19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    R.muller

Apple TV aansluiten

Wie kan mij helpen ? Ik heb een Marantz versterker SR 5005 en een Marantz Blue Ray UD 5005.
    Ik wil mijn Apple TV aansluiten. Mijn TV Sony Bravia heeft 2 HDMI ingangen welke door mn versterker en Blue Ray in gebruik zijn. Ik Heb een HDMI kabel voor de Apple TV.
    Hoe en waar kan ik de Apple TV het beste aansluiten zodat geluid over de boxes blijft lopen zoals nu ook het geval is. Ik mn fotos en videos kan bekijken etc.
    Vast bedankt.

Bijdrager
    jeroenvanrutten

Optische kabel van AppleTV naar Marantz versterker SR 5005?

Bijdrager
    MacAnarie

ik zou de versterker via optische kabel laten lopen naar TV, anders heb je niets aan je ATV. Deze moet via HDMI, versterker niet. Vanuitgaande dat je TV zo’n aansluiting heeft, maar verwacht het wel. Echter wel vreemd dat je TV maar 2 HD aansluitingen heeft, meeste TV’s hebben er minstens 3 a 4.

Bijdrager
    JWB
    MacAnarie op 13 januari 2012

Echter wel vreemd dat je TV maar 2 HD aansluitingen heeft, meeste TV\’s hebben er minstens 3 a 4.

Wellicht een iets oudere TV (2 a 3 jaar)? Toen was dat nog redelijk standaard, kijkend naar mijn eigen Sony Bravia t.o.v. mijn nieuwere LG

Bijdrager
    MacAnarie

Hm ja, mijn Sharp is ook 3jr oud maar daar zitten er 4 of 5 op. Vandaar mijn verbazing.

On Topic, ik heb nog eens zitten denken maar geloof dat er weinig anders op zit dan wat ik boven vermeldde. Of je moet gaan rommelen met HDMI hubs enzo, maar dat kan mijns inziens de bedoeling niet zijn.

Bijdrager
    Rupkeii

Kun je niet alles via de versterker laten lopen.
    Blu-ray en Apple TV naar de versterker (4 hdmi ingangen?) en dan 1 hdmi van de versterker naar de tv.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Zowel de HDMI als de Optische aansluiting van de Apple TV aansluiten op je Marantz, het geluid loopt dan via de boxen aan je versterker en het beeld loopt dan via de versterker via HDMI weer naar je TV.

Bijdrager
    knippie

Je kunt ook een HDMI switch kopen.
    http://www.hdmikabelshop.nl/hdmi-switches.html

Geblokkeerd
    HereIsTom

Waarom nog een Switch kopen als hij al 4 HDMI aansluitingen op zijn Marantz heeft:wink:

Bijdrager
    friesappeltje

Wij hebben ook een Sony Bravia (nu 6 jaar oud) met maar 1 hdmi ingang.
    Onze apparaten (ook de ATV) heb ik allemaal via HDMI aangesloten aan onze versterker (Onkyo) en 1x een aansluiting tussen versterker en televisie.
    Werkt allemaal top.
    Versterker moet dan wel altijd aan maar okee, die geeft toch een beter geluid dan de televisie

Bijdrager
    Lapdog

Deze discussie lezend borrelde er bij mij een vraag op. Wordt het geluid door de ATV niet ondersteund via de hdmi aansluiting?

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ja maar via Optisch klinkt o.a. Dolby Digital en DTS veel beter!

Bijdrager
    Lapdog

Dan wordt het zeker tijd dat Apple met de ATV3 gaat komen.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Dat kan volgens de geruchten nog wel een jaar duren!

Bijdrager
    francisbacon
    HereIsTom op 13 januari 2012

<p>Zowel de HDMI als de Optische aansluiting van de Apple TV aansluiten op je Marantz, het geluid loopt dan via de boxen aan je versterker en het beeld loopt dan via de versterker via HDMI weer naar je TV.
    </p>

Ik dacht dat HDMI voldoende was voor het geluid. Maar bedankt voor de tip. Ik ga meteen zo’n optisch kabeltje scoren

Bijdrager
    francisbacon

Wat vaag. Ik zie dat iedereen op 13 januari 2012 heeft gereageerd.

Bijdrager
    Obliviant

niet vaag… een oud draadje…
    als je leest zie je dat de ATV 3 nog niet was uitgebracht…
    maar die heb ik zelf toch echt al wel een tijd

Bijdrager
    Obliviant

en on topic… je kan via HDMI het geluid naar je TV laten lopen voor stereo geluid
    wil je surround, plug dan inderdaad een optische kabel erin en naar je versterker

Bijdrager
    Qmagic

Dolby Digital 5.1 kan je ook via HDMI naar de versterker sturen. Dat moet je versterker het natuurlijk wel ondersteunen. En je moet de versterker altijd aanstaan om beeld te krijgen: Van de AppleTV naar je versterker met HDMI en vanuit je versterker naar de TV (met HDMI). Dan heb je geen optische aansluiting nodig.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.