstoord beeld gestuurd wordt. En als dat niet tot het gewenste resultaat leidt, een bezoekje brengen aan de Genius bar of een certified repair center…

Over dit topic

Gestart op 10 augustus 2017 door Thomasde_groot

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?