30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

Apple TV 4, welke HDMI kabel heb ik nodig?

Voor de Apple TV 4 wil ik een HDMI kabel kopen omdat die niet wordt meegeleverd. Ik ben er niet zo in thuis maar ik kom zoveel verschillende termen tegen. Geen idee wat ik moet hebben. Ik zie bij de specificaties dat de HDMI ingang 1.4 is. Oke, maar ik zie ook vaak zgn highspeed HDMI kabels die speciaal voor 1080p en hoger is. Daar wordt door Apple niet over gesproken. Heb ik een highspeed kabel nodig? Of is dat is dat gewoon verkoop praatje? Is HDMI 1.4 kabel automatisch highspeed? En klopt dat het verschil niet te zien is tussen dure kabels en goedkope?

Bijdrager
    hatolex

Ik gebruik een HDMI 1.4 kabel van Action, werkt perfect.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij is HDMI HDMI en verder niet zo heel spannend.

Ik heb zowel een originele van Apple als eentje van 2,50 en beide werken prima, ik zie het verschil niet.

Bijdrager
    langbeest

Goedkoop is in dit geval geen duurkoop

Bijdrager
    KarelWillem

Koop de allergoedkoopste HDMI 1.4 die je kunt vinden.

HDMI is hartstikke digitaal. Het laat dus signaal door, of doet dan niet.
    Goldplated en al die andere onzin doet helemaal niets voor de kwaliteit van je beeld.

Moderator
    Mac Daddy

Hier kan je wat info erover vinden:
    http://www.kieskeurig.nl/hdmi_kabel/informatie

Wanneer heb je een High Speed HDMI kabel nodig?

Dat 1.4 (oftewel High speed) lijkt mij wel verstandig. Verder moet je je niet laten gek maken door vergulde kabels of soortgelijke termen. De kabel kan het signaal prima doorsturen, ook zonder vergulde onderdelen.

Bijdrager
    avanti

Dus highspeed kabels is onzin verhaal? Want ik lees ook dat HDMI 1.4 kabel alles al in zich heeft. En HDMI met ethernet zit tegenwoordig toch ook al in 1.4? Volgens mij ook niet nodig?

Moderator
    Mac Daddy

Heb je de links die ik gaf doorgelezen? In de link van 3dtvmagazine zie je al dat als je werkelijk 1080P resolutie wilt, dan moet je kiezen voor een High Speeds kabel.

Bijdrager
    fixar

Een goedkope 1.4 kabel zal volstaan. Op het moment dat de beeldkwaliteit tegenvalt kun je altijd nog een andere/ iets duurdere regelen.

Ik had een eenvoudige kabel die regelmatig stoorde, maar daar was ik snel achter en dan haal je een andere.
    (en ook duurdere kabels kunnen een defect vertonen he…)

Bijdrager
    App69

Heb je de links die ik gaf doorgelezen?

Blijkbaar heb je ze zelf niet goed gelezen.

Alleen home cinema systemen met een internet verbinding hebben een HDMI kabel met ethernet nodig. Alle andere kabels ondersteunen de andere features van HDMI 1.4…

Bijdrager
    avanti

Ik heb het gelezen maar lees ook tegenstrijdige berichten. Ik weet nog steeds niet waarom je een High Speed kabel zou moeten hebben als een standaard 1.4 al geschikt is voor 1080p en hoger

Moderator
    Mac Daddy

Andere Quote:

Voorheen waren er in principe maar twee soorten HDMI kabels;
    Standaard HDMI kabel: Deze kabel kan tot 1080i en 720p video te verwerken, wat vooral van toepassing is op digitale decoders en DVD spelers met een HDMI aansluiting (upscalers).
    High Speed HDMI kabel: Deze kabel kan 1080p resolutie en hoger verwerken, inclusief 4K, 3D, en Deep Colour. Voor een Blu-ray speler is dit dus de aangewezen kabel.

Maar met de introductie van HDMI 1.4 zijn er twee soorten bijgekomen;
    Standaard HDMI kabel met Ethernet: Deze kabel kan tot 1080i en 720p video te verwerken, maar heeft een extra datakanaal voor netwerken, HDMI Ethernet Channel (HEC) genoemd.
    High speed HDMI kabel met Ethernet: Deze kabel kan 1080p resolutie en hoger verwerken, maar heeft een extra datakanaal voor netwerken, HDMI Ethernet Channel (HEC) genoemd.

