11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Mehelteb

[Opgelost] Apple TV 4K in combinatie met een Loewe bild 3.43

Dag allen, ik zit met het probleem dat ik met mijn nieuwe Apple TV 4K niet het gewenste resultaat zie op mijn nieuwe Loewe bild 3.43 UHD televisie. In andere woorden ik krijg geen 4K uit de Apple TV 4K. Loewe zelf verwijst mij naar mijn dealer en mijn dealer weet het ook niet. Is er iemand hier die hier ervaringen mee heeft?

De reactie van LOEWE was: ‘U moet de Apple TV op HDMI 4 aansluiten, en in de Beeld instellingen van uw Apple tv mag u geen enkele waarde op automatisch laten staan.’

‘geen enkele waarde op automatisch laten staan’ er valt niets in te stellen op de Apple TV 4K … toch?

De HDMI kabel is van 4K kwaliteit en zit inderdaad in poort 4 van de LOEWE televisie.

Anyone? Ik stel jullie meedenken zeer op prijs.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  Mehelteb.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    KarelWillem

Het meest voor de hand liggend; het materiaal wat je wilt bekijken op je Loewe is wel 4K?

Maar uiteraard valt er van alles in te stellen op je Apple TV:

https://www.iculture.nl/tips/apple-tv-4k-beeldinstellingen/

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Mehelteb

Dank je wel Karel Willem, ik heb alle mogelijkheden geprobeerd. Nada resultaat. Helaas.

Bijdrager
    KR1275

Ik heb een tijd een mac mini op mijn TV aangesloten. Ik moest – om scherp beeld te krijgen – de verversingsfrequentie naar beneden bijstellen (30 Hz of zo?).

Bijdrager
    erwinde

De HDMI kabel moet high speed zijn (48Gb/s). Sommige ‘4K geschikt’ gelabelde HDMI kabels halen dat niet en dan krijg je op de hoogste resolutie geen beeld van de Apple TV. Met name als HDR is ingeschakeld is dat een probleem. Heb hier een vergelijkbaar probleem gehad met mijn ATV4K op een Panasonic TV aangesloten via een Denon versterker. Twee High Speed kabels van Belkin (die uit de Apple store) waren de oplossing.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  erwinde. Reden: typo
    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  erwinde.

Bijdrager
    KarelWillem

…ik krijg geen 4K uit de Apple TV 4K…

Maar betekend dit dat je wel beeld hebt, maar niet op 4K?

Dan kan dat nauwelijks aan de HDMI-kabel liggen.

Bijdrager
    Mehelteb

Ik heb inderdaad beeld! Maar niet op 4K…

Moderator
    Night

Dan moet je toch naar een betere kabel op zoek, vrees ik. (zie suggestie van @erwinde)

Bijdrager
    Mehelteb

De tip van ‘erwinde’ ter harte genomen en de Belkin kabel besteld! De eerste resultaten zijn hoopvol.

Dank voor al het meedenken en reageren.

Opgelost dus!

Moderator
    Night

Ja, dus je hebt nu 4K?(y)

Bijdrager
    Mehelteb

In de gloria amen! Dank nogmaals voor het meedenken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.