30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:
    Bijdrager
    appeltje-e

Apple TV aanschaffen: paar vraagjes

Ik ben van plan een Apple TV aan te schaffen, ik heb daar nog een paar vraagjes over. Eerst even uitleggen welke configuratie ik van plan ben op te zetten: Apple TV 160 GB koppelen aan Panasonic Viera LCD televisie via HDMI. Twee losse speaker aansluiten op de Apple TV. Alle muziek en video’s verplaatsen naar de Apple TV.

– Kan ik zonder de televisie aan te zetten, gebruik maken van muziek op de Apple TV?
    – Ik heb een iPhone met de Remote app erop, kan bovenstaande daarmee?
    – En als ik afwezig ben, kan mijn vrouw muziek afspelen zonder televisie aan te zetten, met de bijgeleverde remote?

Bijdrager
    Hailstorm

– Kan ik zonder de televisie aan te zetten, gebruik maken van muziek op de Apple TV?
    > NEE

> NEE

– En als ik afwezig ben, kan mijn vrouw muziek afspelen zonder televisie aan te zetten, met de bijgeleverde remote?
    > NEE

De ATV werkt alleen i.c.m. de TV, dus deze moet aan staan (als je tenminste geluid wilt hebben en kunnen zien wat je doet).

Bijdrager
    Ian83

1. Misschien met iPhone Remote.
    2. Misschien.
    3. Niet zonder iPhone Remote.

@Hailstorm
    : such emphatic answers!

Bijdrager
    1984

kortom , ga voor de Macmini…..daar is dat wel mogelijk mee

Bijdrager
    Hailstorm

@ Ian83. Mijn antwoorden kloppen. Iemand die ‘misschien’ zegt kunnen we missen.

Bijdrager
    Ian83

Noted. :)

Bijdrager
    Yaris

Misschien kun je wat vriendelijker reageren of anders helemaal niet, Hailstorm.

Bijdrager
    Hailstorm

Niet weer gaan lopen zeuren Yaris! Mijn antwoord is duidelijk en sluitend. Trek dan nu maar een slotje uit je broekzakje.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”Hailstorm”

Jou antwoorden kloppen volgens mij niet.
    Als het geluid via externe boxen wordt geregeld, kun je gewoon de apple tv aanzetten en de tv uit.
    Het geluid wordt dan geregeld via externe boxen en muziek kan nog steeds (dan wel blind) gekozen worden …

Bijdrager
    Hailstorm

Volgens mij is het zo dat wanneer je de TV via HDMI (= beeld én geluid) aan de Apple TV hangt, de ATV dit als primaire – en enige – source ziet. Als je externe boxen aan de ATV hangt zullen deze genegeerd worden omdat je al via HDMI een koppeling hebt gemaakt en je binnen de ATV niet kunt switchen tussen bronnen. Dit is tenminste zo bij mijn config.

Bijdrager
    Thijs van Tol

Dat zou natuurlijk kunnen …
    Die wetenschap heb ik niet.
    Maar er is vast wel iets te regelen dat alleen het beeld naar de tv wordt gestuurd en de audio naar externe boxen.
    Als TS wil wat hij wil zal hij concessies moeten doen in zijn configuratie.

Maar wat ik alleen maar wil zeggen is dat niets dus meteen onmogelijk is. Dus in dit geval kan het wel.
    Maar dan met enige aanpassingen.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Hailstorm

Bij Apple is het qua software simpelweg JA of NEE. Als je iets wilt wat niet wordt ondersteund kun je gaan hacken en de problemen accepteren, of informatie inwinnen voordat je tot een aankoop overgaat (wat TS doet). Daarom het antwoord dat de drie vragen helaas negatief beantwoord moeten worden.

Zoals je zegt; niets is meteen onmogelijk. Maar je moet wel zelf gaan lopen hacken (als dat uberhaupt mogelijk is) en ‘bang’ zijn voor toekomstige software-updates.

Derhalve blijf ik bij mijn initiele antwoord op de vraag.

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”Hailstorm”

Bij Apple is het qua software simpelweg JA of NEE. Als je iets wilt wat niet wordt ondersteund kun je gaan hacken en de problemen accepteren, of informatie inwinnen voordat je tot een aankoop overgaat (wat TS doet). Daarom het antwoord dat de drie vragen helaas negatief beantwoord moeten worden.

Zoals je zegt; niets is meteen onmogelijk. Maar je moet wel zelf gaan lopen hacken (als dat uberhaupt mogelijk is) en ‘bang’ zijn voor toekomstige software-updates.

Derhalve blijf ik bij mijn initiele antwoord op de vraag.

Met alle respect hoor, maar …

Is Apple nu simpel of ben jij dat? … :?
    Je hebt ook nog zo iets als component video in een AppleTV.

Bijdrager
    Hailstorm

In dat geval: Apple is simpel. En de vraag van TS ook:

”appeltje-e”

Apple TV 160 GB koppelen aan Panasonic Viera LCD televisie via HDMI.

Bijdrager
    Joepmini
    ”Hailstorm”

Volgens mij is het zo dat wanneer je de TV via HDMI (= beeld én geluid) aan de Apple TV hangt, de ATV dit als primaire – en enige – source ziet. Als je externe boxen aan de ATV hangt zullen deze genegeerd worden omdat je al via HDMI een koppeling hebt gemaakt en je binnen de ATV niet kunt switchen tussen bronnen. Dit is tenminste zo bij mijn config.

Bij mijn setup werkt het anders …..
    ATV aangesloten op TV met HDMI en op Stereo met de audio aansluiting.
    Kan gewoon audio signaal via stereo beluisteren zonder TV aan.