En de tabel onderaan de pagina:

Daar trek ik de conclusie uit dat je voor werkelijk FullHD een High speed kabel nodig hebt. En dat het High Speed niet zoveel zegt, want elke 1.4 kabel is dus High Speed.
    Je hebt dus een HDMI kabel met ehternet nodig, als je er inderdaad netwerkmogelijkheden mee wilt.

Moderator
    Mac Daddy

Elke 1.4 kabel is al High Speed. High Speed is een oudere term.

Bijdrager
    avanti

ik weet genoeg even, bedankt

Bijdrager
    avanti

Mac Daddy, dat is het antwoord wat zocht

Moderator
    Poezenbeest

Als de AppleTV een 1.4-uitgang heeft, dan heeft het tot geen nut om een ‘betere’ kabel te kiezen?

Wat je in een kabel stopt, kan er volgens mij niet beter uit komen.

Bijdrager
    avanti

mee eens maar ik wil wel de juiste kabel

Bijdrager
    SunKeeper

De juiste kabel en aanschafprijs is niet belangrijk; koop dan lekker die van Apple. Weet je zeker dat het allemaal compatible is.:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, want er zijn heel veel HDMI-kabels die niet compatible zijn natuurlijk.

Anyway…. Hatolex gaf al het beste advies. Alles wat daarna kwam was en is overbodig topic-vulsel.

Bijdrager
    avanti

ik ga geen 25 euro uitgeven voor speciaal Apple kabel

Moderator
    Mac Daddy
    KarelWillem op 12 januari 2016

Alles wat daarna kwam was en is overbodig topic-vulsel.

Mag de topicstarter dat zelf bepalen? Die vroeg overigens duidelijk om wat meer algemene info dan domweg het advies: ‘Koop die van de Action.’

Bijdrager
    avanti

klopt

Bijdrager
    Shmoo
    avanti op 12 januari 2016

ik ga geen 25 euro uitgeven voor speciaal Apple kabel

Dat hoeft ook niet maar stel de poetsvrouw kijkt eens achter de televisie terwijl ze aan het stoffen is dan kun je natuurlijk niet wegkomen met zo’n lelijk goedkoop kabeltje van de Action verbonden aan een mega hip design-kastje van Apple. ?

Bijdrager
    avanti

Deze jongen maakt zelf nog de boel schoon dus daar heb ik geen last van

Bijdrager
    computer space

Wat is verschil met 1.3 en eerder dan? Meer lijntjes?

Bijdrager
    SunKeeper
    Bijdrager
    computer space

Sunkeeper: daar staat geen antwoord op mijn vraag. Als ik Wikipedia bekijk zie ik enkel protocollen. Geen kabelverschillen.
    Gigabit werkt ook op Cat 4/5 terwijl dat niet wordt aanbevolen. Hoe herkent een hdmi poort of de kabel correct is?

Bijdrager
    KarelWillem

Wat wil jij weten dan? Wat er binnenin zo’n kabel is veranderd per versienummer?

Zelfs het aantal draadjes in de kabels wordt beschreven op de HDMI-WIKI pagina.
    Dus dat is toch wel ruime informatie.

Bijdrager
    computer space

Ik moet er dan straal overheen kijken. Ik zie enkel dit

Er daar is naar mijn idee niks aan veranderd. Zelfs nog pin-compatible met DVI.
    Dus waar verschilt een 1.4 kabel FYSIEK van een 1.3 of eerder en hoe ziet de TV/computer dat?
    Er is bijvoorbeeld in de 1.4 standaard ethernet ondersteuning, maar dit wordt voor zo ver ik zie gewoon over de data-kanalen TMDS0/1/2 gemultiplext.

Bijdrager
    SunKeeper

Als de aderparen niet anders zijn (weet niet zeker) dan kan het maar in één ander ding zitten: het chipje in de connector. Zal ongeveer net als bij Thunderbolt werken.

Het chipje weet welke protocollen een apparaat wel en niet naar een ander apparaat kan sturen over ‘zijn’ kabel.

Bij USB werkt het weer heel anders, daar is het domweg een andere set contactpunten die is doorgelust. Detecteren beide verbonden apparaten die andere set contacten, dan weten ze dat er op hogere snelheid gecommuniceerd kan worden.

Bij SATA zit het dan weer in chipjes op de apparaten zelf die een verbindingssnelheid afspreken, daar doen de poorten, connectors en kabels niets.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.