2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    HRH

Apple TV bedienen zonder afstandsbediening; catch 22 met remote app

De situatie: een Apple TV (leeftijd onbekend) en de afstandsbediening is kwijt. Hij staat wel aan en de screensaver is mooi te zien op de televisie. Maar het apparaat is niet meer te bedienen, want geen afstandsbediening. Volgens alle tips en trucks (https://support.apple.com/en-us/HT201664) op de interwebs de remote-app gedownload op de iPhone. Vervolgens selecteren we in deze app de gewenste Apple TV in het scherm en dan komt de volgende mededeling: “To pair your iPhone, enter this code on your Apple TV. To do so, goto Settings > General > Remote.” Hoe dan Apple? Ik heb geen afstandsbediening voor deze Apple TV! (En ik ga dus geen nieuwe afstandsbediening kopen!)
    Op dit forum zit vast wel een knappe kop die raad weet. Iemand?

Bijdrager
    csteelooper

Welke Apple TV is het? Een Gen3 of een 4K kun je (via HDMI+CEC) ook met je tv-afstandsbediening bedienen. Vrijwel álle TV’s van na 2009 hebben deze feature, alleen noemt geen enkele leverancier het direct bij die naam.

Enkele namen voor de feature:

• Samsung: Anynet
    • LG: Simplink
    • Sony: Bravia Sync
    • Panasonic: Viera Link
    • Philips: EasyLink

Op TV’s van 3 jaar en jonger staat het standaard aan, dus ik zou zeggen: pak de tv-afstandsbediening erbij en probeer het maar eens. Mocht het niet werken, zoek dan in de instellingen van je TV naar één van de bovengenoemde namen, óf simpelweg naar HDMI Control (zo heet de feature ook vaak). Als je er niet uit komt, post hier dan het model van je tv, dan help ik je verder.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.