9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    PH-SKY

Apple TV 4K 'vogelvlucht' screensavers… waar zijn ze?

Hallo allemaal,

ik ben even benieuwd naar iedereen die de Apple TV 4K gebruikt hetzelfde probleem als ik ervaar.

Ik vind de ‘Vogelvlucht’ screensavers erg mooi, maar ik heb er maar een handje vol (stuk of 6), en er komen er ook geen nieuwe bij. Bij de instellingen staat aangevinkt dat ze elke dag gedownload moeten worden. Het 200GB snelle internet komt binnen via de kabel en niet via wifi. En ik heb zelfs al de fabrieksinstellingen opnieuw ingesteld, dit mag allemaal helaas niet baten.

Wie heeft hier ervaring mee en weet de oplossing?

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij zijn er niet meer dan 6 stuks.

Tenminste als jij 6 stuks hebt gezien dan dan heb je er meer gezien dan ik, met precies dezelfde instelling. Volgens mij is dit zo’n projectje waar Apple met veel motivatie aan is begonnen en na een maandje hebben ze het er bij neer gegooid omdat OF niemand het gebruikte of te duur werd om bij te houden.

– Ik zie meestal in de avond/nacht Londen en overdag vooral San Francisco of New York (stad). Die brug in San Fran. met mist heb ik nog nooit gezien laat staan China, Hawaii en dat soort ongein.

Je kunt ze ook op je Mac installeren. (via @koen)

https://github.com/JohnCoates/Aerial

Bijdrager
    PH-SKY

Zo te lezen heb jij hetzelfde probleem. Er zijn heel veel vogelvlucht screensavers, en zoals jij ervaart met China, Hawaii en San Fran, heb ik dat ook weer met andere, dat ze niet doorkomen, ongeacht de ‘Elke dag downloaden’ instelling.

Apple is zeker nog niet klaar met dit project, gezien er in tvOS 12 een paar NASA vogelvlucht screensavers bij komen. Met de beta van tvOS 12 heb ik er daarvan ook nog geen enkele mogen zien…

Bijdrager
    Facundo

Ik heb geen ATV, maar zo te zien gaat het hier inderdaad om de Aerial-saver. Weet de exacte naam niet meer, want ik heb de aerials destijds uit de saver gehaald om de snelheid te kunnen aanpassen. Naast genoemde plaatsen, zit daar nog o.a. bij: Groenland, LAX, Hong Kong, Dubai, chinese muur. Ik heb nog nooit zo’n scherpe aerials gezien, werkelijk prachtig. Misschien is het mogelijk om evt. ontbrekende aerials handmatig toe te voegen?

Bijdrager
    Jamaco1947

@ph-sky heb dezelfde instelling en via voorvertoning tel ik er sowieso 12

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb nog niet zo lang de Apple TV en ontdekte in eerste instantie ook geen vernieuwing in de beelden. Toen overgezet naar dagelijks downloaden en toen zag ik er wel meer. Maar heb ze niet geteld.

Bijdrager
    Shmoo

Mijn viel gisteren trouwens wel op dat bij Privacy > Locatie dinges er ook een speciale instelling is voor Vogelvlucht. Misschien moeten we daar toegang tot je locatie uitzetten. Dan krijg je misschien ook beelden van China en zo te zien. Mogelijk als je daar toegang tot je locatie geeft dat ze automatisch beelden niet die dicht in de buurt zijn + San Francisco (default). Dat zou mogelijk verklaren waarom wij allemaal Londen te zien krijgen.

Bijdrager
    Shmoo

Je moet locatie dinges activeren en je Apple TV overdag minimaal een paar minuten aanzetten zodat ze kunnen downloaden.

Bij mij werkt het nu wel. Ik zie nu wel andere screensavers. Deze had ik nog nooit gezien.

Bijdrager
    PH-SKY

Ik had de locatiefunctie al aanstaan.

In ieder geval lijkt tvOS 12 het somehow opgelost te hebben. Elke dag komen er nu nieuwe screensavers binnen. Inmiddels alweer twee van NASA en China heeft zich ook gemeld. Dank allen voor de reacties!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.