2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Vluggie

Apple TV (3e generatie) verbinding ineens weg

Beste OMT’ers,

Van de één op de andere dag valt mijn Wifi verbinding van de ATV (3e generatie) weg. Twee jaar heeft het zonder problemen gewerkt en het ontstond vorige week ineens.
    Mijn ATV is verbonden mer een Airport Express (laatste model). Ik heb een Macbook Pro Retina uit 2012 en IOS apparaten en deze blijven gewoon wel verbonden met de Wifi. Het lijkt me dus niet aan de Aiport Express te liggen. De ATV en AirportExpress staan ook naast elkaar, dus hebben geen last van storing.

Hetvolgende heb ik al gedaan:
    – ATV herstart. Verbinding is weer even terug maar valt later weer weg.
    – ATV herstelt via “zet terug naar fabrieksinstellingen” en opnieuw geinstalleerd. Verbinding is weer even terug maar valt later ook weer weg
    – Airport Express herstart. Verbinding is weer even terug maar valt later ook weer weg.

Als de verbinding wegvalt en ik probeer opnieuw het wifi netwerk te selecteren dan krijg ik soms geen enkel netwerk te zien en kan dus niets selecteren. Een andere keer krijg ik wel alle netwerken te zien (inclusief die van de buren), maar krijg ik een foutmelding van de ATV als ik mijn eigen netwerk selecteer.
    Als ik bijvoorbeeld een netwerk van de buren selecteer krijg ik wel een mogelijkheid om een wachtwoord in te vullen, dus niet direct een foutmelding. Hierdoor twijfel ik ook een beetje of het alleen aan de ATV ligt, maar mijn andere apparaten hebben allemaal wel prima verbinding met de Wifi.

Ik heb op internet een link gevonden waaruit blijkt dat een aantal ATV’s van de 3e generatie een fout in de chip hadden en voor vervanging in aanmerking komen.

Apple roept Apple TV’s met Wi-Fi problemen terug

Mijn serienummers voldoen hieraan, dus zou mijn ATV voor vervanging in aanmerking komen. Wat echter vreemd is, is dat deze replacement al anderhalf jaar geleden was en ik nu pas last heb.

Heeft iemand een zelfde probleem gehad of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Heb ik ook gehad. Apple bellen. ATV wordt netjes opgehaald en binnen een paar dagen krijg je een hele nieuwe aan de deur geleverd.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.