8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Rio

Apple TV 3 gekregen, wat nu met films vanaf NAS?

Ik heb van de week een Apple TV 3 gekregen.

Ik keek altijd films vanaf de NAS via mijn iMac. Mijn iMac is via een minidisplay -> HDMI dongel verbonden met mijn TV. Nu stoorde de TV daarop vaak, mijn 2de beeldscherm stoorde niet op pressies dezelfde dongel en HDMI kabels dus het ligt aan de TV. Gelukkig stoor de Apple TV niet.

Nu wil ik met mijn ATV3 vanaf de NAS films kijken. Helaas is er nog geen jailbreak beschikbaar. Met mijn iPad heb ik nu via Air playit, een Air playit server op mijn iMac en Airplay een redelijk verbinding, maar verre van goed. Vaak slechte kwaliteit en ondersteunt geen ondertitels, Menu’s en Video_TS.

Is er nog een andere manier om voorlopig (tot de jailbreak er is) films vanaf mijn NAS te kijken?

Bijdrager
    MacSjon

Onder OSX 10.8 zou het moeten werken via Airplay (maar dat ligt er aan of jouw iMac dat ondersteund)

Bijdrager
    Rio

Mijn Mac ondersteund het helaas niet, is een iMac uit 2010.

Bijdrager
    Heinie_79

@Rio

Ik gebruik Airparrot om te streamen vanaf een 2010 Macbook, werkt prima! http://airparrot.com

Bijdrager
    Rio

In Airparrot komt het geluid vanaf mijn Mac. Nu is dat niet erg, beter zelf, maar er zit nu een vertraging van 20 ms tussen het geluid en het beeld…

Als iemand iets weet om het geluid te vertragen op mijn Mac zou dat dus fantastisch zijn. Ik gebruik VLC om films af te spelen.

EDIT:

Is ondertussen gelukt met VLC, werkt fantastisch!

Bijdrager
    kogel

Airparrot is toch mirroring? Als je beamer gebruikt http://beamer-app.com/ dan streamed hij de content.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

“Kogel”

ondersteunt Beamer inmiddels ondertitels???

Ik heb er maanden op gewacht, ze bleven maar beloven maar konden het niet voor elkaar krijgen..

Kijk eens naar Airvideo, ik heb het niet meer nodig gebruik nu Airplay..

Bijdrager
    kogel

weet ik niet. ik las alleen dat airparrot mirrorde.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.