7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    RBoere

Apple TV 3 geen verbinding

Het volgende is het geval:
    Ik heb een Apple TV, derde generatie en die werkt naar behoeven.
    Ik heb bovendien een mac-mini die perfect verbinding maakt met de ATV3
    Mijn Mac Pro (medio 2010) maakte tot voor kort ook keurig verbinding met de ATV. Maar toen ik zojuist muziek wilde afspelen via de ATV ontdekte ik dat er geen ATV icoontje in mijn iTunes balkje stond. En inderdaad, de verbinding met de ATV is kompleet weg.

Ja, ze hebben beide dezelfde gegevens voor thuisdeling en zitten op hetzelfde netwerk, Airport Extreme zorgt voor de verbindingen.

Andere apparaten als iPhone en iPad werken probleemloos met ATV.

Van alles geprobeerd, thuisdeling aan, uit, herstart op beide apparaten, geen succes!

Mogelijk komt het door de laatste update? Of is er iets anders aan de hand?

Bijdrager
    pruus

Let even op het volgende:
    -Staat er geen telefoon, Deco, sinds kort opgesteld
    -Zijn er meer netwerken bijgekomen, WiFi?
    -Kijk even met jouw Mac met WiFi welke kanalen gebruikt worden, stel dan eventueel een ander kanaal in, vast
    Ik denk dat het stoorsignalen zijn waardoor de WiFi geknepen wordt
    Algemeen: de ATV’s zijn wel gevoelig voor andere netwerken in de buurt.

Bijdrager
    RBoere

Alle devices op mijn netwerk hebben een vast IP. De MacPro en de MiniMac staan in dezelfde ruimte. Ik denk niet dat een stoorzender dan de oorzaak is. Vooral omdat het tot een week of twee, drie geleden nog gewoon werkte. In die tijd is er niets veranderd, behalve een update van de ATV3.

Bijdrager
    RBoere

Overigens, bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    RBoere

Probleem opgelost!
    Ik ben blijven proberen wat er nu toch mis kon zijn. Uiteindelijk het probleem gevonden. Ik heb het IP adres van de ATV3 handmatig ingesteld. Dit heb ik veranderd in ‘automatisch’ en huppakkee, probleem opgelost! (Overigens was het IP adres wel hetzelfde gebleven…).

Misschien helpt dit ook anderen met hetzelfde probleem

Bijdrager
    IsSidha

handmatige IP adressen is niet altijd handig.. zo kan een iPhone bijvoorbeeld gewoon een IP adres inpikken als de andere device uit staat of slaapt.. ga je wel handmatige ip adressen uitdelen, doe dit dan in de hogere regio’s .. stel je range bijvoorbeeld in van 1 tot 100, gebruik dan altijd van 100 naar lager, de automatische adressen pakken altijd van 1 tot hoger..

overigens, hoort het niet zo te zijn dat uitgegeven ip adressen worden “gekaapt” door andere devices.. maar het gebeurt wel, helaas

Bijdrager
    RBoere

Beetje late reactie, maar alsnog,
    ik heb inmiddels alle devices in huis een vast IP adres gegeven. Zo kunnen ze geen IP adres van elkaar ‘inpikken’! En dat werkt naar voldoening. Als je dat voor elk apparaat instelt kom je er ook echter dat je soms wel heel veel apparaten hebt die verbinding maken met het internet…;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.