14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Baas

Apple TV 4 Chinees

Vandaag AppleTV 4 ontvangen. aangesloten: staat in het Chinees….. Ik heb met Apple gebeld, maar zij kwamen er niet goed uit wat ik moest doen. Menu’s in het Chinees zijn wat ingewikkeld:-)
    Apple was heel hulpvaardig, maar na een kwartier moest ik gaan koken. Zouden me de oplossing sturen. Uitgebreid gegeten, maar nog geen bericht. Weet iemand de oplossing?

Groet,

Joost

Bijdrager
    PowerMacje

Met Google Translate op de iPhone/Android kan je live vertalen door je camera op de Chinese tekst te houden.

Wellicht dat je op deze manier je weg kunt vinden naar de instelling om het aan te passen?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

1. Ga naar Settings/Instellingen:

2. Scroll in de lijst naar de een-na-laatste optie en enter

3. Scroll in het volgende menu opnieuw naar de een-na-laatste optie en druk weer op enter.

4. Je krijgt nu een scherm met drie knoppen, van boven naar onder: herstel alle instellingen, reset Apple TV, annuleer. Waarschijnlijk zul je een volledige reset moeten doen, dus ik zou meteen optie 2 kiezen.

5. Wacht tot de Apple TV zichzelf heeft herstelt. Als dat eenmaal gebeurt is kan je de Apple TV opnieuw instellen en dus ook de taal opnieuw kiezen.

Bijdrager
    Baas

Het rare is dat het instellingsicoontje ook niet te zien is …….

Herstarten heeft ook geen zin, komt ie terug in Chinees.

Ga zo translate proberen! Cool idee.

Bijdrager
    csteelooper

@waffle goed dat je @baas hierheen verwijst, maar had je hem niet beter naar de taalinstelling kunnen wijzen? Als ik zelf een TV4 zou hebben zou ik dat doen, maar die heb ik (nog?) niet.

Bijdrager
    Baas

Probleem is, hoe kom je bij taalinstellingen in Chineese menu’s..

Bijdrager
    makasa

Zit er geen “chinees” bij je in de buurt?:)

Bijdrager
    Zakske
    makasa op 31 oktober 2015

Zit er geen “chinees” bij je in de buurt?

Dat is eigenlijk helemaal geen stom idee.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  Zakske.

Moderator
    Poezenbeest

Moet je wel de goede taal hebben… Mandarijn of een van die anderen…

Bijdrager
    FloorvN

is het niet veel handiger en sneller om hem even te restoren op iTunes.. ?
    hang even een kabel aan de usb-c verbinding, en sluit hem aan op iTunes, en doe een volledige herstel..

Dit kon ook altijd met de vorige generatie apple tv’s

Bijdrager
    leavestone

@poezenbeest in schrift heb je alleen onderscheid in simplified en traditional Chinees. Manderin is altijd simplified in kanton en Taiwan wordt traditioneel gebruikt. Op school wordt iedereen symplified geleerd.

Moderator
    Poezenbeest

Weer wat geleerd….

Bijdrager
    Baas

@waffle,

Het is me gelukt om jouw stappen te zetten. Dat ging echter pas nadat ik via mijn iPhone geconfigureerd had…. USB-c kabeltje naar iTunes had natuurlijk ook gewerkt (tip AMac in Leiden en op dit forum), maar ik had zo’n kabeltje nog niet.

Dank allen, wat is z’n forum als dit toch fijn.

Joost

Bijdrager
    Betatester

Al gelukt

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.