5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sroelofs

Apple TV 3 mirroring met 2 macbooks

Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een Apple TV 3. Dit werkt allemaal prima, op 1 ding na;

Wanneer ik mirroring (synchrone air-play weergave) toepas met mijn eigen MBP gaat dit prima, echter wanneer ik dit wil doen op de MBP van mijn vriendin krijg ik het niet werkend. We hebben allebei ons eigen Apple-ID, maar ook wanneer ik op de Apple TV haar Apple-ID gebruik, verschijnt er op de MBP bovenin niet het icoontje (rechthoekje met pijl erin), om de mirroring te activeren, wat wel bij mijn eigen MBP het geval is. beide MBP’s draaien op mountain lion. Overigens kan ik wel gewoon haar itunes bibliotheek benaderen vanaf de Apple TV wanneer ik met haar ID inlog.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Bijdrager
    dahar

volgens mij is airplay mirroring alleen voor macs vanaf sandy bridge processors.
    dus alleen ivy bridge en sandy bridge macs kunnen dit

AirPlay alleen nieuwe Macs, maar waarom?

Bijdrager
    felmen

Airplay mirroring werkt alleen op de nieuwere Macs. Helaas vallen MBP’s voor 2011 buiten de boot.

Hieronder staat een link over Airplay in Mountain Lion:

Nieuw in Mountain Lion: AirPlay

Bijdrager
    sroelofs

Beide dank voor jullie reactie, het is me helemaal duidelijk;

De MBP van mijn vriendin is van 2010, dus dat verklaard alles.

Bijdrager
    dzzls

Ik heb dus hetzelfde probleem alleen de MBP die ik aan wil sluiten is nog geen 2 maanden oud. Het icoontje van apple tv komt niet te voorschijn in de 2de MBP

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.