7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Apple TV 2G + XBMC = Buffering

Hello,

Het is mij gelukt om mijn Airport Extreme aan te sluiten op mijn netwerk en daar een harde schijf aan te koppelen. Dit was eerlijk gezegd een eitje! Maar nu wil ik graag met mijn Apple TV 2G via XBMC films gaan streamen. Ik stream verschillende 720P MKV en AVI bestanden. Helaas loopt dit niet helemaal soepeltjes. Hij is alleen maar aan het bufferen zowel bij AVI als de MKV bestanden. Beetje jammer. Ik begreep juist dat het streamen niet over mijn internet ging maar over het interne netwerk. Doe ik iets verkeerd of begrijp ik het niet?

Bijdrager
    maclover111

Het streamen gaat inderdaad over het interne netwerk, maar dat betekent niet dat het sneller zou moeten gaan.
    mkv zijn grote bestanden en het kan dan wel eventjes duren voordat deze over het netwerk gedeeld zijn.

Bijdrager
    vraptor

Ik denk dat je het wel goed begrijpt, anders had je het niet aan praat gekregen.

Om het probleem op te lossen is er eigenlijk maar één mogelijkheid en dat is om de ATV bekabeld aan de router te hangen. Waarschijnlijk wordt een groot deel hiermee opgelost. 720p kan over het draadloze netwerk problemen geven afhankelijk van jouw thuissituatie. Wanneer er dikke betonnen muren/vloeren gepasseerd moeten worden, verzwakt dat het signaal aanmerkelijk, dit kan die stottering in het afspelen veroorzaken.

Daarnaast heb ik precies hetzelfde probleem gehad bij mijn eigen ATV2, ondanks dat ik alles bekabeld had aangesloten. Het ging bij mij om zeer hoge kwaliteit films (ondanks dat de ATV2 beperkt is tot 720p zijn al mijn films 1080p). Dit komt doordat de ATV hardwarematig niet erg geschikt is voor die toepassing, daar is hij eigenlijk te beperkt voor helaas. Ik gebruik hem dan ook niet meer als mijn xbmc station:(

Bijdrager
    vraptor

P.S

720p films zou in principe wel moeten kunnen trouwens, daarvoor zou ik hem dus wel bekabeld aansluiten voor een mooi vloeiende weergave. Of je kunt de extreme dichterbij plaatsen natuurlijk…..

Bijdrager
    vraptor

Wat je ook nog kunt proberen is om dezelfde films eens vanaf je mac te streamen (dus de films op je mac zetten en dan met de ATV je mac benaderen ipv de harde schijf aan de extreme), dan sluit je uit dat het aan de extreme icm met de harde schijf ligt. Ondanks dat er een usb poort op zit is de uitwisselingssnelheid met de harde schijf namelijk helaas zeer traag.

Misschien ligt het namelijk niet aan je netwerk op zich, maar aan het feit dat je de films vanaf de netwerkschijf wilt streamen.

Bijdrager
    ChrisMax

Bedankt voor de reacties. Ik heb wat instellingen veranderd in XBMC en nu draait een 1080P MKV al stukken beter, geen buffer meer (draadloos). Maar ga voortaan wel alleen maar 720P downloaden want loopt uiteindelijk alleen meer soepeler en neemt minder ruimte in beslag:) Als er nog tips zijn dan hoor ik het graag!

Bijdrager
    jeroentje

hoe krijg je je harddisk zichtbaar in XBMC?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.