One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » Apple TV » Apple TV 3e generatie streamt vaak slecht

Apple TV 3e generatie streamt vaak slecht

Profielfoto van FRANKSLUIS

FRANKSLUIS op 16 oktober 2017 #

Apple TV(3e), iPhone6, Apple Airport Extreme. En af en toe een Macbook. Al deze apparaten zijn via een wifi netwerk en EEN account met elkaar in verbinding. Wat gaat er verkeerd?. Soms gaat het streamen van uitzendingen goed, maar ook heel dikwijls werkt het ” van geen meter”. Bijvoorbeeld NPO. Wil nu via mijn iPhone naar Penoza kijken. “afspelen mislukt”. Vorige week ging het nog wel. Hoe komt het dan dat het nu niet (meer) werkt. Bij de Macbook ook een probleem. Als ik ga streamen met de Mac dan krijg ik NPO wel geluid, maar geen beeld. Bij KIJK.NL (sms etc… ), kan ik wel reclame kijken, maar gewone programma;’s niet. Eigenlijk zou je de heel zooi is de kliko willen gooien. Wat doe ik verkeerd, of is het een deel van de beleving. Het humeur wordt er in ieder geval niet beter door.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Titel verhelderd
Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 16 oktober 2017 #

Bij NPO, via AirPlay is het verstandig om eerst op je iOS device de reclame te bekijken en pas wanneer de uitzending begint AirPlay te activeren want de reclames zijn losse filmpjes vóór de uitzending zelf.

Profielfoto van pruus

pruus op 17 oktober 2017 #

Ik ervaar ook regelmatig hickups met de 3e generatie. WiFi verbinding soms goed en soms heel slecht. Geprobeerd met UTP en dan werkt het wel. Ik heb ook een Chromecast in gebruikt, en die werkt over het algemeen als ik het wil gebruiken wel. Bij Apple dus niet.

Profielfoto van nnsa

nnsa op 18 oktober 2017 #

Als het met UTP wel werkt, heb je waarschijnlijk zelf het antwoord al gegeven: [slechte] WiFi.
Van NPO is bekend dat de AirPlay voor ‘verbetering’ vatbaar is.

FRANKSLUIS op 18 oktober 2017 #

Nu met UTP kabel aangesloten. Werk optimaal nu. Bedankt PRUUS. Heb ik nog een probleempje met mijn router. (Apple Airport Extreme). Alleen 5GHz werkt, 2,4GHz werkt niet(meer). Is dat op de een of andere manier te resetten. En verder werkt mijn WiFi goed, enkel het bereik met 5GHz is wat minder. Vroeger had ik ook nog 2,4 en was het bereik beter. Ping= 9mS, Download 145Mbps en upload 15Mbps. Dus dat is niet slecht vind ik.  

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 18 oktober 2017 #

WiFi + Apple is hetzelfde als diaree tijdens het motorrijden. Het wordt zo ontzettend snel een troep.

FRANKSLUIS op 19 oktober 2017 #

Shmoo. Gelukkig rijdt ik geen motor, en hoop ik dat je goed aan de diarree zit. Ik heb geen problemen met Apple+WiFi. Enkel een instelling. Maar als het teveel moeite is om daar een gewoon antwoord op te geven, kun je beter je diarree uitschijten.

Profielfoto van nnsa

nnsa op 19 oktober 2017 #

Heb je, door het 5 Ghz draadloze netwerk uitteschakelen, vastgesteld of 2,4 ECHT niet werkt ?

Een eigenschap van 5 Ghz is sneller, maar kleiner bereik. Ook de kanalen worden meestal minder gebruikt dan bij 2,4 Ghz.

Door met de Optie-toets ewrbij ingedrukt te houden kan je nog wat info tevoorschijn halen als je op je WiFi symbool klikt.

Als er niets helpt en je beschikt over geaarde stopcontacten, overweeg dan eens Devolo Powerline.

https://www.bright.nl/uitpakparty/uitpakparty-echt-overal-huis-internet-met-powerline-adapters

Succes !

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 19 oktober 2017 #

nnsa op 19 oktober 2017

Heb je, door het 5 Ghz draadloze netwerk uitteschakelen, vastgesteld of 2,4 ECHT niet werkt ?

je kunt het 5 GHz netwerk niet uitschakelen.
wat je met die instelling kunt doen, is het 5 GHz netwerk een aparte naam geven.
als je dat vinkje weglaat, dan hebben 2,4 èn 5 GHz dezelfde naam.
met een programma als iStumbler kun je zien welke netwerken er aanwezig zijn.

https://istumbler.net

FRANKSLUIS op 19 oktober 2017 #

Hey nnsa. Ik heb de instellingen bekeken zoals je hebt uitgelegd. Alles werkt perfect nu. 5GHz en ook 2,4GHz. Geweldig. Dank je wel voor de adviezen.

Profielfoto van nnsa

nnsa op 19 oktober 2017 #

Geen dank en fijn dat ik je heb kunnen helpen. Verder mag ik aannemen dat de Airport Extreme de / alle updates heeft gehad.

Over dit topic

Gestart op 16 oktober 2017 door FRANKSLUIS

Laatste reactie door nnsa

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?