10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iJan

Apple TV 3-problemen

Hoi
    Ik heb sinds enige de ATV3. In het begin kon ik alle films prima en zonder haperingen via ethernet streaken naar de TV. De laatste tijd gaat het echter niet meer vloeiend. Films in HD duren lang voordat ze gereed zijn om af te spelen en na een paar minuten stopt de film en begint de propeller te draaien. Na ongeveer tien minuten kun je weer verder kijken en na twee minuten stopt de film weer en moet je weer wachten. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de laatste versie van iTunes (10.6.1) maar dat weet ik niet zeker. Weet iemand raad?

Bijdrager
    lekiam97

Ik neem aan dat je streamen bedoelt…
    Vanaf welk apparaat stream je de films?

Het streamen die je neem ik aan via WiFi ipv ethernet. Je bedoelt waarschijnlijk dat je Apple TV via ethernet verbonden is in je WiFi netwerk, of niet?

Hier iemand met een soortgelijk probleem:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/video-streaken-naar-apple-tv

Waarschijnlijk staat daar je antwoord.

Bijdrager
    RamonV

ik heb me kapot gelachen om de typefout, is het apparaat waarvan je de films streamt verbonden via wifi of ethernet?

Bijdrager
    iJan

Ik streak wel vaker hoor…
    De ATV is met ethernet verbonden. De films zijn vaak groter van 12 GB.

Bijdrager
    lekiam97

Vanaf welk apparaat stream je de films?

Moderator
    unSOUND

Aan zijn profiel te zien gok ik een Mac Pro. Maar feitelijk maakt dat weinig uit. Zelfs de traagste notebook schijf via USB is nog snel genoeg voor HD films.

Geblokkeerd
    HereIsTom
    iJan op 26 mei 2012

De films zijn vaak groter van 12 GB.

Een normale HD film is maar 4,5GB hoor, dus misschien zit daar het probleem!

Hier kun je meer informatie vinden over de Apple TV.

Moderator
    unSOUND

Een 720p versie met matige bitrate ja, maar een 1080p versie op goede kwaliteit haalt gerust de 12 tot 20 GB, mede afhankelijk van hoe lang de film duurt natuurlijk.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Perfecte beeld en geluidskwaltiteit met een 1280×720 DTS mkv film van 4,5GB, daarmee zie je echt geen verschil of je moet een 80″ scherm hebben :thumbsup:

Moderator
    unSOUND

Daar zie je ECHT wel verschil tussen. De mate hangt af van het type film wat je kijkt. Hoe gedeailleerder het beeld, en hoe sneller de actie, hoe hoger de bitrate moet zijn om goed beeld te garanderen. Bij Anime kun je dus bijvoorbeeld veel lager gaan zonder verlies, maar bij drukke beelden zoals de scene hieronder uit Fringe wordt het een ander verhaal…

( Hier dus de 720p mkv met eronder de originele 1080p uitvoering. )

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.