Wel blind kiezen als het via de remote moet.
    En dat is precies de reden dat ik een extra Ipod Touch op de kop heb getikt zodat mijn vrouw/dochter ook muziek kan luisteren als ik met de iPhone op pad ben.

Bijdrager
    Ian83

@Hailstorm
    : “Bootstrap Bill your a liar and you will spend an eternity on this ship!”
    Ik heb het net even getest (ATV aan TV met HDMI) en het werkt vlekkeloos. De volgende keer zou ik met wat meer respect en nederheid antwoorden, voordat je jezelf zo voor schut zet.

Bijdrager
    Hailstorm

@ Joepmini. Ik ben zeer geintereseerd in jouw instellingen! Ik heb mijn plasma via HDMI aan de ATV gekoppeld maar krijg het op geen enkele wijze – los van de TV – gekoppeld aan de receiver/boxen. De ATV wil per sé via de TV communiceren.

@ Ian83. ATV aan TV met HDMI werkt prima. Wat heb je nu precies getest? P.S. ‘nederheid’ is geen Nederlands woord.

Bijdrager
    Ian83

Hahaha, physician heal thyself! Ik zeg tenminste misschien; jij zegt gewoon nee, terwijl je het zelf niet eens weet.
    Mijn antwoord houdt het tenminste in het midden, jij geeft gewoonweg foute informatie.
    En nu heb ik er genoeg over gezegd.

Bijdrager
    Hailstorm

Oooh Ian83, wil je echt deze discussie aan?

Ik probeer de TS antwoord op zijn/haar vragen te geven. In mijn config werkt het absoluut niet om een ATV te beluisteren via externe boxen zonder tussenkomst van de TV. Als dit bij jou wel werkt ben ook ik zeer benieuwd hoe je dit voor elkaar krijgt. Dus shoot!

Bijdrager
    queenfan
    ”Hailstorm”

- Kan ik zonder de televisie aan te zetten, gebruik maken van muziek op de Apple TV?
    > NEE

Moet ik je even corrigeren, als je de Apple TV heb aangesloten aan een bv surround set kan je d.m.v. de remote app op je iPhone of iPod Touch alles bedienen zonder tv.

”Hailstorm”

- Ik heb een iPhone met de Remote app erop, kan bovenstaande daarmee?
    > NEE

Zie boven

”Hailstorm”

- En als ik afwezig ben, kan mijn vrouw muziek afspelen zonder televisie aan te zetten, met de bijgeleverde remote?
    > NEE

Klopt of met de remote of met de remote app op je iPhone of iPod Touch

”Hailstorm”

De ATV werkt alleen i.c.m. de TV, dus deze moet aan staan (als je tenminste geluid wilt hebben en kunnen zien wat je doet).

Dus niet zoals ik a laangaf,.

Bijdrager
    queenfan
    ”Hailstorm”

Niet weer gaan lopen zeuren Yaris! Mijn antwoord is duidelijk en sluitend. Trek dan nu maar een slotje uit je broekzakje.

Nee dus jouw antwoord klopt niet gebruik mijn antwoord dagelijks….

Bijdrager
    Thijs van Tol

Rest my case ….
    Hailstorm is niet alleswetend.

Hopelijk zal hij de volgende keer meer wetenschap er in betrekken i.p.v. alleen eigen ervaringen …

Bijdrager
    appeltje-e

@Joepmini: dat is een antwoord waar ik op zat te wachten! Ik vind het nogal omslachtig om de tv te moeten aanzetten om muziek te willen luisteren. Wel een beetje dure extra remote voor je vrouw :wink:

Bijdrager
    Joepmini

@ Hailstorm begrijp ik het goed dat je dus geen audio signaal krijgt op je versterker ? Ook niet als je via de iPhone remote, dus zonder TV aan, de ATV bedient ?

Bijdrager
    Hailstorm

@ queenfan. Dan is de ATV toch redelijk briljant! Ik ben veel te lang bezig geweest met het instellen van audiosources zonder succes.
    Erg goed om te horen dat het blijkbaar wél werkt zonder TV. Op welke manier heb je de boxen/receiver aangesloten op de ATV?

@ rest (behalve Yaris). Excuses voor mijn overtuigde mening, deze is inmiddels bijgesteld.

Inactief
    Anoniem

Zojuist door mij getest:

> JA

> JA

> JA

Zojuist deze vragen getest.

Mijn werkwijze is echter eerst met behulp van de TV de muziek(lijst) kiezen. Daarna kan ik mijn TV-beeld via de afstandsbediening uitschakelen, maar de gevraagde methode via een iPhone/iPod Touch werkt ook.

Eventueel de AppleTV aansluiten via de groen-blauw-rood-wit kabel op de TV/versterker.

Bijdrager
    Ian83

Hailstorms situatie is niet de norm, het werkt gewoon, maar Hailstorms aansluitingen of instellingen kloppen waarschijnlijk niet.
    Koop gerust de ATV je kunt zonder TV de ATV besturen (ook via HDMI) via de Apple Remote of de Remote app op de iPhone.

Bijdrager
    queenfan

Het is eigenlijk heel simpel, sluit de Apple TV aan via HDMI aan je tv, gebruik tulpstekkers (rood/wit) en sluit deze aan b.v. een auxpoort op je surround set of andere externe bron met boxen.

Wil je je Apple TV gebuiken zonder TV gebruik hiervoor de remote app op je iPhone of iPod Touch, wil je de bijgeleverde remote van de AppleTV gebuiken dan kan dit alleen met de tv aan.

Dit werkt doe dit dagelijks, en laat je niet leiden wat anderen zeggen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.