11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    PorscheHD

Apple TV 4k zegt steeds geen internet te hebben!

Hallo, ik heb zins kort de Apple TV 4k maar ik wordt helemaal gestoord van het ding!

Wat is het probleem,

Alles werkt na behoren na het instellen super mooi, films huren iCloud. Netflix etc maar dan uit het niets soms wel soms niet stopt alles ermee. Geen internet meer, in de instellingen staat gewoon dat hij verbonden is (bekabeld) maar niks werkt meer enigste oplossing is het hele apparaat opnieuw instellen om vervolgens na een half uur weer opnieuw te beginnen!

Is dit bekend en is er een oplossing want het begin het na een paar weken behoorlijk zat te worden.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Het gekkie is dat bij sinds ik de kabel erin heb gedaan omdat het WiFi traag was ik continue een melding rechtsboven in de hoek krijg met, internet verbroken terwijl er gewoon internet is.

Er is echt een hoop mis met het netwerk gedeelte van de Apple TV sinds tvOS 11.

Bijdrager
    PorscheHD

Zelfs dat zegt ie niet hele ding loopt of vast of zegt dat ie geen verbinding heeft als je naar app store gaat ofzo… maar goed koste maar 190 euro en de film die ik gister huurde 4,99 al kon ik hem niet fatsoenlijk kijken…

Moderator
    Night

En als je het draadloos (Wifi) probeert?

Bijdrager
    PorscheHD

Proberen kan altijd maar lijkt me niet ideaal met 4k streaming?

Bijdrager
    erwinde

Heb dat probleem hier ook gehad, maar het bleek niets met de ATV4 te maken te hebben. Het was de DHCP server in mijn netwerk bleek soms wat traag met antwoorden en dan denkt de ATV4 dat er geen verbinding is. Hetzelfde probleem deed zich ook voor op een Airport Express die voor Airplay audio gebruikt wordt. Een herstart van de dhcp server (meestal je modem/router) loste het probleem op.

Overigens is WiFi meer dan snel genoeg voor 4K streaming. Er is ‘maar’ 25Mb/s nodig en dat gaat prima via een fatsoenlijk WiFi netwerk.

Bijdrager
    PorscheHD

Ik heb vaste ips gegeven en ook dan doet het probleem zich voor helaas.

En wifi is prima maar als ik iets met een kabel aan kan sluiten heeft dat wel de voorkeur;)

Heb beta software geinstalleerd las hier en daar vaag dat dit het zou kunnen oplossen……

Bijdrager
    Michel Jansen

Heb niet zo zeer last van dat de atv4k geen internet heeft maar wel dat hij mn homekit scenes regelmatig niet goed hanteerd.. wss ook een netwerk probleem.. bij de atv4 was dit nooit een issue..

Bijdrager
    PorscheHD

Ik wordt helemaal gek van dit ding steeda als ik een film ga huren a 4,99 kan ik als ik geluk heb een uur kijken daarna een oneindig wieletje en er gebeurd niks meer kan nog wel naar het menu netflix app werkt ook maar de film die ik gehuurd heb speelt niet meer af.

Enigste oplossing is de stekker eruit en dan doet hij het weer een x aantal tijd. En zo ben ik vrijwel elke film 3 of 4x de stekker eruit aan het trekken. Soms werkt een film wel tot het eind maar dit is zelden. Meestal gezeur.

Ik heb altijdgoede ervaring met alles van Apple maar dit gaat nergens meer over ook met de iPhone heb ik software problemen die maar niet opgelost worden. Apple support aanvragen lukt niet want serienr wordt niet herkend. (Besteld via de Apple store) maandag maar bellen want ik word er helemaal gek van. Kan geen moment genieten van films op deze manier wat ik zie als 4,99 verloren…….

Heeft nou echt niemand hier problemen mee?

Bijdrager
    Sufkont

niet daarmee, maar ook hier vandaag een 4K aangesloten (vervanging van een bijna niet gebruikte 2)
    Youtube laad bij mij zijn video’s niet. Ik heb nog niets gehuurd/gekocht, eerst maar eens wat rondkijken dacht ik…
    Schaatsen kijken op NOS app gaat prima
    Film op Netflix ook goed gegaan.

Ook de mijne zit aan de stekker ipv wifi. Heb ook nog geen mogelijkheid gezien om wifi in te stellen.
    heb al een keer gerestart…
    maar help niet
    Speedtest: 100 up, 10 download…
    voldoende dacht ik…;-)

Je bent dus niet alleen….

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 1 week geleden door  Sufkont.

Bijdrager
    PorscheHD

Wifi instellingen krijg je te zien als je de kabel eruit trekt.

Tis mooi apparaat en ben er echt blij mee maar wil gewoon normaal film willen kijken

Op speedtest zit ik op 75mb download dus lijkt me ook genoeg. Probleem is vooral dat de stekker eruit moet voor ik weer verder kan kijken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.