6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    stefboreel

Apple TV 3 en Philips HTS-6515

Graag zou ik de Apple TV 3 aanschaffen, maar ….. Ik heb een Settopbox (Philips DCR-8111) van UPC. De video beelden gaan rechtstreeks met HDMI naar de TV (Samsung LE-40A656A1F) en de audio gaat via mijn Home Theatre Philips HTS-6515/12 (EU). Voor zover ik kan achterhalen heeft de Apple TV 3 alleen maar een optische audio uitgang en mijn HTS heeft alleen maar een digitale (coax) ingang. Mijn (leken)logica zegt dat dat niet gaat lukken, maar misschien kan één van jullie – deskundigen – mij hoop verschaffen?
    Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

Bijdrager
    stavos

Geluid gaat ook via een HDMI kabel. De audio uitgang is handig voor bijvoorbeeld een versterker, maar dus niet noodzakelijk.
    ATV met HDMI direct aansluiten op je TV en gewoon genieten!:wink:

Bijdrager
    stefboreel

Stavos, dank voor je supersnelle reactie! Jouw suggestie lijkt inderdaad een goede. Echter, ik wil ook mijn muziek uit iTunes met optimale kwaliteit kunnen afspelen en dat moet dan, volgens mij, via mijn Home Cinema. Geluid via de TV is nu eenmaal een stuk minder, of zie ik iets over het hoofd?
    Ook heb ik wel eens iets gehoord – klok en klepel – over omlussen. Zou ik dan het geluid via de TV naar de Home Cinema kunnen sturen. ’t Is maar een gedachte … Ben heel erg benieuwd.

Bijdrager
    TheBigZ

Of koop een omzetter: http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=293

Optisch / Toslink naar Coax (S/PDIF) Converter
    Fabrikant: HQ
    Model: CONV-OPTCOAX

Onze prijs: €12,95

Toslink naar coax (S/PDIF) Converter
    Zet een optisch digitaal geluids signaal (Toslink) om naar coaxiaal digitaal geluid (RCA) SPDIF signaal. Geschikt voor het aansluiten van een TV game, computer met geluidskaart met een optisch uit of een DVD speler naar een versterker met coaxiaal in.

Bijdrager
    stavos

Bij dat omlussen moet je TV dus wel aanstaan om muziek via je ATV naar je Home Cinemaset te sturen. Niet de meest handige oplossing. Het advies van TheBigZ is een logische stap.

Bijdrager
    stefboreel

Hartelijk dank voor jullie adviezen.
    Heb inmiddels een converter aangeschaft en het werkt – uiteraard – uitstekend. Prima geluid; beter nog als via UPC-radio heb ik de indruk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.