6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Apple TV AirPlay probleem

Beste OMT’ers,

Ik heb thuis drie Apple tv’s staan. Deze zijn alle drie op moment bekabeld aangesloten. Na 15 minuten gaan zij op sluimerstand indien inactief. Echter, de ene keer komt de een wel in airplay te staan en een andere keer weer niet. Niet alle drie de Apple tv’s werken dus goed via airplay. Waar kan dit aan liggen? Ook via WiFi treedt hetzelfde probleem op. Als de Apple tv’s dus in sluimerstand staan, dan kan ik ze vanaf idevices niet altijd ontwaken en gebruiken doordat de Apple tv’s niet altijd in het overzicht worden weergegeven…

Overigens zijn de routers Airport extreme met Airport expressen als acces points. De extreme handelt DHCP af met statische ip-adressen. De expressen zijn enkel en alleen acces points. Alle acces points werken via hetzelfde netwerk. Verder is er in het netwerk geen enkel probleem. Enkel dat niet altijd alle apple tv’s worden weergegeven. en wanneer de apple tv’s wel worden weergegeven, dan mislukt het verbinden ook geregeld.
    Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  ThomasvHesteren.

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    SunKeeper

Hebben ze verschillende namen en ook verschillende IP-adressen?

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Ja,

De Apple tv’s heten bijvoorbeeld:
    Apple tv woonkamer,
    Apple tv slaapkamer,
    Etc.

Ook hebben ze allemaal een eigen ip-adres.

Bijdrager
    Roko

Klinkt mij zeer bekend in de oren. Ik heb uiteindelijk maar besloten om de ATV’s nooit te laten sluimer maar altijd aan te laten, dan heb je er (logisch) geen last van. Een ATV3 verstookt 6 Watt dus de keerzijde van altijd aanstaan is beperkt.

Bijdrager
    nnsa

Misschien helpt deze kleine tip:

Als de AppleTV niet in de lijst verschijnt, druk dan even op de button op de Apple afstandbediening. Meestal ontwaakt de AppleTV dan en komt daarna in het netwerk beschikbaar.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.