18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    dzzls

apple tv 3 steaming blijft haperen

Hoi, ik heb sinds een week apple tv3. Ik wil deze gebruiken voor het afspelen van mn eigen content (dus buiten Itunes om). Dit kan doormiddel van je beelscherm synchroon te laten afspelen op je tv. Als ik bijv. een serie aan het kijken ben gaat het in het begin goed maar na 5 min. blijft het beeld constant hangen/haperen. Weet iemand waar dit aan kan liggen. De internet verbinding die ik thuis heb is snel genoeg en moet dit aankunnen.

Thanks for the replies!

Bijdrager
    Beech

“Hangt” je Apple TV aan de kabel of aan de wifi ?

Bijdrager
    KarelWillem

De internet verbinding die ik thuis heb is snel genoeg en moet dit aankunnen.

De meest voorkomende fout; dat mensen denken dat de snelheid van hun Internetverbinding hiermee te maken heeft.

Dat is dus NIET zo*. Dat heeft er werkelijk helemaal niets mee te maken.

De snelheid van je interne (al dan niet draadloze) netwerk is de factor die belangrijk is.

* Of het moet natuurlijk zo zijn dat je die serie rechtsreeks vanaf Internet streamt.

Bijdrager
    dzzls

De apple TV zit met een kabel aan de router. Maar @karelwillem bedankt voor je tip. Dit verklaart een hoop, maar als mijn interne netwerk de factor van belang is, heb ik hier invloed op? kan ik dit aanpassen?

Bijdrager
    rdesign

Mocht je een KPN Experiabox hebben kan je deze het beste zo snel mogelijk in een vuurkorf gooien, want met dat ding werkt streamen voor geen meter.

Snelheid van je interne netwerk is niet echt ‘aan te passen’, maar hangt wel af van een boel dingen. (Aantal aangesloten actieve apparaten, aantal downloads dat aanstaat, snelheid van bepaalde apparaten (802.11b/g/n) etc.)

Bijdrager
    Beech
    KarelWillem op 23 augustus 2012

De meest voorkomende fout; dat mensen denken dat de snelheid van hun Internetverbinding hiermee te maken heeft.

Dat is dus NIET zo*. Daar ging het mij niet. Het gaat mij er om hoe sterk enstabiel je wifi is en wat storende factoren zijn van eventuele omwonenden t.p.v. je ATV.
    Maar het is nu duidelijk dat dat niet speelt.

Bijdrager
    Beech
    Beech op 23 augustus 2012
    KarelWillem op 23 augustus 2012

Dat is dus NIET zo*. Daar ging het mij niet. Het gaat mij er om hoe sterk en stabiel je wifi is en wat storende factoren zijn van eventuele omwonenden t.p.v. je ATV.

Maar het is nu duidelijk dat dat niet speelt.
    Wat mij ooit wel is opgevallen als je je TV als tweede beeldscherm gebruikt is dat de muis de kluts kwijt raakt.

Bijdrager
    @Mathijss95

Van de Apple site:
    Voor het bekijken van 1080p HD-films en -tv-programma’s wordt een internetverbinding met een minimale constante snelheid van 8 Mbit/s aanbevolen; voor 720p HD-materiaal minimaal 6 Mbit/s en voor SD-films minimaal 2,5 Mbit/s. De verbindingssnelheid verschilt per aanbieder en is van diverse factoren afhankelijk.

Misschien hier ff iets mee proberen?

Bijdrager
    Stirf

Heb je ook een linkje?
    Ik denk namelijk dat ze hier bedoelen als je een film of TV uitzending huurt. De TS heeft het over eigen content en dan is de internetverbinding geen issue.

Bijdrager
    @Mathijss95

Hoi Stirf,

http://www.apple.com/nl/appletv/specs.html punt 3 onder aan de pagina.

Maar dat kan ook. Wat je ook kunt doen, als je een beetje een goede router hebt een tweede netwerk aanmaken op die router. (onze 6 jaar oude Linksys kan dat ook) en dan die alleen gebruiken voor interne netwerken. Dan heb je geen last van andere apparaten. Moet je echter wel steeds wisselen als je airplay wilt gebruiken. Je zou dat in elk geval kunnen proberen om uit te sluiten of het aan het netwerk, internet of apple tv ligt;)

Bijdrager
    Stirf

Dat is inderdaad van toepassing op het huren van films en TV programma’s. Dit is geen issue bij de TS.
    Ik denk dat de TS zijn Mac ook even bedraad moet aansluiten op zijn/haar router en kijken of het probleem nog steeds aanwezig is.

