7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    freddyonderstal

Apple TV 3 gaat steeds aan…

Ik heb sinds een paar weken een Apple TV 3.

Om onverklaarbare reden gaat deze om de haverklap uit zichzelf aan.
    Het lampje gaat dan branden en dit blijft zo, tot ik het apparaat zelf in sluimer zet.

Ik gebruik soms de Apple TV om het scherm van mijn iPad 3 of iPhone 4s op de tv te tonen en soms luister ik muziek uit iTunes op mijn iMac op de TV.

Na gebruik zet ik hem netjes zelf in sluimer. Zoals afgelopen donderdagavond. Vrijdagmorgen werd ik wakker en zag ik het lampje branden. Nu staat dit nog steeds aan en gaat dus niet uit.

Hij geeft pas beeld wanneer ik een knopje op de remote indruk, maar toch.

Hoort dit zo of hoe los ik dit op??

Bijdrager
    NI3LS

Dat is al sinds Apple TV2 zo. Hij merkt een signaal op van een ander apparaat en gaat dan in de stand-by-mode.

Althans, dat is wat ik van Apple te horen kreeg. In het begin irritant, na verloop van tijd valt het niet meer op.:)

Bijdrager
    Ostinato

Yep, mijn ATV2 doet het ook. Is dit misschien iets dat bij HDMI hoort?

Mijn digitale ontvanger doet namelijk ook om de 2 uur een soort reboot, ook als hij op stand-by staat. Het irritante hiervan is dat de TV dan automatisch overschakelt naar de ontvanger. Ben ik een game aan het spelen op de PS3 (ook HDMI), schakelt de TV opeens over van de PS3 naar de digitale ontvanger. Valt te voorkomen door de ontvanger aan te zetten, dan gebeurt het niet.

Edit: hier een interessant draadje: https://discussions.apple.com/thread/2773962?start=0&tstart=0

Bijdrager
    SMac

@Nl3LS: sterker nog; dit is ook bij de eerste ATV weleens het geval!

Bijdrager
    appievanr

Het kan de Airplay/Airtunes feature zijn in je Airport producten die de AppleTV steeds wakker schudden. Wat het ook kan zijn is Anynet, Aquos Link, Bravia Sync, Regza Link, RIHD, Simplink, Viera Link, EZ-Sync, Easylink en Netcommand op je randapparaten aanstaat zoals je TV, die communiceren met je AppleTV. Dan krijg je constant Handshakes.

Bijdrager
    Maverick9898

Volgens mij gaat ie niet aan, maar is het een soort check. Mijn Apple TV 1 en Apple TV 3 hebben het allebei. Verschil is wel dat Apple TV 1 nooit echt uit gaat, in tegenstelling tot de 3.

Bijdrager
    nebilem

Ik had het ook bij mn oude iPod. Ging opeens aan als ik em niet op hold had terwijl ie op de tafel lag.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.