9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

Apple TV 4, iTunes bib op nas en lossles bestanden, advies?

Ik heb even een vraagje, ik heb een Apple TV 4 en wil mn iTunes muziekbibliotheek op mn Qnap nas plaatsen en dan iTunes op mn Apple TV gebruiken. Dus refererende naar de bronbestanden op de nas. Maar als ik iTunes op de Apple TV activeer, zegt ie dat ik de muziek alleen kan benaderen via iCloud. Maar het punt is dat de bibliotheek op de nas bijna allemaal lossles bestanden bevat. Dat is bewust zo want ik wil de kwaliteit zo houden en niet gecomprimeerd. Veelal ook highend opnamen. Ik wil dus deze open bestanden beluisteren via de Apple TV. Dus met andere woorden, ik wil vanaf Apple TV naar iTunes kunnen luisteren naar mijn open bron muziekbestanden en dus niet naar gecomprimeerde besatnden via iCloud.
    Hoe doe ik dat?
    Graag alleen serieuze reacties.

Bijdrager
    GeertGB

iTunes Server op QNAP aan staan? Dan komt je bibliotheek beschikbaar op Apple TV wellicht. Op de Synology komt overigens de bibliotheek alleen beschikbaar in iTunes op de Mac (en dus niet op iPhone en iPad en ik heb geen Apple TV). Even proberen dus.

Bijdrager
    GeertGB

En overigens, via de app QAirplay kun je muziekbibliotheek bekijken en rechtsreeks van je QNAP NAS naar je Apple TV streamen. Wellicht is er ook al een QNAP app voor Apple TV.

Bijdrager
    amazone

Die iTunes server functie werkt al jaren niet meer. De atv ondersteunt alleen home shaming wat min of meer de opvolger is. Echt een goede oplossing is er in mijn beleving niet.

Bijdrager
    avanti

amazone, wat bedoel je, die iTunes server functie die op de qnap zit? Dat werkt al jaren niet meer??

Bijdrager
    amazone

Ja klopt. Die functie zit op een hoop nassen, ik heb hem op de synology. Daar heb je niets aan een atv ziet dat helemaal niet. Je kan volgens mij wel home sharing gebruiken, de opvolger, maar dat kan alleen als je iTunes aan hebt staan op een Mac. En dat wil je niet daarom heb je juist de nas.

Moderator
    Poezenbeest

Werkt hier anders prima… Zorg dat er een iTunes draait, ga op de ATV naar Computers en kies daar de naam van je bieb… Je kan dan de films, series, podcasts en jawel, ook je muziek benaderen.

Uiteraard moet Thuisdeling dan aanstaan, maar gaat verder prima.

Bijdrager
    avanti

Maar dan moet wel de desbetreffende computer aan staan toch?

Moderator
    Poezenbeest

Dat is met een kleine computer te doen… Ik heb hier al jaren een Mac Mini voor de NAS staan. Kost een paar knaken, maar niet veel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.