20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

Draait Plex/Flickr op Apple TV 4K?

Ik heb een mini die ik een SSD schijf heb geüpdatet maar hij trekt niet de 4 K films. Nu wil ik een Apple TV 4 K kopen en nu is de vraag:

Draait Plex erop en is dat ook een officiële app, dit om ook de privé films af te spelen
    Draait Flickr erop en is dat ook een officiële app dit om de foto collectie te tonen
    Mocht dit allemaal goed draaien dan gaat uiteindelijk de Mini eruit

Marcel

Bijdrager
    fred44nl

waar moeten die 4K films op afgespeeld worden ??
    en kan dat device / TV wel overweg met 4K content ??

Bijdrager
    Q-collective
    Marcel op 27 november 2017

Draait Plex erop en is dat ook een officiële app, dit om ook de privé films af te spelen
    Draait Flickr erop en is dat ook een officiële app dit om de foto collectie te tonen

Ja en ja.

Bijdrager
    eugy

Plex werkt super op de ATV 4, ook voor foto’s en 4k content. Weet wel dat de plexserver krachtig genoeg moet zijn om je content te verwerken.
    Als dit niet zo is dan kan je beter Infuse gebruiken, ook een prima app op de ATV.

Bijdrager
    Marcel

Films komen van de Nas 216play naar een Samsung UHD TV

Infuse had ik van gehoord . Ga hem denk maar kopen bedankt weer voor de info. Ben wel content dat dit forum er is

Bijdrager
    fred44nl
    Marcel op 27 november 2017

Films komen van de Nas 216play naar een Samsung UHD TV

je kunt de Nas inrichten als Plex server en op de TV kun je de Plex-app installeren.
    dan heb je verder niets nodig:)

Bijdrager
    nnsa

Als er gebruik wordt gemaakt van de Synology DS 216 play https://www.synology.com/nl-nl/products/DS216play, dan zou deze theoretisch geschikt moeten zijn voor de Plex Media Server. Voor de meeste Smart TV’s is er een Plex app. De Plex app op de AppleTV werkt echter vele malen mooier en meer ‘smoothless’. Maar zonder investering kan je gaan testen. De basis antwoorden zijn al gegeven: twee keer ja. Of je (4K) films probleemloos afspelen is echter van veeeeeeeel meer faktoren afhankelijk. Netwersnelheid/WiF (meeste WiFi stort n elkaar bij 4K, of ruzie met huisgenoten…i, hoe heeft de video-conversie plaatsgevonden, wat is de bitrate etc. etc. Misschien is er iemand in het forum met zo’n werkende installatie. Ik zelf heb het werkend, maar niet met Synology, maar met een sterkere versie van QNAP.

Bijdrager
    fred44nl

de Plex Media Server voor Samsung is officieel niet ontworpen voor wifi-netwerken.
    het kan heel goed zijn dat het wel redelijk werkt, maar de beste manier is de TV verbinden met een deugdelijke utp-kabel.

Bijdrager
    nnsa

@fred44nl: eens (er van uitgaande dat je de Plex Android Client op de TV bedoelt) en lees voor Samsung: Android OS.

Bijdrager
    Marcel

Samsung heeft geen Android OS maar Tizen. Wat wel jammer is dat ze geen app hebben van Flickr voor de foto`’s

Bijdrager
    fred44nl
    Marcel op 28 november 2017

Samsung heeft geen Android OS maar Tizen.

dat is pas sinds 2015.
    dus heeft mijn TV iets anders.

Bijdrager
    nnsa

Je zou ook nog kunnen overwegen om de Plex Media Server op je MacMini te zetten en dit eens te proberen. Een 4K AppleTV kopen kan altijd nog.
    En dat van Tizen klopt:

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/204080173-Which-Smart-TV-models-are-supported-

Zou goed moeten werken. Het kan wel enige tijd vergen voordat de Plex Server instellingen zijn “gefinetuned”.

Bijdrager
    Marcel

Ga ik proberen op de mini.

Bijdrager
    nnsa

Tip: voor maximaal (4K) resultaat, zou je kunnen overwegen om je MacMini direkt op je TV aan te sluiten, er vanuitgaande dat je een MacMini met hdmi aansluiting hebt.

Bijdrager
    Marcel

Staat rechtstreeks met HDMI op TV. Zou die echt sneller zijn dan de NAS. Mini is 1.4, NAS is DS216PLay

Bijdrager
    nnsa

Misschien “leuk” om even te proberen. Er zit dan bij de mini in iedergeval geen netwerk (streaming tussen). Misschien win je daar al genoeg mee.

Bijdrager
    Marcel

Is er voor de mini ook een eenvoudige foto viewer die de foto’s van de nas rechtstreeks vertoond. Voorvertoning vind ik wat omslachtig. Voor de video ben ik er wel uit door de tips uit het forum

Bijdrager
    Marcel

Nog even dit, lees net dat de Flickr app op de apple tv 4K niet echt lekker loopt. Heeft iemand hem draaien op zo’n systeem

Bijdrager
    fred44nl

je kunt in iPhoto een diavoorstelling maken.
    misschien is dat iets.

Bijdrager
    Marcel

Door de fijne antwoorden op mijn vraag over Apple TV wil ik even kwijt dat het perfect is gelukt.

Apple TV draait nu voor de foto”s met DS-Photo (synology DS216PLay}
    Voor de films gebruik ik Plex en Infuse 5
    Netflix films met je abonnement
    Ik ben er erg tevreden over de beeld kwaliteit en de snelheid. Alleen jammer dat er geen HDMI kabel bij zit, want je hebt een hele snelle nodig.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.