20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    erwin33

Apple TV 4 traag met streaming app’s Netflix, Videoland en Twitch via WiFi?

Wat is er aan de hand? Sinds enkele weken is het kijken via Apple TV een crime via WiFi van KPN. Het laden van series en video’s zijn zeer traag, veel buffering en traag opstartende app’s, met name Netflix, Videoland en Twitch. Wat even helpt is WiFi uit en weer inschakelen via (vergeet netwerk). Lastige is wel dat je steeds je password opnieuw moet invullen, dit helpt even maar daarna is het weer trager als je hem uit slaapstand haalt. Heb al de laatste TVOS update er op gezet, dacht dat het probleem was en het daarmee opgelost zou worden, maar nee. Meer mensen hier last van? En is dit een Apple TV probleem of KPN probleem?

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 dagen, 16 uren geleden door erwin33.
    Bijdrager
    KarelWillem

De eerste vraag moet dan natuurlijk zijn: hoe snel is je WIFI?

Kan je het testen op een Mac of iPhone?

http://www.speedtest.net

Sleutelbeheerder
    Night

De ATV ook al eens gereset?

https://support.apple.com/nl-nl/HT202118#hd

Bijdrager
    KarelWillem

Heb al de laatste TVOS update er op gezet…

Dan is hij gereset denk ik (?)

Bijdrager
    erwin33

Download speed is ruim 120 mbps. Dat was een tijdje schommelend en had ik er ook via mijn vaste internetverbinding last van. Toen heb ik mijn modem gereset en sindsdien is het weer goed en haal ik deze snelheid.

Bijdrager
    Kwadraatje

Kijk eens wat er gebeurt als je een nieuw (extra) account op je Apple TV aanmaakt. Zie bv https://www.iculture.nl/tips/apple-tv-meerdere-accounts-gebruiken-wisselen/

Bijdrager
    erwin33

Daar heb je een ander Apple ID voor nodig en die heb ik niet.

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>erwin33 op 15 oktober 2020 om 21:12</p>
    Daar heb je een ander Apple ID voor nodig en die heb ik niet.

Daar is ook een oplossing voor: https://osxdaily.com/2020/06/14/how-create-apple-id-without-credit-card/

Bijdrager
    erwin33

Maar waarom zou dit helpen denk je?

Bijdrager
    fnk
    Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>fnk op 15 oktober 2020 om 22:33</p>
    https://www.speedtest.net/apps/appletv

Download 104 mbps en Upload 33,7 op dit moment. Het gaat nu ook weer even goed nadat ik WiFi heb uitgelogd en weer ingelogd.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 11 uren geleden door erwin33.
    Bijdrager
    SvS

Een gekke vraag, maar is het nog mogelijk om Apple tv te aansluiten op bekabeld netwerk?

Zijn er meer wifi spots in je huis, denk aan repeater?
    Ik herken je issue met Wifi, maar beslist niet bij mijn Apple TV 4, omdat die bekabeld is. Dus ergens iets met Wifi moet het probleem zijn. Hoe is afstand tussen Apple TV en de Wifi spot / router?

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>SvS op 16 oktober 2020 om 08:45</p>
    Een gekke vraag, maar is het nog mogelijk om Apple tv te aansluiten op bekabeld netwerk?

Ik herken je issue met Wifi, maar beslist niet bij mijn Apple TV 4, omdat die bekabeld is. Dus ergens iets met Wifi moet het probleem zijn. Hoe is afstand tussen Apple TV en de Wifi spot / router?

Nee dat is helaas niet mogelijk. De afstand tot mijn modem/WiFi is 2/3 meter en de ontvangst is gewoon vol signaal, de meterkast waar de modem hangt is letterlijk schuin achter de muur waar de Apple TV staat. Blijkt ook wel uit mijn downloadspeed die nu na wat problemen weer normaal is want mijn vaste verbinding is ook gewoon goed.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 23 uren geleden door erwin33.
    Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>erwin33 op 15 oktober 2020 om 22:21</p>
    Maar waarom zou dit helpen denk je?

Ik beweer niet dat het helpt. Maar het is wel een manier om vast te stellen of het probleem met de Apple TV zelf te maken heeft of met settings op gebruikersniveau.

Bijdrager
    SvS

<p class=”cite”>erwin33 op 16 oktober 2020 om 10:51</p>

<p class=”cite”>SvS op 16 oktober 2020 om 08:45</p>

Nee dat is helaas niet mogelijk. De afstand tot mijn modem/WiFi is 2/3 meter en de ontvangst is gewoon vol signaal, de meterkast waar de modem hangt is letterlijk schuin achter de muur waar de Apple TV staat. Blijkt ook wel uit mijn downloadspeed die nu na wat problemen weer normaal is want mijn vaste verbinding is ook gewoon goed.

Mooi dat het inmiddels verholpen is. Techniek in het algemeen doet ons soms versteld staan.

Bijdrager
    erwin33

Nou niet dus. Net weer een drop down in mijn internetspeed. Heb dat gelijk gecheckt via de speedtest app op mijn Apple TV en haalde belaberde download. Toen de truc weer gedaan van even in en uitloggen (vergeet netwerk) van WiFi, dat hielp eventjes en daarna bufferde mijn videoland er na een tijdje weer vrolijk op los. Ik heb toen de netwerkkabel van mijn KPN TV decoder eens in mijn Apple TV gestoken en toen deed hij het gelijk via de vaste lijn en presto, dat ging wel goed. Dus het probleem is duidelijk WiFi gerelateerd en dus KPN gerelateerd. Ik ga ze even contacten want dit mag natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Bijdrager
    erwin33

Heb de vraag uit staan bij KPN, maar nog geen reactie ontvangen. Maar de bekabelde Apple TV beviel me wel. Bestaat er geen splitter die de UTP kabel die normaal gesproken in mijn TV decoder gaat daar op aan te sluiten en met een andere UTP kabel mijn Apple TV aan te sluiten? Zo ja, welke zou ik hier voor moeten hebben want ik mag natuurlijk geen ontvangstverlies krijgen, zowel niet op mijn Apple TV als op mijn KPN decoder, met alle haperingen en bufferingen van dien anders heb ik dat er ook nog eens bij. Splitters zijn eigenlijk een no go hier vanwege juist deze problemen, dus vandaar.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 10 uren geleden door erwin33.
    Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon een ethernetswitch er tussen. Kost je nog geen 2 tientjes.

Ethernet-kabel erin steken, daarvan een kabel naar je apparaten.

Dat is feitelijk een ‘splitter’ natuurlijk, maar dat werkt gewoon prima. Hier gaan de ethernet-kabels (en dat zijn er héél veel) werkelijk alle kanten op in het huis. En halen we overal dezelfde vrijwel maximale snelheid.

Bijdrager
    erwin33

Ik ga dat maar eens bij de KPN vragen. Die hebben die dingen ook voor klanten dacht ik. Maar eerst eens zorgen dat WiFi het weer normaal gaat doen want dat blijft anders een probleem.

Bijdrager
    KarelWillem

Wij hebben het WiFi op die standaard provider dingen lekker gelaten voor wat het is.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.