Bijdrager
    r.heijma

Hangt die Mac nu met een kabeltje of via Wifi aan het netwerk?
    Want dan zou dat de bottleneck wel zijn.

Bijdrager
    MauritsBD

Oké, hier de gouden tip.

Als je eigen content afspeelt, bekabel alles! Niets draadloos, ik heb ook alles geprobeerd maar niets werkt beter dan de kabel. Dus sluit je ATV aan op de router net zoals je server en of pc. Liefst CAT6 UTP kabel dan heb je helemaal geen last meer van storing.

Heb hier een Mac staan, airport extreme en ATV. Allemaal in een straal van 5 meter maar het bleef altijd haperen en irriteren tot ik een UTP kabel kocht. Voor mij de goede oude oplossing. Ik zeg doen ipv alles proberen en uitkomen bij deze goedkope goede oplossing, voor bekabelen ben je max €40 voor kwijt..

Bijdrager
    MacSjon
    MauritsBD op 24 augustus 2012

Oké, hier de gouden tip.

Als je eigen content afspeelt, bekabel alles! Niets draadloos, ik heb ook alles geprobeerd maar niets werkt beter dan de kabel. Dus sluit je ATV aan op de router net zoals je server en of pc. Liefst CAT6 UTP kabel dan heb je helemaal geen last meer van storing.

Het is natuurlijk een goed bedoelde tip maar er zijn natuurlijk ook mensen die liever niet door hun hele huis heen kabels trekken. Zelf vind ik dit ook niet fraai en het is zelfs overbodig. Zelf heb ik thuis ook zowel de Mac als de aTV2 aan de airport hangen via WiFi en 720p en 1080p (word afgespeeld op 720P omdat de aTV2 niet kan afspelen op 1080p). Lijkt me handig dat je op zoek gaat naar stoorzenders.

De eerste stap lijkt mij je router instellen op een ander kanaal om te zien of dit scheelt (je kunt uitzoeken op welke kanalen de overige WiFi netwerken in de buurt zitten en zelf een ‘vrij’ kanaal kiezen)

Bijdrager
    flierefluiter

@MacSjon
    (je kunt uitzoeken op welke kanalen de overige WiFi netwerken in de buurt zitten en zelf een ‘vrij’ kanaal kiezen

En hoe doe je dat dan?

Bijdrager
    Beech

Ziehier op het forum.

Bijdrager
    TypeWriter

Ik heb een probleem dat hier misschien verband mee houdt.

Heb op een iPhone4S wat filmpjes opgenomen. HD (1080p) kwaliteit dus. Ik kan die rechtstreeks vanuit het foto-album op de iPhone naar de AppleTV2 streamen maar dat werkt voor geen meter: eerst pauzeert de ATV tot de video ongeveer 70% is geladen; dan speelt ie dat af en vervolgens stopt ie weer om de rest te laden. Volgens mij is dat geen streamen maar downloaden:-(

Maar nu.
    Als ik de video eerst overzet naar mijn MacBook Pro en dan met AirVideo Server vanaf de iPhone stream, gaat dat
    a. zonder onderbreking
    b. vrijwel meteen van start, d.w.z. hij haalt de video over terwijl ie afspeelt, met een buffer van hooguit een seconde of 3.

Vraag ik me af: waarom dit enorme verschil? Ik dacht eerst dat het eigen Wifi netwerk de bottleneck was, maar dan zou ik altijd problemen moeten hebben. Air Video Server geeft aan dat het 1080p video is.

Ik kan alleen maar concluderen, dat in het eerste geval (ide foto-app stuurt het filmpje direct naar ATV2) de conversie op de AppleTV gebeurt, en niet op de iPhone. Dat is dom, want de iPhone zou heel goed kunnen weten dat de ATV2 geen 1080p aankan.

In het tweede geval doet de AirVideo app op de iPhone denk ik de conversie OF de AirVideo Server op de MacBook. Het lijkt erop dat AirVideo Server iets slimmer te werk gaat dan de fotoalbum app.

Bijdrager
    mpdre

Indd je moet een vrij kanaal zoeken zie in de link hoe je dit moet doen
    is wel in het engels maar dat moet geen probleem zijn

http://osxdaily.com/2013/12/11/find-best-wi-fi-channel-wireless-tool-mac/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+osxdaily+%28OS+X+Daily%29

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.