9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnny

Apple TV 4 kopen?

Ik mag graag films kijken via Netflix of Kodi. Is het, dit gezegd hebbende, een aanrader om een Apple TV 4 te kopen. Of is het wellicht beter om een android box o.i.d. aan te schaffen?

Inactief
    Anoniem

Netflix werkt prima via Apple TV, Kodi ken ik niet.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Shmoo

Als je alleen Netflix nodig hebt dan werkt de Netflix native app die op de Apple TV 3 zit beter dan de versie op de 4.

Inactief
    Anoniem

Ik heb sinds kort ook mijn eerste Apple TV. De 4 dus. Gebruik hem veel voor Crossy Road :-D, Infuse Pro, iTunes, Netflix en de NOS app. Het aanbod, vooral van echt leuke spelletjes valt me een beetje tegen. Hetgeen me wel irriteert is dat het swipen precies tegenovergesteld lijkt te zijn van iOS/OSX. Of het een aanrader is, is afhankelijk hoeveel geld je over de balk wil gooien:-)

Bijdrager
    Shmoo

Apple TV 4 is echt niet meer dan 99,- waard. Maar goed dat is Apple he, eerst verhogen ze de prijs bij een nieuw model omdat het allemaal nieuw is. Dan gaan ze langzaam jaar na jaar de prijs iets verlagen zodat het uiteindelijk toch weer gewoon op de vergelijkbare 99,- prijs zit van de vorige generatie.

Ook zoiets 32GB opslag erin, als ik 350MB verbruik op dit moment is het veel.

Bijdrager
    Spinozo

Netflix en Infuse Pro voor m’n eigen films/series werken er prima op. Je hebt ook nog VLC voor echt spannende files. Bij mij speelt ie alles af. Verder zijn de standaard apps prima, iCloud foto’s en muziek, NOS app en FOX zijn er ook, en DS video indien je een synology NAS hebt. Nu er ook een nieuwe remote app is mag voor mij het beta stempeltje er wel af. Dat is sneller dan met de Watch, die raakt de stempel vermoedelijk pas kwijt met versie 3.
    Kodi is er nog niet voor de atv.

Bijdrager
    Fingerlicking

Ik heb een ATV2, ATV3 én een ATV4.

Met de ATV3 doe ik momenteel niets omdat je er niet zonder airplay of iTunes bestanden van je NAS op af kunt spelen.

De ATV2 heb ik omgebouwd met Kodi en werkt naar behoren maar erg traag..

De ATV4 is een uitkomst wat dat betreft. Je kunt er apps op installeren en met 5 minuten Googlen vind je een tutorial hoe je Kodi moet installeren op dat kastje. Het werkt als een zonnetje. Ondertiteling laadt ie als een malle en de bestanden zijn snel ingeladen. Als je een TV met CEC hebt kun je de ATV afstandsbediening in de kast laten liggen, want je kunt met je TV AB t kastje bedienen.

Het is geen goedkope mediaspeler, maar in mijn ogen heeft ie alles wat een mediaspeler moet hebben (afgezien van geen audio-out).

Bijdrager
    T-sec

Ik sluit mij als Apple TV3 en TV4 gebruiker aan bij de eerdere posts, een prima player alleen te sterk beperkt tot Apple gekeurde content.
    Hierdoor vind je in de App store niet veel meer dan iets wat lijkt op de App store van de eerste generatie Samsung Media LCD TV’s.
    Netflix vind je overal, net zoals Youtube en Vimeo. Maar Uitzending Gemist en de RTL/SBS variant helaas (nog) niet, VLC dan weer wel.

Kodi kun je side loaden met een gratis Developer ID, echter werkt side loaded media tegenwoordig nog maar een week op de Apple TV.
    Mijn oplossing voor het gemis aan Apps los ik op met de Airplay mogelijkheid. Wat Apple TV niet kan speel ik zo vanaf Macbook of iPad.

En oh ja, de Apple TV4 heeft nog een klein nadeel, geen analoge of optische/digitale audio out. Alleen geluiddoorgifte via de HDMI poort.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.