11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wdele

Apple TV 3rd gen: hoe fixen?

Hi.

Ik heb een Apple TV 3rd gen die ik lang niet gebruikt heb en ik wil er weer iets mee gaan doen. Echter lukt dit niet.

De Apple TV is aangesloten aan een scherm dmv HDMI. Nu het volgende: zet ik de Apple TV aan, dan blijft hij hier op hangen:

na ongeveer 10 minuten wordt het scherm zwart. Ik neem aan dat dit komt omdat de Apple TV geen internetverbinding heeft. Ik heb geprobeerd via mijn Time Capsule het wifi-netwerk uit te breiden en de Apple TV daarop te sluiten. Direct op de KPN router gaat niet aangezien de kabel dan door het dak moet gaan, dat is nu niet realistisch … De Time Capsule om het netwerk uit te breiden werkt ook niet, de Time Capsule blijft dan altijd op oranje staan en moet ik hem resetten (3x geprobeerd). Dus ik denk, kan dat via wifi? Na even Googlen zie ik dat een Apple TV inderdaad via wifi kan werken. Het ding nu is dat ik geen Micro-USB kabel heb om de Apple TV op mijn Mac aan te sluiten en te kijken hoe ik hem via iTunes kan resetten of er iets mee doen. Voordat ik een Micro-USB kabel bestel wil ik graag eerst kijken wat mijn andere opties zijn.

En nu iets van mijn kant — ik ben echt slim, ik weet het — de Apple Remote ben ik kwijt. Ik ben inmiddels verhuisd dus waarschijnlijk is die ook niet meer in huis. Aangezien ik de Remote app kan gebruiken om hem te bedienen ga ik dan ook geen Apple Remote bestellen.

Wat zijn nu mijn opties, en wat is de meest realistische volgende stap?

Bijdrager
    Shmoo

Aan de achterkant zit een extreem klein gaatje daar kun je in prikken om te resetten.

En mocht je nog een oude witte plastic afstandsbediening hebben van een oudere generatie Mac ( als je toen al geboren was ) dan werkt deze ook prima op de Apple TV. Zo niet dan kun je er vast wel eentje voor een euro op Marktplaats krijgen.

Bijdrager
    SunKeeper

Weet je echt zeker dat je geen Micro-USB-kabel hebt? Nergens een Android-toestel in de buurt?
    Vraag desnoods eens rond in de straat, je hebt die kabel hooguit een half uurtje nodig.

Bijdrager
    wdele
    Shmoo op 04 januari 2016

Aan de achterkant zit een extreem klein gaatje daar kun je in prikken om te resetten.

En mocht je nog een oude witte plastic afstandsbediening hebben van een oudere generatie Mac ( als je toen al geboren was ) dan werkt deze ook prima op de Apple TV. Zo niet dan kun je er vast wel eentje voor een euro op Marktplaats krijgen.

2001. Ik heb er nog wel een van een 2009 iMac. Thx voor de tip!

SunKeeper op 04 januari 2016

Weet je echt zeker dat je geen Micro-USB-kabel hebt? Nergens een Android-toestel in de buurt?
    Vraag desnoods eens rond in de straat, je hebt die kabel hooguit een half uurtje nodig.

Hmm, da’s een goeie. Beetje lame van Apple dat ze die kabel er niet gewoon bijdoen (achja, dan was ik hem nu toch kwijt geweest :P)

Bijdrager
    wdele

Ik kan geen gaatje op de achterkant van de Apple TV vinden helaas.

Bijdrager
    SvS

TV scherm en apple tv even binnen wifi bereik verplaatsen (dus alles even naar beneden) zodat je het via wifi kan inloggen en vervolgens alles resetten.

Volgende optie: Je kan ook op de Mac / iPhone wifi tijdelijk delen, mits mac niet te ver van apple tv verwijderd is, zodat hij de verbinding kan pakken.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 04 januari 2016

Aan de achterkant zit een extreem klein gaatje daar kun je in prikken om te resetten…

Weet je het zeker? Want op de laatste Apple TV 3 hier zit dat ook niet.

Bijdrager
    Shmoo

Klopt, ik denk dat ik gedroomd heb over dat gaatje aan de achterkant waar je in kunt prikken.. Ik slaap al een tijdje minder goed vandaar.

Bijdrager
    McJohn

@ Shmoo,… i feel your pain… als een mede-insomnia-lijder

Resetten van Apple TV: https://support.apple.com/nl-be/HT202118

Bijdrager
    wdele

Eerste kan dus niet aangezien ik geen Apple Remote heb. Ik heb een Micro-USB kabeltje gevonden echter wordt mijn Apple TV niet herkend in iTunes maar het kabeltje doet het wel voor andere dingen. Heb dus even een uitzondering gevraagd bij Apple, die bellen me zo.

Bijdrager
    wdele

Bleek dus een 2nd gen te zijn (ik ben dom). Goed, instructies gevold, wordt nog steeds niet herkend in iTunes. Ben nu even met een PC aan het proberen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.