21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    sciletto

Apple TV afstandsbediening bestuurd iMac

Beste OMT’ers,

Weten jullie misschien waarom iTunes en de volume reageert op de afstandsbediening van de Apple TV. Ik kan zelfs iTunes aanzetten door op de play knop te drukken.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, we weten hoe dat komt.:)

Systeemvoorkeuren >

Bijdrager
    brinkey

Als we Karel en Willem niet zouden hebben;)

Bijdrager
    sciletto

Thanks KarelWillem! wat moeten we zonder jullie:D

Moderator
    Night
    sciletto op 14 mei 2014

Thanks KarelWillem! wat moeten we zonder jullie:D

Yeahhhhhhhhh, Karel-Willem telt al voor 2 nu (of 3 of 4):p

Bijdrager
    KarelWillem

Haha.:)

Bijdrager
    Johnyw

Dit werkt niet bij mij hier ???

Bijdrager
    KarelWillem

Als je infraroodontvanger wordt uitgeschakeld zou die afstandsbediening toch echt niets meer kunnen doen.

Dan heb jij een hele rare iMac. .:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt de afstandsbediening ook koppelen aan Ă©Ă©n bepaald apparaat.

Echter: als je ooit een ander programma geĂ¯nstalleerd hebt dat de IR-ontvanger rechtstreeks uitleest, kan het gebeuren dat de genoemde methode om hem uit te schakelen, inderdaad niet werkt. Zie bijvoorbeeld deze thread van toen ik precies dat probleem ook had.

Bijdrager
    GoeieDag

Dit werkt niet bij mij hier ???

Wat werkt niet, en hoe werkt het niet?
    Want nu denk ik: jij hebt geen IR ontvanger in je Mac, en dientengevolge ook niet deze instelling.

Bijdrager
    Johnyw

kijk mannen, zo staat dit bij mij ( Imac met Hi Sierra). Als we nu onze apple TV aansturen met de remote (als we naar Netflix kijken bv), dan start Itunes op mijn Imac ineens op, en begint er een nummer loeihard te spelen…. uitermate ergerlijk !

Bijdrager
    koen

Wat heb jij toch een vreemde iMac, @johnyw.

Bijdrager
    Johnyw

hoezo ?

Bijdrager
    koen

Je hebt altijd van allerlei vreemde problemen.

Bijdrager
    Johnyw

ja, dat klopt, en echt geen idee hoe dat komt, echt niet, maar ondertussen kan ik die remote niet meer gebruiken, ik wil mijn speakers er niet uitblazen…

Bijdrager
    Johnyw

ok, genoeg over mij en mijn Imac, die is niet anders dan eender welke andere Imac!
    Ik heb die instellingen dus negekeken, zie een vorige post hier van mij, maar de ellende blijft duren…. echt wel om gek te worden. Ik kan de kinderen maar moeilijk verbieden dat ze niet naar, bv. Netflix kunnen kijken, of anders, dat ik moet stoppen met mijn werk op de Imac??

Het probleem BLIJFT dus ?

Bijdrager
    Q-collective

Wat gebeurt er in een lege test-gebruiker? Wat gebeurt er in het veilig opstarten?

Bijdrager
    jv65

Misschien juist even koppelen en dan weer ontkoppelen. Misschien dat ie dan de remote negeert.

Of een stukje tape op de infraroodontvanger plakken.

Bijdrager
    McPim

Waarom ga je nou niet verder in dit recentere draadje van jezelf @johnyw? Dat terzijde: nog steeds geen antwoord op de vraag of je ooit Remote Buddy of iets dergelijks hebt geĂ¯nstalleerd? En wat Q-collective vraagt, ook belangrijk.

Bijdrager
    Johnyw

Goeie middag,
    Ik heb nog nooit van Remote Buddy gehoord, en dus ook nooit geinstaleerd, ook niks in die aard.
    @jv65 Voor zover dat van buitenuit al dan niet zichbaar is, ik kan geen infrarood ontvanger ontwaren op mijn Imac

Bijdrager
    McPim

Het kan geen kwaad om de eerder genoemde oplossing van Jako Westerbeke toch even te proberen, zie laatste post in dit draadje. En je ontwaart geen IR ontvanger omdat ie achter zwart glas zit.. De pijl op bovenstaand plaatje is duidelijk toch? Kun je er in ieder geval een plakkertje op doen voordat morgen de kinderen weer komen :wink:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.