10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Fireman

apple TV als media server

Ik ben nog niet zo heel bekend met de apple TV. Ik heb een hifi set met een goede DAC. Ik hou van goed geluid.

Nu stream ik al via mijn iMac draadloos naar mijn airport express en heb de optische digitaal “out” aangesloten op mijn DAC. Het is net even wat anders dan een loopwerk dat ik direct op mijn DAC heb aangesloten. Het kan beter. Ik vermoed dat het streamende gedeelte hier debet aan is.
    Nu wil ik een source rechtstreeks op de DAC aansluiten. Dus niet eerst door de lucht.

Kan ik de apple TV daarvoor gebruiken? ( al dan niet oudere modellen )

Maar wat ik dan wil is: mijn muziek op de apple TV opslaan. Deze dichtbij mijn DAC zetten. De bediening wil ik via mijn iMac doen en/of via mijn iPod Touch ( app. remote )

Kan dit?

Ik heb eens iets gehoord over iTunes server. Kan dat los gedraaid worden ( naast elkaar ) met mijn huidige iTunes op mijn iMac? Alleen met selectie een andere bibliotheek kiezen??

Volgens mij is het voordeel dat ik ook films op de apple TV kan zetten ( ook eigen DVD’s? ) en afspelen op mijn TV.

Inactief
    Anoniem

Op de huidige Apple TV kan je in ieder geval niks meer opslaan. Dus je kan met de ATV het streaken niet voorkomen.

Bijdrager
    Ed Mokum

Streaken……??? LOL

Ik begin een vaag vermoeden van jouw favoriete hobby te krijgen! LOL

Bijdrager
    paradoxdesign

Even los van het naakt rondrennen:lol:
    Als je het mij vraagt zal je geen kwaliteits verlies hebben wanneer je “streamed” naar je airport express en deze vervolgens via je optical aansluit…
    Wat er “door de lucht” gaat is digitale informatie welke wel of niet ontvangen wordt, bij geen ontvangst ook geen verbinding..Wel is er merkbaar geluidsverschil tussen een analoge en digitale aansluiting van je express op je stereo installatie..
    Wat uiteraard wel uitmaakt is de media die je er naartoe streamed..let eens op de bitrate van je mp3’s…
    Lossless materiaal klinkt uiteraard stukken beter dan een mp3’tje..
    Zelf heb ik ook een Airport Express die ik optical aangesloten heb op een Harman Kardon set..
    Een wereld van verschil met de analoge aansluiting kan ik je vertellen..

Bijdrager
    tinus_omt

Als je een ongecomprimeerd bestand over de Airport Express afspeelt en via de digitale uitgang opneemt, is het resultaat exact hetzelfde als het origineel. Het streamen heeft dus geen invloed op de kwaliteit.

Bijdrager
    Fireman

OK, geen kwaliteit verlies.

Ik zat er aan te denken om dit ding aan te schaffen:

Is dus niet direct nodig. Ik heb alles al op mijn iMac staan.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Als je een ongecomprimeerd bestand over de Airport Express afspeelt en via de digitale uitgang opneemt, is het resultaat exact hetzelfde als het origineel. Het streamen heeft dus geen invloed op de kwaliteit.

Inderdaad. Alles word als ik het goed heb in ALAC verstuurd.

Bijdrager
    paradoxdesign

Leuk apparaat…kijk ook eens naar de machines van qnap (www.qnap.com). Die hebben ook een leuke networkmediaplayer (nmp1000) en leuke NAS machine’s waar je je data kunt opslaan..

Inactief
    Anoniem

Ja, als ik een Apple TV zie mo├ęt ik gewoon streaken:-)

Bijdrager
    Richard74

Mocht je toch voor de Apple TV kiezen, let dan wel op dat de nieuwe Apple Tv alleen maar streamt (je hebt het namelijk in je post over films op de apple TV opslaan). Wil je films echt opslaan op je Apple TV dan heb je een oud model nodig. En met een jailbreak/ATV Flash eventueel een externe harde schijf eraan hangen voor meer opslagruimte dan de 160 GB dat maximaal mogelijk was op het oude model.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.